Priset Àr som det Àr men drömmar Àr alltid dyra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Priset Àr som det Àr men drömmar Àr alltid dyra.
Tack för feedback. Nej, tyvÀrr jag frÄgade om det var ett 3186 och det var det inte.2007 stÀmmer nog. Rektangel tvÄa i gmt-master. Endast sett i vissa Z och M-serie. Med en jÀkla massa flyt sÄ sitter det ett 3186 verk i ocksÄ
Hade dem öppnat och kollat sÄ hade den inte kostat 8k euro iafTack för feedback. Nej, tyvÀrr jag frÄgade om det var ett 3186 och det var det inte.
Ta kort pÄ klockan nÀr den ligger still.![]()
Hade dem öppnat och kollat sÄ hade den inte kostat 8k euro iaf![]()
I dagens marknad sÄ kÀnns det som ett rimligt pris. Sjukt att man sÄlde tre motsvarande för 60k 2016
Innan jag gÄr fullstÀndigt över styr, tror ni 8k⏠Àr hyfsat ok.
Innan jag gÄr fullstÀndigt över styr, tror ni 8k⏠Àr hyfsat ok.
Det Àr ju inte sjukt. Det sjuka Àr vad folk Àr betala för supervanliga klockor numera.I dagens marknad sÄ kÀnns det som ett rimligt pris. Sjukt att man sÄlde tre motsvarande för 60k 2016
NĂ€r Ă€r den senaste servicen utförd?Det Ă€r ju nĂ€sta dilemma, 8kâŹ. Det Ă€r kanske crazy mycket generellt sett för en GMT, det har ju gĂ„tt bananas. Men jag tror det Ă€r ganska ok för en 2007, i dagens situation, om jag tittar runt. Som sagt, kanske âovĂ€rtâ, för den klockan men jag har alltid velat ha en 16710 och den Ă€r min drömklocka och man mĂ„ste vĂ€l hoppa pĂ„ tĂ„get nĂ„n gĂ„ng.
Box och papper enligt sÀljaren, men jag har inte sett det Àn, skall tillbaks till affÀren snart.
1,5 Är sedan enligt uppgift, men vet inte hur mycket jag ska lita pÄ det, kan inte verifiera det. Jag kommer försöka fÄ ner priset en aning för att tÀcka för en service.NÀr Àr den senaste servicen utförd?
Om det varit jag hade jag köpt en klocka utan cert (men gÀrna med box) för runt 70k istÀllet.1,5 Är sedan enligt uppgift, men vet inte hur mycket jag ska lita pÄ det, kan inte verifiera det. Jag kommer försöka fÄ ner priset en aning för att tÀcka för en service.
Har du inget papper pÄ att klockan (inget pÄhittade kvitto) servats sÄ utgÄ alltid ifrÄn att den Àr oservad. En grundservice kostar ca 6k. Ganska vanligt att man behöver byta ut nÄn detalj i urverket, dÄ blir det lite mer Àn 6k. RÀkna in servicen i priset.1,5 Är sedan enligt uppgift, men vet inte hur mycket jag ska lita pÄ det, kan inte verifiera det. Jag kommer försöka fÄ ner priset en aning för att tÀcka för en service.
om det sÀger att den Àr servad för 1,5 Är och det Àr gjort av AD, men de kan inte bevisa det, sÄ begÀr 12 mÄnaders garanti. Jag servade min 16700 efter 15-16 Är och dÄ gick det pÄ 9800.Nu vet jag inte vem du köper ifrÄn men förutsÀtter att du tycker de Àr seriösa.1,5 Är sedan enligt uppgift, men vet inte hur mycket jag ska lita pÄ det, kan inte verifiera det. Jag kommer försöka fÄ ner priset en aning för att tÀcka för en service.
Nu kan man minsann vara med i GMT trÄden, hÀr verkar trevligt!
Nytt för idag!
![]()
Sitter perfekt !!Nu kan man minsann vara med i GMT trÄden, hÀr verkar trevligt!
Nytt för idag!
![]()
Sitter perfekt !!
Om det varit jag hade jag köpt en klocka utan cert (men gÀrna med box) för runt 70k istÀllet.
Har du inget papper pÄ att klockan (inget pÄhittade kvitto) servats sÄ utgÄ alltid ifrÄn att den Àr oservad. En grundservice kostar ca 6k. Ganska vanligt att man behöver byta ut nÄn detalj i urverket, dÄ blir det lite mer Àn 6k. RÀkna in servicen i priset.
Ca 90k inkl service för en vanlig 16710 Àr sanslöst mycket enligt min Äsikt. Men det Àr upp till varje att bedöma..
om det sÀger att den Àr servad för 1,5 Är och det Àr gjort av AD, men de kan inte bevisa det, sÄ begÀr 12 mÄnaders garanti. Jag servade min 16700 efter 15-16 Är och dÄ gick det pÄ 9800.Nu vet jag inte vem du köper ifrÄn men förutsÀtter att du tycker de Àr seriösa.
