• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Det Àr mer sÄnt hÀr jag behöver för att vÄga ta steget :D Du tror inte jag upplever lÀnken dÄlig och "billig" jÀmfört mot den solida lÀnken pÄ 6-siffriga DJ?
Det kan bara du svara pÄ :)
Försök hitta en senare modell med SEL lÀnk, jag föredrar helt klart den nya lÀnken men den gamla Àr otroligt charmig och sitter bekvÀmt!

Det Àr mer sÄnt hÀr jag behöver för att vÄga ta steget :D Du tror inte jag upplever lÀnken dÄlig och "billig" jÀmfört mot den solida lÀnken pÄ 6-siffriga DJ?

Det Àr ju det som Àr det stora problemet med femsiffriga. Annars Àr allt som sig bör. Man kan inte fÄ allt. :)

Jag Àr ohÀlsosamt sugen pÄ att byta bort min 116234 mot en 5-siffrig GMT II, Àr det dumt? Den kanske inte Àr lika mÄngsidig som Datejusten? Finns bara rum i budgeten för en dyrare klocka... Det som frÀmst bekymrar mig Àr att lÀnken ju Àr "sÀmre", samt om man kanske tröttnar pÄ pepsi/coke-insertet (som iofs gÄr att byta), tankar? :D

LÀnken pÄ dom nyare 6-siffriga Àr kanske bÀttre en pÄ dom 5-siffriga. Men den Àldre lÀnken Àr inte dÄlig heller kan jag tycka. Har bara 5-siffriga reffar i min samling och jag Àr mer Àn nöjd! Som Bas pÄpekade sÄ kan du köra SEL lÀnken, den Àr nÄgot stabilare nÀr det kommer till ÀndlÀnkarna, fördelen med lösa Àndlankar Àr att man kan kombinera den med flera olika referenser!

LÀnken pÄ dom nyare 6-siffriga Àr kanske bÀttre en pÄ dom 5-siffriga. Men den Àldre lÀnken Àr inte dÄlig heller kan jag tycka. Har bara 5-siffriga reffar i min samling och jag Àr mer Àn nöjd! Som Bas pÄpekade sÄ kan du köra SEL lÀnken, den Àr nÄgot stabilare nÀr det kommer till ÀndlÀnkarna, fördelen med lösa Àndlankar Àr att man kan kombinera den med flera olika referenser!

Tack för svaret :)
Blir nog till att lÀgga upp en bytesannons snart, det Àr ju ÀndÄ extremt kul att prova nytt :D

Jag Àr ohÀlsosamt sugen pÄ att byta bort min 116234 mot en 5-siffrig GMT II, Àr det dumt? Den kanske inte Àr lika mÄngsidig som Datejusten? Finns bara rum i budgeten för en dyrare klocka... Det som frÀmst bekymrar mig Àr att lÀnken ju Àr "sÀmre", samt om man kanske tröttnar pÄ pepsi/coke-insertet (som iofs gÄr att byta), tankar? :D
Bara kör! Min 16710 Àr den enda klockan i min samling som Àr untouchable - jag Àlskar den.

Du kommer fÄ rÄd till en till mer exklusiv klocka, spara ett Är och prioritera lite! :)

Har du köpt din Datejust NY? Eller fÄtt den? DÄ skulle jag aldrig bytt bort den, men det Àr jag.
Och i min vÀrld sÄ Àr Datejust en av de mest mÄngsidiga klockor msn kan bÀra, den blir aldrig omodern och Àr hövligt snygg.
Gmt Àr Àven det en mÄngsidig klocka, precis som sub. Men Àven om jag vill ha alla tre sÄ Àr det i ordningen: Datejust stÄl pÄ jubileelÀnk - GMT (nyaste refen)/ alt sexsiffrigt svart. - Sub "no date" 114060, alt 16800 ombuden vore frÄn 1983. :rolex::rolex::rolex:

Det finns för lite pengar i vÀrlden, iaf i och pÄ MIN del av den.

Mvh Roffe

Du kommer fÄ rÄd till en till mer exklusiv klocka, spara ett Är och prioritera lite! :)

Har du köpt din Datejust NY? Eller fÄtt den? DÄ skulle jag aldrig bytt bort den, men det Àr jag.
Och i min vÀrld sÄ Àr Datejust en av de mest mÄngsidiga klockor msn kan bÀra, den blir aldrig omodern och Àr hövligt snygg.
Gmt Àr Àven det en mÄngsidig klocka, precis som sub. Men Àven om jag vill ha alla tre sÄ Àr det i ordningen: Datejust stÄl pÄ jubileelÀnk - GMT (nyaste refen)/ alt sexsiffrigt svart. - Sub "no date" 114060, alt 16800 ombuden vore frÄn 1983. :rolex::rolex::rolex:

Det finns för lite pengar i vÀrlden, iaf i och pÄ MIN del av den.

Mvh Roffe

TÀnkvÀrt, tack :) Kanske bara ska jobba pÄ min disciplin och spara pÄ istÀllet.

Kollade lite pÄ Krons och Nymans hemsida idag. Lite förvÄnad över att Krons inte har med nya Pepsin, medans Nymans inte har Batman och svarta pÄ sin hemsida.
Rolex har med alla pÄ sin hemsida.
Haft lite mycket pÄ jobbet och inte hÀngt med i alla BaseltrÄdar osv. Men har nÄgon modell utgÄtt?

