• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Hejsan, tÀnkte jag skulle dunka upp lite GMT-bilder. Vad har ni för nÄgot? GÀrna 5-siffriga och med lite olika band för inspiration:
ingemar.jpg
ingemar3.jpg
_V5C4760.jpg
3.jpg
1.jpg
 
Ha.... Och jag som sökte pÄ "GMT". NÄja. FÄr döpa om den till "Sköna GMT 16700 med svart bezel trÄden". :) För Rolexnördar finns vÀl alltid utrymme för en sub-grupp?
 
Ha.... Och jag som sökte pÄ "GMT". NÄja. FÄr döpa om den till "Sköna GMT 16700 med svart bezel trÄden". :) För Rolexnördar finns vÀl alltid utrymme för en sub-grupp?

BÀttre att posta i den befintliga trÄden. MÄnga Àmnen som samsas om utrymmet.

EDIT: Det finns dessutom redan en Submariner-trÄd, GMT-trÄd, Explorer-trÄd, DD-trÄd, Datejust-trÄd m.m. Att ytterligare starta trÄdar för varje ref tycker Ätminstone jag blir fel.
 
Du har helt rÀtt. Det var bara ett skÀmt frÄn min sida, men i skrift sÄ Àr det som vanligt svÄrt att det gÄr fram.
 
Jag passar pĂ„ och kastar upp lite bilder frĂ„n Spanien nĂ€r jag var dĂ€r för nĂ„gra veckor sedan. Hoppas ni inte har nĂ„got emot det och ni fĂ„r jĂ€tte gĂ€rna slĂ€nga ivĂ€g en kommentar vad ni tycker. Är öppen för tipps Ă„ rĂ„d nĂ€r det gĂ€ller fota klockor dĂ„ jag Ă€r ganska ny pĂ„ det, sĂ„ det tas emot tacksamt.

Det som stod pÄ modell listan idag (dÄ) va inget mindre Àn min GMT 116713, och det vart lite natur bilder som jag bara försökte fÄnga i ögonblicket dÄ nÀr jag va ute Ä gjorde nÄgot.

Önskar alla en trevlig kvĂ€ll ocksĂ„ :)


DSC_0015.JPG



DSC_0028.JPG



DSC_0039.JPG



DSC_0020.JPG



DSC_0077.JPG



DSC_0068.JPG

MAGISK!!!
 
Kunde inte lĂ„ta bli att raljera lite @galaction Kollade redan igĂ„r om jag helt enkelt kunde plocka ner trĂ„den (helt pĂ„ eget initiativ) innan min annons. Det kan ocksĂ„ verifieras av andra forummedlemmar. Lite stingsliga kommentarer tycker jag. Har inget emot att moderator plockar ner mitt inlĂ€gg i trĂ„den. Som de flesta vet har sĂ€ljesannonser med Rolex i rubriken Ă€ndĂ„ massor med klick. Orsaken till att bilderna kom upp före min annons var helt enkelt att jag plötsligt sĂ„g en av mina ”grails” till salu. Och dĂ„ mĂ„ste nĂ„tt bort. SĂ„ nu tycker jag vi fortsĂ€tter fokusera pĂ„ fina bilder istĂ€llet....
: )
 
Hej pÄ er!
Har idag en Datejust men kÀnner att det Àr dags att uppdatera klocksamlingen. Har funderat ett tag och det lurat Ät en GMT-Master 116710LN. Har ni nÄgra tips sÄ tas dem varmt emot:)
Mvh
 
Hej pÄ er!
Har idag en Datejust men kÀnner att det Àr dags att uppdatera klocksamlingen. Har funderat ett tag och det lurat Ät en GMT-Master 116710LN. Har ni nÄgra tips sÄ tas dem varmt emot:)
Mvh
Kolla bara fyra poster upp, vad mer behöver sÀgas ;)

Min klara favorit i samlingen, underbart mÄngsidig referens, funkar till allt och i alla sammanhang. VÀldigt trevlig resekamrat utomlands eftersom den visar flera tidzoner samtidigt. NÄgot större Àn en DJ förstÄs med sina 40mm och supercase, men absolut inte oversize (jag har en DJ med som jÀmförelse). Jag gillar skarpt den keramiska bezeln och att den har mycket polerade ytor, hÀnder mycket mer Àn pÄ exempelvis en Submariner. Skulle det vara nÄgot negativt Àr det att PCL blir snabbt smutsigt och fÄr lÀtt hairlines. Ett quick-set date hade ocksÄ varit praktiskt. Det Àr dock petitesser i sammanhanget, för egen del kommer det vara en livslÄng keeper!
 
