• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Det hÀr var ju en "smakfull"mod

En mer seriös frÄga, nÄgon som vet vad en bezel kostar till 16710? Börjar tröttna pÄ insertbyte som inte gÄr lika smidigt lÀngre.

image.jpeg

Kan vara bland dom fulaste modningar jag sett :wtf:! Snacka om att förstöra en annars sÄ trevlig klocka :cigar:.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag har en 16710 (2003 tror jag), pepsi med oyster. Har kollat lite bilder hĂ€r och tycker den Ă€r sjukt cool pĂ„ jubilee! Är det kosher att byta till ett sĂ„dant? Vilken modell ska det isf vara? NĂ„gon som har koll?
zIMG-9401.jpg
(bild frÄn nÀtet)

Det Àr helt OK!

HÀr fÄr du lite hjÀlp pÄ traven @Lir ;)!

vad skall jaag ha för lÀnk.JPG
 

Bonumm

Panerai
Hur lÄng vÀntetid hade du?
TvĂ„ veckor. Köpte den via en grĂ„handlare i Stockholm. Återkommer om handlaren nĂ€r jag fĂ„tt de sista grejorna. VĂ€ntar pĂ„ taggen och manualen annars fullset med plasten kvar. Blev riktigt bra pris oxĂ„.
Bilder Àr trevligt! :)
MÄste vÀnta med lite kort tills i morgon nÀr ljuset Àr bÀttre. Har bara mobilkamera och det hann bli mörkt innan jag kom hem idag.
 

Halle81

Omega
2-Faktor
TvĂ„ veckor. Köpte den via en grĂ„handlare i Stockholm. Återkommer om handlaren nĂ€r jag fĂ„tt de sista grejorna. VĂ€ntar pĂ„ taggen och manualen annars fullset med plasten kvar. Blev riktigt bra pris oxĂ„.

MÄste vÀnta med lite kort tills i morgon nÀr ljuset Àr bÀttre. Har bara mobilkamera och det hann bli mörkt innan jag kom hem idag.
Kan man fÄ veta vem sÄ man slipper stÄ i kö ett Är
 

Japocc

Omega
Den hÀr 16710:an sÄldes pÄ Kaplans i helgen för 42,000kr (+20% provision = 50,400kr). Kanske av nÄgon pÄ KS?
Var sugen, men la aldrig nÄgot bud dÄ jag tyckte det var svÄrt att avgöra skicket pÄ endast de bilder som var online (hade inte möjlighet att gÄ dit fysiskt). NÄgon som har en Äsikt om det blev ett bra och rÀttvist pris? KÀnns ganska billigt tycker jag..
http://www.kaplans.se/sv/auktioner/3275/vara/1372241
 

galĂĄcticon

Patek
2-Faktor
Den hÀr 16710:an sÄldes pÄ Kaplans i helgen för 42,000kr (+20% provision = 50,400kr). Kanske av nÄgon pÄ KS?
Var sugen, men la aldrig nÄgot bud dÄ jag tyckte det var svÄrt att avgöra skicket pÄ endast de bilder som var online (hade inte möjlighet att gÄ dit fysiskt). NÄgon som har en Äsikt om det blev ett bra och rÀttvist pris? KÀnns ganska billigt tycker jag..
http://www.kaplans.se/sv/auktioner/3275/vara/1372241
LÀnken Àr vÀl inte helt kosher (enligt beskrivningen pÄ Kaplans)? Isf kÀnns vÀl priset okej, kanske nÀstan i högsta laget.
 

galĂĄcticon

Patek
2-Faktor
Jo visserligen... Men i övrigt verkar caset inte överpolerat, bezeln fint fejdad..
Absolut - det Àr dÀrför jag tycker att 50k Àr okej. Det saknas bÄde box och papper. Skulle jag vara helt off gÀllande priset blir jag bara glad - sitter sjÀlv pÄ en fin och opolerad 16710 frÄn 2002, med rÀtt lÀnk ;)
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Fan ocksÄ, har lyckats trycka till coket lite sÄ det Àr svÄrt att fÄ in den pÄ bezeln igen. Profilen Àr plattare Àn pepsit.

NÄgon som har tips pÄ teknik för att fÄ dit den? Ser sÄ lÀtt ut pÄ youtubefilmer.

image.jpeg

image.jpeg
 

kvarre

Cartier
2-Faktor
Hej Gmt-folket!

Jag skulle vilja ha en pepsi/coke gmt. 16710 har jag fattat Àr nÄgot för mig, men finns de nÄn ref till som Àr snarlik den jag precis nÀmnde?

Är ute efter safirglas och SEL. Lugholes Ă€r lite ballt men inget krav.

Otroligt fina bilder i trÄden! Man blir pepp pÄ att skaffa en sjÀlv!
 
Topp