Stort grattis till en grym klocka, langa lite bilder!Jag blundade och körde, jag betalade förmodligen för mycket men jag blev förÀlskad i klockan live och jag fick mycket stort förtroende för sÀljaren han var suverÀn. Var inne i affÀren och snackade med honom i ett par timmar, snackade klockor i största allmÀnhet och kollade en massa andra fina klockor och till slut slog jag till. Som sagt, förmodligen för mycket (det Àr för mycket generellt sett, för denna klocka, det har gÄtt bananas) men eftersom det Àr min drömklocka sÄ Àr det för mig inte hela vÀrlden, jag Àr glad som en speleman.
Jag vill rikta ett stort tack till alla som gett mig rÄd/feedback ni Àr bara för bra. Helt otroligt att man rÄkar stöta pÄ sin drömklocka, behöver lite hjÀlp, man postar pÄ klocksnack och man fÄr supersnabba svar.
Ni Àr helt suverÀna!! Tack!
Grattis. BÀttre att betala lite för mycket för nÄgot man verkligen vill ha Àn att gÄ och Ängra att man inte slog till.Jag blundade och körde, jag betalade förmodligen för mycket men jag blev förÀlskad i klockan live och jag fick mycket stort förtroende för sÀljaren han var suverÀn. Var inne i affÀren och snackade med honom i ett par timmar, snackade klockor i största allmÀnhet och kollade en massa andra fina klockor och till slut slog jag till. Som sagt, förmodligen för mycket (det Àr för mycket generellt sett, för denna klocka, det har gÄtt bananas) men eftersom det Àr min drömklocka sÄ Àr det för mig inte hela vÀrlden, jag Àr glad som en speleman.
Jag vill rikta ett stort tack till alla som gett mig rÄd/feedback ni Àr bara för bra. Helt otroligt att man rÄkar stöta pÄ sin drömklocka, behöver lite hjÀlp, man postar pÄ klocksnack och man fÄr supersnabba svar.
Jag blundade och körde, jag betalade förmodligen för mycket men jag blev förÀlskad i klockan live och jag fick mycket stort förtroende för sÀljaren han var suverÀn. Var inne i affÀren och snackade med honom i ett par timmar, snackade klockor i största allmÀnhet och kollade en massa andra fina klockor och till slut slog jag till. Som sagt, förmodligen för mycket (det Àr för mycket generellt sett, för denna klocka, det har gÄtt bananas) men eftersom det Àr min drömklocka sÄ Àr det för mig inte hela vÀrlden, jag Àr glad som en speleman.
SvÄrt att göra bra utan att det blir pajigt. Mkt lÀttare pÄ Àldre pepsis med lite blekta fÀrger, men inte helt lÀtt dÄ heller.NÄgon med lite tips pÄ andra straps som funkar bra pÄ en 16710 pepsi? Har sneglat lite pÄ RubberB men nyfiken pÄ om det finns annat kul.
Dela gÀrna med er av bilder om ni har.
Yes. LÀnken Àr klart överlÀgsen.SvÄrt att göra bra utan att det blir pajigt. Mkt lÀttare pÄ Àldre pepsis med lite blekta fÀrger, men inte helt lÀtt dÄ heller.
VÀldigt skarpa fÀrger pÄ 16710-insertet, och jag Àr iaf inget fan av (över)tydliga fÀrgmatchningar.Yes. LÀnken Àr klart överlÀgsen.
InstÀmmer i att det blir lÀttare pÄ typ 1675, dÄ funkar det mesta. Hodinkee-strap och dylikt blir bara fel pÄ 16710.
Mm. Lite dÀr problemet ligger för mig ocksÄ, samt skarpa kontrasten mellan semi-modern klocka och vintageinspirerat band. LÀnk, rubberB eller i vissa fall nato kan funka pÄ 16710.VÀldigt skarpa fÀrger pÄ 16710-insertet, och jag Àr iaf inget fan av (över)tydliga fÀrgmatchningar.
Canvas kan funka.Mm. Lite dÀr problemet ligger för mig ocksÄ, samt skarpa kontrasten mellan semi-modern klocka och vintageinspirerat band. LÀnk, rubberB eller i vissa fall nato kan funka pÄ 16710.
Ska testa det! Svart matchar urtavlan, finns ju i khaki/oliv ocksÄ.Canvas kan funka.
stort grattis, helt rÀtt njut av din kloka nuJag blundade och körde, jag betalade förmodligen för mycket men jag blev förÀlskad i klockan live och jag fick mycket stort förtroende för sÀljaren han var suverÀn. Var inne i affÀren och snackade med honom i ett par timmar, snackade klockor i största allmÀnhet och kollade en massa andra fina klockor och till slut slog jag till. Som sagt, förmodligen för mycket (det Àr för mycket generellt sett, för denna klocka, det har gÄtt bananas) men eftersom det Àr min drömklocka sÄ Àr det för mig inte hela vÀrlden, jag Àr glad som en speleman.