Kunde inte lĂ„ta bli att raljera lite @galaction Kollade redan igĂ„r om jag helt enkelt kunde plocka ner trĂ„den (helt pĂ„ eget initiativ) innan min annons. Det kan ocksĂ„ verifieras av andra forummedlemmar. Lite stingsliga kommentarer tycker jag. Har inget emot att moderator plockar ner mitt inlĂ€gg i trĂ„den. Som de flesta vet har sĂ€ljesannonser med Rolex i rubriken Ă€ndĂ„ massor med klick. Orsaken till att bilderna kom upp före min annons var helt enkelt att jag plötsligt sĂ„g en av mina ”grails” till salu. Och dĂ„ mĂ„ste nĂ„tt bort. SĂ„ nu tycker jag vi fortsĂ€tter fokusera pĂ„ fina bilder istĂ€llet....
: )
Det gör vi :)
 
Kolla bara fyra poster upp, vad mer behöver sÀgas ;)

Min klara favorit i samlingen, underbart mÄngsidig referens, funkar till allt och i alla sammanhang. VÀldigt trevlig resekamrat utomlands eftersom den visar flera tidzoner samtidigt. NÄgot större Àn en DJ förstÄs med sina 40mm och supercase, men absolut inte oversize (jag har en DJ med som jÀmförelse). Jag gillar skarpt den keramiska bezeln och att den har mycket polerade ytor, hÀnder mycket mer Àn pÄ exempelvis en Submariner. Skulle det vara nÄgot negativt Àr det att PCL blir snabbt smutsigt och fÄr lÀtt hairlines. Ett quick-set date hade ocksÄ varit praktiskt. Det Àr dock petitesser i sammanhanget, för egen del kommer det vara en livslÄng keeper!

Kan ju sĂ€ga att jag blir mer och mer sĂ€ker pĂ„ att det blir den klockan, tycker den Ă€r otroligt snygg. Är van vid 36mm idag men som med mycket annat sĂ„ vĂ€njer man sig vĂ€l med 40mm. Tack sĂ„ mycket för all info! :)
 
Behöver hjÀlp! Till min 16710 f-serie finns box med kudde, rolex gmt-master boken, kalender och cert. Men tex den röda hangtagen saknas.
NÄgon som vet exakt vad som ska ingÄ i ett fullset pÄ en 16710 frÄn 2003-2005?
Putsduk? NĂ„gra mer booklets?
_P2031939-01-01.jpeg
 
Behöver hjÀlp! Till min 16710 f-serie finns box med kudde, rolex gmt-master boken, kalender och cert. Men tex den röda hangtagen saknas.
NÄgon som vet exakt vad som ska ingÄ i ett fullset pÄ en 16710 frÄn 2003-2005?
Putsduk? NĂ„gra mer booklets?
_P2031939-01-01.jpeg
Ska vĂ€l finnas en ”your rolex oyster”-bok ocksĂ„?

Edit: har du ytterbox?
 
  • Like
Reactions: Kim
Har köpt ny (beg) lÀnk till min 16710, nÀmligen en sel 78790a.
Har tvÄ olika clasp och jag undrar vilken ni tycker passar bÀst till denna lÀnk.
Det Àr antingen clasp 78690 (Explorer?) eller 93150 (Sub?) som gÀller. Vilken tycker ni jag bör anvÀnda?
 
Om jag vill ha en pepsi med SEL och smidig boett samt ej tritium. Jag tror att 16710 Àr den jag tÀnker pÄ, frÄn cirka 00-05?
Vilken serie/Ärsmodell bör jag isÄfall titta pÄ? :)
 
Om jag vill ha en pepsi med SEL och smidig boett samt ej tritium. Jag tror att 16710 Àr den jag tÀnker pÄ, frÄn cirka 00-05?
Vilken serie/Ärsmodell bör jag isÄfall titta pÄ? :)
Köper du en 16710 frÄn -00 eller nyare sÄ prickar du in alla nÀmnda kriterier :)
 
Om jag vill ha en pepsi med SEL och smidig boett samt ej tritium. Jag tror att 16710 Àr den jag tÀnker pÄ, frÄn cirka 00-05?
Vilken serie/Ärsmodell bör jag isÄfall titta pÄ? :)

Hur tÀnker du pÄ luggholes?! Försvann 2003-2004 har jag för mig!
 
Tillbaka
Topp