• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

1) Är det nĂ„gon mer skillnad pĂ„ Swiss Only och Swiss Made Ă€n namnet pĂ„ lume-materialet?

2) Vissa sÀger att Luminova och Superluminova Àr samma material, men de bytte namn för de flyttade fabriken frÄn Japan till Schweiz. Andra sÀger att det Àr förbÀttat.

Har nÄgon sett bÄda bredvid varandra i mörkret?

1) Är det nĂ„gon mer skillnad pĂ„ Swiss Only och Swiss Made Ă€n namnet pĂ„ lume-materialet?

2) Vissa sÀger att Luminova och Superluminova Àr samma material, men de bytte namn för de flyttade fabriken frÄn Japan till Schweiz. Andra sÀger att det Àr förbÀttat.

Har nÄgon sett bÄda bredvid varandra i mörkret?

1. Nej. Inte direkt

2. Kanske lite pigment skillnad. Men inte mycket mer. Mer skillnad i namnet Àn i lumen.

NĂ„got som Ă€r Ă€nnu roligare med just denna klocka Ă€r den krackelerade urtavlan. Äggskal eller en sprider-dial light :)
SvÄrt att fÄnga pÄ bild men hÀftigt i verkligheten, ett plus att det bara syns i vissa ljus ocksÄ!
0AC55F1E-9F25-4C90-A5AF-E91B514DC6C3.jpeg

59F0BBCE-3652-4C0D-BA1D-A114590D771D.jpeg

DÄ Àr det dags för era geniknölar att hjÀlpa mig bedöma om detta ska bli min livskompanjon.
Vad tycker ni om skicket pÄ denna? Ser allt bra ut? Y-serie frÄn 2003. UrsÀkta bildbomben.

8134134_xxl.jpg
8134134g_xxl.jpg
8134134e_xxl.jpg
8134134b_xxl.jpg
8134134j_xxl.jpg
8134134k_xxl.jpg
8134134h_xxl.jpg
8134134l_xxl.jpg

För mitt otrÀnade öga ser den fin, fin ut!
Haft nÄgon kontakt med köparen?

Med mina begrÀnsade kunskaper ser den ju orörd ut. Eller sÄ har den varit hos mÀsterpolerare #1 men lughÄlen ser ju fina ut och clasp, som vad jag förstÄr Àr tidsenlig, ser ju oanvÀnd ut.
SlÄ till. Om inte annat kan du ju lÀgga pÄ 30K och sÀlja den hÀr pÄ KS ;)

DÄ Àr det dags för era geniknölar att hjÀlpa mig bedöma om detta ska bli min livskompanjon.
Vad tycker ni om skicket pÄ denna? Ser allt bra ut? Y-serie frÄn 2003. UrsÀkta bildbomben.

8134134_xxl.jpg
8134134g_xxl.jpg
8134134e_xxl.jpg
8134134b_xxl.jpg
8134134j_xxl.jpg
8134134k_xxl.jpg
8134134h_xxl.jpg
8134134l_xxl.jpg

Ser bra ut, extra kul med alla tillbehören som följer med, det Ànda som verkar fattas Àr den gröna brickan!

Hade den varit NOS ( orörd ) sÄ borde vÀl den gröna stickern med reffnr varit kvar boettlocket?! Det satt iaf pÄ Y-serien, men vem vet, kanske kom utan av nÄgon anledning!

Hur som haver, Àr den polerad vid senaste servicen sÄ ser det ÀndÄ OK ut!

Senast Àndrad:
Ser bra ut, extra kul ned alla tillbehören som följer med, det Ànda som verkar fattas Àr den gröna brickan!

Hade den varit NOS ( orörd ) sÄ borde vÀl den gröna stickern med reffnr varit kvar boettlocket?! Det satt iaf pÄ Y-serien, men vem vet, kanske kom utan av nÄgon anledning!

Hur som haver, Àr den polerad vid senaste servicen sÄ ser det ÀndÄ OK ut!
Min iofs 2006a hade ingen grön lapp

Tack för alla svaren! Qwerty kan sina GMT. Glaset Àr utbytt och den Àr extremt lÀtt polerad.

Den sista bilden visar den röda taggen, som Àr rÀtt för det Äret. Den Àr bara lite gömd och mörk. :)

DÄ Àr det dags att blunda och hoppa ned för stupet!

110A91EA-5014-47F7-A3E3-2F5DEC8FFA7E.png
Ska ÀndlÀnkarna stick ut ovanför bandhornen?

Jag har hittat pÄ ett par stk och de verkar alltid göra det. NÄn med 16710 kan kanske upplysa oss. HÀr Àr en helt annan frÄn annan sÀljare. Samma sak hÀr. Det kanske var meningen, lÀnken Àr ju inte helt fantastisk pÄ den tiden.

Senast Àndrad:
03a ska ha grönt mÀrke bak, mitt rycktes dock nÀr jag lÀmnade in den pÄ service utan polering...
LÀgger upp en bild pÄ min med vad jag antar Àr den gröna brickan affe menar.
AACB4C6E-7AB9-43DF-AD6D-87921E677D3F.jpeg

Tillbaka
Topp