5-siffrig Àr ute och Äkt 5-serie:)
236EDBF1-AFF2-45DE-8C87-1CF113FB7C30.jpeg

OrovÀckande fÄ 116710LN i den hÀr trÄden, Àr de inga keepers eller? Jag Àr pÄ jakt efter en beggad för att testa...

OrovÀckande fÄ 116710LN i den hÀr trÄden, Àr de inga keepers eller? Jag Àr pÄ jakt efter en beggad för att testa...

Har noterat det ocksÄ, verkar vara mÄnga som föredrar 5-siffriga (Àven en 5-siffrig jag Àr pÄ jakt efter). MÄnga verkar tycka 6-siffriga GMT's Àr sjÀllösa och saknar "personlighet". SjÀlv ogillar jag bara maxicaset.

Har noterat det ocksÄ, verkar vara mÄnga som föredrar 5-siffriga (Àven en 5-siffrig jag Àr pÄ jakt efter). MÄnga verkar tycka 6-siffriga GMT's Àr sjÀllösa och saknar "personlighet". SjÀlv ogillar jag bara maxicaset.
De moderna Rolex jag har haft har varit sjÀllösa men perfekta klockor, och jag hade ocksÄ gÀrna skippat maxicase. Det Àr nog mer att jag funderar pÄ att gÄ tillbaka till Submariner men vill ha testat GMT innan, men de Àldre med fÀrgglada inserts tilltalar mig inte (en riktigt solblekt 1675 hade jag inte bangat pÄ dock) och dÄ vore det kul att ha en vrÀkig 116710 avklarad innan man sansar sig lite :)

KS! Har fĂ„tt ett erbjudande att köpa en fullset 16710 -01 för 78k med bĂ„de coke och Pepsi bezel, riktigt fin och ej sönderpolerad. Är det ett rimligt pris?

Glad pÄsk

KS! Har fĂ„tt ett erbjudande att köpa en fullset 16710 -01 för 78k med bĂ„de coke och Pepsi bezel, riktigt fin och ej sönderpolerad. Är det ett rimligt pris?

Glad pÄsk
HallÄ!
Hur mycket vÀrdesÀtter du fullset?
Tycker du det Àr vÀrt 10-12k
Liknande exemplar, exklusiva cert alt cert/box, har legat runt 62-67k (beroende pÄ servicehistorik) om du söker pÄ köp&sÀlj.

Glad pÄsk pÄ dig!

Galen utveckling.
En ny kostade runt 20k vid millennieskiftet, vid KS barndom (2012) kan man se att dom pÄ K&S gick för lite drygt 30k, och nu Àr som alltsÄ uppe runt 80k. NÀr stannar det tro?
Haha ja, alltsÄ riktigt bra kurva pÄ den dÀr. Om dagsvÀrdet för en fullset idag Àr 80k, sÄ blev de ovÀrda imo och borde ha stannat för 25k sedan ungefÀr. Folk verkar inte hÄlla med.

Glad pÄsk

HallÄ!
Liknande exemplar, exklusiva cert alt cert/box, har legat runt 62-67k (beroende pÄ servicehistorik) om du söker pÄ köp&sÀlj.

Glad pÄsk pÄ dig!

Galen utveckling.
En ny kostade runt 20k vid millennieskiftet, vid KS barndom (2012) kan man se att dom pÄ K&S gick för lite drygt 30k, och nu Àr som alltsÄ uppe runt 80k. NÀr stannar det tro?

Haha ja, alltsÄ riktigt bra kurva pÄ den dÀr. Om dagsvÀrdet för en fullset idag Àr 80k, sÄ blev de ovÀrda imo och borde ha stannat för 25k sedan ungefÀr. Folk verkar inte hÄlla med.
Jag hÀpnar varje gÄng jag hör det dÀr. Gav 34k för min (dÄ) nyservade 16710 för lite drygt fyra Är sedan...

Jag gav 51 för en fin 16710 frÄn 2001 hösten 2015. Jag tycker de sex-siffriga sitter skönare pÄ armen och har en solidare kvalitetskÀnsla i spÀnnet. SÄlde den dock efter ett halvÄr dÄ jag inte anvÀnde den sÄ mycket men kan absolut tÀnka mig att ge 5-siffrig GMT en ny chans.

Den Àr helt brutal !! :)

TACKAR! Är mycket nöjd med den, skicket Ă€r fantastiskt, det bĂ€sta med dessa Ă€ldre GMT klockorna, Ă€r att det antingen mĂ„ste vara olika material pĂ„ inserten eller sĂ„ Ă€r det olika fĂ€rgpigment! För pĂ„ 16710:an nĂ€r jag blekte den naturellt, sĂ„ blev det röda pĂ„ inserten rosa, och det blĂ„a blektes inte alls!

HallÄ!

Glad pÄsk pÄ dig!
OsÀker pÄ hur mycket det kan vara vÀrt för mig men dÄ det blir min första Rolex sÄ kÀnns fullset pÄ nÄgot sÀtt gött att ha.
SÄ egentligen Àr inte 78k fullset och nyservad inte helt Ät helvete med andra ord.
Tack för info!

Trevlig helg!

Köper helt att saker blir dyrare/Àndrar vÀrde men ökningen pÄ den dÀr Àr rÀtt löjlig haha. Inte sÄ att den Àr direkt svÄr att fÄ tag i ens.
HÄller helt och hÄllet med dig i ditt resonemang. Det Àr har blivit vansinnigt dyra pÄ bara nÄgra Är... Synd man inte knep en tidigare.....

• Like
Reactions: Bas
Tillbaka
Topp