Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
var gjorde du servicen ?NÀr ens Rolex har varit inne pÄ byte glas, krona och packningar görs vÀl rimligen ett trycktest?
För nÄgot trycktest stÄr nÀmligen inte specificerat pÄ kvittot jag fick frÄn servicen, allt annat stÄr med pÄ kvittot.
Ja för fan, den dÀr ser inte ut att behöva polering.Dags för service pÄ den hÀr men man skippar vÀl polering ?![]()
RÀtt omöjligt att sÀga utifrÄn bilden men generellt ja,hoppa över poleringDags för service pÄ den hÀr men man skippar vÀl polering ?![]()
Dags för service pÄ den hÀr men man skippar vÀl polering ?![]()
Ja för fan, den dÀr ser inte ut att behöva polering.
Jag sjÀlv Àr inget fan av polering och frÄn bilden att döma Àr din klocka alldeles för fin för att polera. Men det Àr ju sÄklart upp till digRÀtt omöjligt att sÀga utifrÄn bilden men generellt ja,hoppa över polering
Den var inne pÄ Rolex service center i Kent England.var gjorde du servicen ?
SjÀlv har jag betat av nÄgra fina genom Ären. Började pÄ 1966 och Àr just nu nere pÄ -58. Tveksamt om jag tÀnker försöka gÄ Àldre Àn sÄ.
61:an och 65:an Àr fortfarande kvar pÄ forumet. 66:an som mest bara var en projektklocka har försvunnit ner i ett stort svart hÄl.
6542 -58:
![]()
1675 -61:
![]()
1675 -65:
![]()
1675 -66:
![]()
HĂ€r har du en fin jĂ€mförelse mellan en 16710 och en 16760.Hur skiljer sig storlekarna pĂ„ respektive. Ref? TĂ€nker kanske frĂ€mst pĂ„ 16710,16700,16750,16760. Ăr det nĂ„gon nĂ€mnvĂ€rd skillnad pĂ„ tjocklek och diameter?
Mvh
HÀr har du en fin jÀmförelse mellan en 16710 och en 16760.
Rolex GMT trÄden...
Skulle sÀga nej pÄ den frÄgan. 16750 har plexi sÄ vete fan hur det upplevs. KÀnslan sÀger att den kÀnns nÀttare men logiken sÀger att glaset Àr högre.Tack! Ingen större skillnad mellan dom tvÄ med andra ord. Inget jag kan se med blotta ögat iaf. Hur Àr det med övriga, Àr det nÄgon ref som sticker ut?
Skulle sÀga nej pÄ den frÄgan. 16750 har plexi sÄ vete fan hur det upplevs. KÀnslan sÀger att den kÀnns nÀttare men logiken sÀger att glaset Àr högre.
Kan nÄgon förklara detta, Àr detta ett marknadspris för denna ?
http://www.chrono24.se/rolex/vintage-gmt-master--id5848345.htm
LĂ„ter som en rationell slutsats![]()
Det Àr ju olika storlek pÄ bezel inserts till safir respektive plexi, men tror inte sjÀlva klockorna upplevs sÀrskilt annorlunda.. Det Àr trots allt sÄ pass liten skillnad att de gÄr att trycka i ÀndÄ, vad jag har lÀst..Skulle sÀga nej pÄ den frÄgan. 16750 har plexi sÄ vete fan hur det upplevs. KÀnslan sÀger att den kÀnns nÀttare men logiken sÀger att glaset Àr högre.
Det Àr ju olika storlek pÄ bezel inserts till safir respektive plexi, men tror inte sjÀlva klockorna upplevs sÀrskilt annorlunda.. Det Àr trots allt sÄ pass liten skillnad att de gÄr att trycka i ÀndÄ, vad jag har lÀst..
Men 16760 upplevs större, som en SD mot en Sub har jag lÀst. @Affe kanske har nÄgra tips?
16710 Pepsi med SEL och hÄlad boett Àr min absoluta favorit alla kategorier... Ren perfektion och jag undrar om Rolex nÄgonsin slÀpper nÄgot lika lyckat igen. RÄkar dessutom Àga en![]()
![]()
Solida ÀndlÀnkarvad Àr SEL nu igen ?
JÀvla snygg alltsÄ!Tog inte lÄng tid innan man blev med i klubben, ha-begÀret var för stort, 16710 P-serie
![]()
SÄ himla snygg!! FÄr man frÄga var du letade för att hitta en?Tog inte lÄng tid innan man blev med i klubben, ha-begÀret var för stort, 16710 P-serie
![]()
Kul! Stort grattis till digTog inte lÄng tid innan man blev med i klubben, ha-begÀret var för stort, 16710 P-serie
![]()
HÀr pÄ KS! SlÀng ut en köpes och du skall (förhoppningsvis) finna.SÄ himla snygg!! FÄr man frÄga var du letade för att hitta en?
Satan va snygg!nytt armband frÄn hookstraps tycker de passar GMT perfekt.
![]()
Stort grattis och vÀlkommen i familjen!Tog inte lÄng tid innan man blev med i klubben, ha-begÀret var för stort, 16710 P-serie
![]()
Den vÀxer verkligen för varje dag jag anvÀnder den! Men Àr det bara jag som Àr helt frÀmmande inför GMT-funktionen (lite skÀmmigt att erkÀnna..)?Stort grattis och vÀlkommen i familjen!