• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Hej!
Har börjat fundera pĂ„ en 1675 frĂ„n 1978. Årsklocka :) Tilltalas ocksĂ„ av att man enkelt kan byta mellan pepsi, coke o svart insert.
Min kunskap Àr begrÀnsad eftersom det Àr en ganska "ny" modell jag blivit intresserad av. Vad bör man tÀnka pÄ nÀr man letar en sÄdan hÀr klocka? Finns det en marknad för tidsenliga inserts etc? Tacksam för input!

IMG_6448.JPG

Delar med mig av min uppsÀttning, fÄtt ligga i lÄdan senaste veckorna dÄ min nya Tudor Pelagos fÄtt förtur pÄ handleden. Men snart blir suget för stort och 16710:an Äker pÄ igen :)
Kul att du har alla tre inserts!

New year, new watch.
IMG_E6568.JPG

Första rolexen. 116710. Reser mycket sÄ lÀnge haft ögonen pÄ en GMT Master 2. Nu nÀr jag Àntligen har den förbannar jag mig sjÀlv för att jag vÀntade sÄ lÀnge. GMT handen och den roterande ringen gör det sjukt enkelt att hÄlla koll pÄ 3-4 tidzoner. Med team och kontor i australien, sydamerika och asien sÄ Àlskar jag verkligen att ha kunna ha den kollen analogt runt handleden. kÀnner mig bara lite tom inför mina andra ur. nÀr ska man anvÀnda dom nu? kommer kÀnna mig helt lost utan GMT handen haha. aja det Àr vÀll det som helgerna Àr för

mycket snack om referenser och pepsi hit och dit men inte mycket om GMT komplikationen. Àr det nÄn som faktiskt anvÀnder klockan som det verktyg den Àr?

Jag reser ett par gÄnger om Äret och tycker det Àr vÀldigt skönt att kunna ha tvÄ tidzoner. Inte pÄ tala om att min mamma Àr borta mer Àn mig, sÄ nÀr jag pratar med henne nÀstan dagligen sÄ Àr det skönt att ha koll sÄ jag inte ringer mitt i natten. :)

20180125_121453.jpg

MÄste ÀndÄ sÀga att jag gillar dem 5-siffriga bÀttre.
Edit: DÄ har jag i och för sig allmÀnt svÄrt för Maxi case

Samma hÀr, klockan i mitten Àr min, 16710. Blev lite smÄtt besviken pÄ BLRO, föredrar helt klart de gamla inserten. Keramiska ringen upplevde jag som livlös, dÀremot var tyngden riktigt imponerande :)
Helt olika klockor som tilltalar olika kundgrupper skulle jag vilja pÄstÄ.

Samma hÀr, klockan i mitten Àr min, 16710. Blev lite smÄtt besviken pÄ BLRO, föredrar helt klart de gamla inserten. Keramiska ringen upplevde jag som livlös, dÀremot var tyngden riktigt imponerande :)
Helt olika klockor som tilltalar olika kundgrupper skulle jag vilja pÄstÄ.
Samma hÀr. Att kunna byta sjÀlv mellan olika inserts Àr inte fy skam heller. SÄ Àr det ju, jag föredrar lugholes, borstad lÀnk och tooligheten pÄ dem Àldre. :)

670318C9-7FA5-4122-8377-6007A9512F47.jpeg
Jag stÀmmer in i kören. NÀr jag köpte min sub-c sÄ tÀnkte jag att bÀttre blir det fan inte, jag Àr i mÄl men efter ett tag nÀr jag tog fram min gamla 1675/3 sÄ gillade jag formerna mer pÄ den och nÀr jag sen kom över en 16710 sÄ insÄg jag att det Àr en klar favorit! Om jag bara hade en klocka sÄ vore det nog sannolikt en sÄn.. eller kanske en Daytona.. eller kanske..... ja ni vet vad jag menar ;)
Hursom 16710 rockar

670318C9-7FA5-4122-8377-6007A9512F47.jpeg
Jag stÀmmer in i kören. NÀr jag köpte min sub-c sÄ tÀnkte jag att bÀttre blir det fan inte, jag Àr i mÄl men efter ett tag nÀr jag tog fram min gamla 1675/3 sÄ gillade jag formerna mer pÄ den och nÀr jag sen kom över en 16710 sÄ insÄg jag att det Àr en klar favorit! Om jag bara hade en klocka sÄ vore det nog sannolikt en sÄn.. eller kanske en Daytona.. eller kanske..... ja ni vet vad jag menar ;)
Hursom 16710 rockar
Fina! Kör en pÄ varje arm vettja, sÄ har du quad-zone :D

Tillbaka
Topp