• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Kör Jubilee pÄ BLRN tills jag fÄtt tag pÄ en BLRO
:D
9531EAEE-2B3C-46AC-95A7-266DA410BA39.jpeg
StÀllde du dig i kö?

Ja alla var ju sÄ sÀkra pÄ att Rolex inte slÀpper en StÄl i pepsi :) lite roligt nu i efterhand
Jo, fast ur marknadsmÀssig synpunkt har det ju gÄtt hÄl i huvudet pÄ Rolex dÄ de förkastar samtliga kapitalstinna kunder som tidigare köpt en vitgulds-pepsi 116719 genom att inte nu göra en Coke och differentiera modellerna - istÀllet slÀnger man först nu pÄ en blÄ tavla pÄ vitguldsvarianten. Hur kÀnner man som kund som köpt keramisk vitgulds-pepsi nÀr en fantastiskt snygg, och prisvÀrd fattigmans-pepsi pÄ jubilee invaderar marknaden? Oerhört inkonsekvent och egendomligt.

Jo, fast ur marknadsmÀssig synpunkt har det ju gÄtt hÄl i huvudet pÄ Rolex dÄ de förkastar samtliga kapitalstinna kunder som tidigare köpt en vitgulds-pepsi 116719 genom att inte nu göra en Coke och differentiera modellerna - istÀllet slÀnger man först nu pÄ en blÄ tavla pÄ vitguldsvarianten. Hur kÀnner man som kund som köpt keramisk vitgulds-pepsi nÀr en fantastiskt snygg, och prisvÀrd fattigmans-pepsi pÄ jubilee invaderar marknaden? Oerhört inkonsekvent och egendomligt.
Du kan dock inte fÄ pÄ en oyster-lÀnk pÄ nya pepsin, det Àr endast jubilee lÀnken som gÀller.

Jag mÄste sÀga att jag kÀmpar för att förstÄ. Om man lÀgger 300+ pÄ en guldklocka sÄ gör man vÀl det för att man tycker en guldklocka erbjuder nÄgra speciella kvaliteter som inte man finner i en stÄlklocka? Ens upplevelse av den ska vÀl inte bli förminskad av att en estetiskt liknande produkt dyker upp i stÄl, sÄ slarvig Àr man vÀl inte med 2-300 tusen?
Blir samma mÀnniskors upplevelse av en Rolex sub eller GMT förminskade av att det finns liknande billigare produkter av andra fabrikat? Jag tror inte det.

Tycker det hÀr var det roligaste pÄ lÀnge frÄn Rolex. Riktigt bra modeller. Ringde AD och fick det sedvanliga ointresserade/dryga bemötandet men ska vÀl gÄ att fÄ tag i en Pepsi sÄ smÄningom.

Senast Àndrad:
Är det bara jag som tycker att det Ă€r synd att calibre 3285 inte slĂ€pptes till resterande GMT modeller?

Tror ni att priset pÄ 5-siffriga pepsi kommer att förÀndras i och med nyslÀppet?
Och vad fÄr man egentligen ge för en 16710/16700 i hyfsat skick utan tillbehör i dagslÀget, tycker priserna varierar sÄ sjukt mycket pÄ tex chrono24!

Tror ni att priset pÄ 5-siffriga pepsi kommer att förÀndras i och med nyslÀppet?
Och vad fÄr man egentligen ge för en 16710/16700 i hyfsat skick utan tillbehör i dagslÀget, tycker priserna varierar sÄ sjukt mycket pÄ tex chrono24!
SvÄrt att sia om... Kommer nog alltid finnas de som uppskattar de Àldre referenserna, dÀrmed kvarstÄr efterfrÄgan. MÄngsidigheten du fÄr genom att byta insert gÄr ju dessutom förlorad om du vÀljer en sexsiffrig.
Skulle sÀga att prisbilden för ett bra exemplar ligger nÄgonstans runt 60k, lÀgg pÄ 10-15k för fullset.

Jag sÄlde för nÄgra mÄn sendan en opolerad 16700 i super skick och nyservad hos Rob e för 57 k.

Tack för svaren, det Àr nÄgonstans dÀr jag tÀnkt mig ocksÄ.
Men jag hittar inget vettigt ex för under 70-75k pÄ chrono24 (visserligen kanske inte reflekterar prisbilden helt).
Bara att vÀnta tills det dyker upp nÄgot hÀr helt enkelt :)

Kan man se Batman nÄgonstans i Stockholm? Har varit pÄ Luxury watches och alla ADs. :) Funderar pÄ om jag ska ta svart eller vÀnta pÄ Batman.

För referens sÄ hittade jag en bra bild som visar fÀrgskillnaden pÄ Pepsi C och Batman. Pepsi har mer lila blÄ eftersom den Àr egentligen helt röd frÄn början. Batman har en riktig blÄ fÀrg, sen Àr den svarta delen pÄlagd efterÄt.
12224633_523909731110285_1623429838_n.jpg

För referens sÄ hittade jag en bra bild som visar fÀrgskillnaden pÄ Pepsi C och Batman. Pepsi har mer lila blÄ eftersom den Àr egentligen helt röd frÄn början. Batman har en riktig blÄ fÀrg, sen Àr den svarta delen pÄlagd efterÄt.

Jag trodde jag hade dÄlig syn nÀr alla refererar till blÄ, nÀr det handlar om blÄlila. Alla retuscherade bilder frÄn Rolex visar en blÄ fÀrg som Batman. Men kul att se dom sida vid sida. Pepsi suger verkligen upp mycket av den underliggande röda fÀrgen. Och som Revolution watch visade pÄ Basel, lyser man med UV sÄ försvinner allt blÄtt.

Synd att dom inte fick till en blÄ fÀrg pÄ pepsi !
Lila Àr det nya blÄa helt enkelt

Kan man se Batman nÄgonstans i Stockholm? Har varit pÄ Luxury watches och alla ADs. :) Funderar pÄ om jag ska ta svart eller vÀnta pÄ Batman.
Köp en Buttman hÀr pÄ KS, för en femma över listpris? Om du inte vill ha en "pepsi", och stÀllde dig i kö i onsdags. KÀnns trist att köpa en helsvart.
Men det Àr min Äsikt.

Mvh Roffe

Hur tjock/hög Àr den nya GMTn? Och hur sitter den/kÀnns den pÄ handleden, jÀmfört med submariner? NÄn som har koll?
(Naturligtvis Àr det inte mÄnga som testat den NYA GMTn, men höjden pÄ den kanske nÄn kÀnner till?
Och sÄ kanske nÄn kan svara pÄ hur en GMT sitter jÀmfört med Sub?

Mvh Roffe

Tillbaka
Topp