Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Jag tycker att luggarna ser lite vÀl runda ut, eller Àr det bara pÄ bilderna? Sen kan man ju alltid köpa ett nytt insert men mÀrket kl 12 hade jag inte kunnat leva med.
Snyggt! Vad Àr det för lÀderband?
Tack! Det Àr Bulang & SonsSnyggt! Vad Àr det för lÀderband?
Ja, dÄ hade jag hoppat. Priset Àr ju inte exceptionellt bra.Tack för input!
Ja luggarna kan nog vara lite vÀl runda. FÄr se hur de upplevs IRL. Men om det Àr sÄ pass asymmetriskt mellan crownguardsen sÄ kommer det nog vara en dealbreaker.
Vad Ă€r ett bra pris för dig? Omvandlar jag 57â DKK fĂ„r jag det till ~77 000 SEK vilket i mina ögon Ă€r ett mycket bra pris för en 1675?Ja, dĂ„ hade jag hoppat. Priset Ă€r ju inte exceptionellt bra.
Ah, okej. För de skavankerna skulle jag vilja komma ner nĂ„gra tusen.Vad Ă€r ett bra pris för dig? Omvandlar jag 57â DKK fĂ„r jag det till ~77 000 SEK vilket i mina ögon Ă€r ett mycket bra pris för en 1675?
Jag skulle kunna leva med en insert ding och lite runda bandhorn för 77â
Till saluTack! Det Àr Bulang & Sons![]()
Japp, skall vara opolerat, perfekt skick och gÀrna till ett "vanligt" pris.Jag tycker att luggarna ser lite vÀl runda ut, eller Àr det bara pÄ bilderna? Sen kan man ju alltid köpa ett nytt insert men mÀrket kl 12 hade jag inte kunnat leva med.
Ta av foliehatten nu broder, det Àr inte alls det jag Àr ute efter. @Double E bad om vÄra Äsikter och det var det han fick. Jag hade inte köpt just denna för ~77k men det Àr givetvis upp till var och en.Japp, skall vara opolerat, perfekt skick och gÀrna till ett "vanligt" pris.![]()
Du fÄr helt enkelt följa magkÀnslan. Det verkade som du Àven hade möjligtvis att klÀmma pÄ den ocksÄ?Tack för input hörni! @galåcticon @P-vakten
@Qwerty klockan eller bandet?Till salu? Eller tips pÄ bra sida dÀr man kan köpa. Modellnamn?
Det du beskriver Ă€r punkter som mĂ„ste rĂ€knas med kontra priset. Vill man vara petigare och fĂ„ tag pĂ„ ett riktigt trevligt ex kostar det sĂ€kert 30-40âk till... om inte mer....@P-vakten Det stĂ€mmer, om inget ovĂ€ntat dyker upp sĂ„ ska jag trĂ€ffa sĂ€ljaren imorgon och se hur det gĂ„r.
Dingad insert, inget superjobbigt... Polering, kanske upplevs mildare live... men just crownguards som Àr sÄ pass olik varandra (pÄ bild)? Det Àr nog inget jag kan tÀnka mig stÄ ut med tyvÀrr.
TÀnkte frÀmst pÄ bandet men Àven din klocka Àr grymt fin!
Hej!
PÄ senare tid har jag varit lite sugen pÄ en gammal plexi pepsi. FrÀmst 1675.
Hittade den hĂ€r som jag ska kika pĂ„ i veckan. Vad tycker ni âGMT-erfarnaâ spontant nĂ€r ni ser den hĂ€r annonsen? NĂ„gra röda flaggor?
https://www.dba.dk/dykkerur-rolex-en-af-de-a/id-1041413881/
Jag reagerar lite pÄ hur ojÀmna crown guardsen Àr i storlek, Ätminstone pÄ bilderna![]()
Om det inte Àr bilderna som spökar sÄ ser crown guardsen inte bra ut. Det stör mig mer Àn poleringen av bandhornen. Sen Àr det ju ett litet hopplock av tavla, visare, insert och lÀnk sÄ jag skulle nog skippa denna. Lite för dÄlig harmoni mellan delarna för min smak. För 77K tror jag det gÄr att hitta ett bÀttre exemplar Àven om priset i sig inte Àr helt galet.
VÀlkommen ner i trÀsket. Tycker 1675 Àr en riktigt spÀnnande referens. Sitter som gjutet pÄ dig ocksÄ. SÀlj suben och köp bÄda!TrÀffade sÀljaren och provade klockan... jisses - första gÄngen jag provar en plexi pepsi, var har de varit hela mitt liv?Det var nÀstan sÄ jag tappade suget för att bÀra min egna SubC haha!
SÄ himla charmig och skön klocka den dÀr 1675:an. NÀstan sÄ jag kan totalt bortse frÄn alla skavanker och bara leva life med den!
Samtidigt fick jag testa hans 1680... (se bilder). OcksÄ en plexi frÄn samma era. Kommer jag nÄnsin köpa nytt/modernt igen? FrÄgan Àr bara vilken av dem som tilltalade mig allra mest?
![]()
![]()
Japp, skall vara opolerat, perfekt skick och gÀrna till ett "vanligt" pris.![]()
VÀlkommen ner i trÀsket. Tycker 1675 Àr en riktigt spÀnnande referens. Sitter som gjutet pÄ dig ocksÄ. SÀlj suben och köp bÄda!
Jag skulle nog ha slagit till faktiskt.Haha tack!
Subben Ă€r inte till salu pga âsentimental reasonsâ tyvĂ€rr (första rollen).
Men jag pĂ„pekade skavankerna till sĂ€ljaren och han gick ner till 71k (ifrĂ„n 76k). Ăr det en acceptabel deal i dagens 1675-marknad? Med det sagt sĂ„ önskar jag att jag hade kommit in i gamet för bara nĂ„got Ă„r sedan...![]()
Haha tack!
Subben Ă€r inte till salu pga âsentimental reasonsâ tyvĂ€rr (första rollen).
Men jag pĂ„pekade skavankerna till sĂ€ljaren och han gick ner till 71k (ifrĂ„n 76k). Ăr det en acceptabel deal i dagens 1675-marknad? Med det sagt sĂ„ önskar jag att jag hade kommit in i gamet för bara nĂ„got Ă„r sedan...![]()
Jag tycker att priset kÀnns okej nu, dÀremot hade jag inte kunnat leva med skavankerna och tackat nej pga dem. Men det Àr ju verkligen subjektivt.Jag skulle nog ha slagit till faktiskt.