Piraya
Basic
HÄller med. Blir inte sÄ bling utan stenar pÄ hornen du kar nÀsta som vardagsurHÄller med, diamanterna tar det över grÀnsen. Men mÄste sÀga att jag alltid har gillat den bezeln med stenar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
HÄller med. Blir inte sÄ bling utan stenar pÄ hornen du kar nÀsta som vardagsurHÄller med, diamanterna tar det över grÀnsen. Men mÄste sÀga att jag alltid har gillat den bezeln med stenar.
FörstÄr inte, om nÄgon AD sÀljare har sagt att du ska fÄ nÀsta sÄ Àr ju inte det ett avtal som de inte kan bryta. Knappast en nyhet Aftonbladet kommer vilja skriva om. FörstÄr inte poÀngen med att spela in dessa samtal i smyg (förövrigt obehagliga vibbar att göra det i smyg ).Det Àr sÄ att det brukar vara svÄrt att fÄ skriftliga avtal, dÄ brukar det ofta börja skruvas pÄ sig och liknande, sen Àr det svÄrt att fÄ ett sÄdant över telefon.
Och det Àr inte sÄ att jag föredrar muntliga inspelade avtal, men jag har varit med om fler Àn en gÄng att en.sÀljare slÀngt ur sig, "om du köper det hÀr sÄ kan du fÄ köpa det hÀr ocksÄ"
- en sÄn sak slulle du aldrig fÄ skriftligt pÄ.
Jag har iaf inte blivit lurad en gÄng sedan jag sett till att ha alla muntliga avtal inspelat. Blir ingen form av löfte eller avtal inspelat sÄ raderar jag ju filen.
Och innan sÄ blev jag blÄst 2 ggr, varav en pÄ rÀtt sÄ stora pengar, det ska inte hÀnda igen.
Lagt nÄ bud?lite kul story om en GMT, som fÄtt vara med om en del.
A Polar GMT: The Reference 6542 of Dr. David Pratt, CBE
Phillips is synonymous with contemporary culture. As the most forward-looking of the international auction houses, we have set ourselves apart through our focus on the defining aesthetic movements of the 20th century as well as today's most cutting-edge art. Headquartered in New York and London...www.phillips.com
Vad kan man rÀkna med Àr ett vettigt pris för en GMT Master II med 3186-verket med b&p?
Rectangular- eller Stickdial?
Skick?
Vettigt pris för en fin Àr vÀl runt 90.000, de Àr lite rörligt mÄl dÄ de har blivit riktigt populÀra som du sÀkert vet. Sett flera för över 100.000 men vet inte om de rusar ivÀg dÄ.Vad kan man rÀkna med Àr ett vettigt pris för en GMT Master II med 3186-verket med b&p?
Inte för 16710 med 3186-verk vÀl?Vettigt pris för en fin Àr vÀl runt 90.000, de Àr lite rörligt mÄl dÄ de har blivit riktigt populÀra som du sÀkert vet. Sett flera för över 100.000 men vet inte om de rusar ivÀg dÄ.
Ok, vad tycker du ?Inte för 16710 med 3186-verk vÀl?
Skulle gissa att 16710 med vanliga 3185-verket kostar 90-100k.Ok, vad tycker du ?
SĂ„ kan det vara hade missat att just de verket var vansinnigt mycket dyrare.Skulle gissa att 16710 med vanliga 3185-verket kostar 90-100k.
De med 3186-verket brukar vÀl vara rÀtt mycket dyrare? Eller iaf varit förut!
Jag kan inte ge nÄgon bra uppskattning, Àr inte tillrÀckligt pÄlÀst och vet heller inte om dessa med 3186 nÄgonsin sÄlts för de pengarna.SÄ kan det vara hade missat att just de verket var vansinnigt mycket dyrare.
Ja dÄ Àr vÀl 160-200.000 en bÀttre uppskattning. Tack för input
Hej
Fick en frÄga som jag inte kunde svara pÄ.
Vad kostar en GMT idag hos AD?
Finns det nÄgot cirkapris?
Jag vet vad den hÀr kostade för 33 Är sedan
Fick ett nytt band av Secret Santa
SĂ„ kan det vara hade missat att just de verket var vansinnigt mycket dyrare.
Ja dÄ Àr vÀl 160-200.000 en bÀttre uppskattning. Tack för input
Jag kan inte ge nÄgon bra uppskattning, Àr inte tillrÀckligt pÄlÀst och vet heller inte om dessa med 3186 nÄgonsin sÄlts för de pengarna.
Det jag ville tillĂ€gga var bara att 16710 med 3186 brukar vara dyrare Ă€n de âvanligaâ
Helnöt? Limited edition pepparkaka, Àven den frÄn KS-tomten... och nÄgon random Rolle ligger slÀngd pÄ en Helnöt...
Du kommer billigt undan om du nöjer dig med bara verketJa jag tyckte att det lÀt lÄgt, jag har inte hittat nÄgon under 150k och det Àr helt för mycket enligt mig... 100-nÄnstans kÀnns som att det hade varit "rimligt", men vad Àr rimligt nu förtiden
Bra skick, 4/5. Urtavlan spelar ingen roll.
Gick en i rectangulardial i vĂ€l anvĂ€nt skick pĂ„ Buckan i november för ~130â ink prov. https://www.bukowskis.com/sv/auctions/627/58-rolex-gmt-master-ii-3186-movement-rectangular-dial
KÀnns som stickdial brukar dra ivÀg mer.
RW har en som ser ut att vara i nyskick av bilderna att döma för 169â. https://www.royalwatches.se/produkt/rolex-gmt-master-ii-stick-dial-ref-16710-nos-oanvand/
Varför inte köpa en med 3185-verk? Ser verkligen inte charmen med den lilla detaljen dÄ den kostar sÄ pass mycket premium.Ja jag tyckte att det lÀt lÄgt, jag har inte hittat nÄgon under 150k och det Àr helt för mycket enligt mig... 100-nÄnstans kÀnns som att det hade varit "rimligt", men vad Àr rimligt nu förtiden
Ja jag kollade pÄ den auktionen, men den gick över min grÀns, dÄ jag tyckt mig se flera 3186r runt 130 pÄ C24, men nu i efterhand sÄ hittar jag inte en enda :/