• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

NÄgon med lite tips pÄ andra straps som funkar bra pÄ en 16710 pepsi? Har sneglat lite pÄ RubberB men nyfiken pÄ om det finns annat kul.

Dela gÀrna med er av bilder om ni har.
jag har prövat rubber, perlon, mörkblÄ mocka, skulle nog sÀga att ett mörkblÄtt perlon funkar rÀtt bra som ombyte.

DD7D9E89-0CC0-4C38-9877-E2F545C6E535.jpeg
EB2BA8E1-5F7F-42DF-85F5-041FE7596A0C.png
506A672A-C436-42C3-8A1F-0AE5EFAED20E.jpeg

1) helt fel
2 och 3 ok Àven pÄ en nyare GMT

Senast Àndrad:
Jag blundade och körde, jag betalade förmodligen för mycket men jag blev förÀlskad i klockan live och jag fick mycket stort förtroende för sÀljaren han var suverÀn. Var inne i affÀren och snackade med honom i ett par timmar, snackade klockor i största allmÀnhet och kollade en massa andra fina klockor och till slut slog jag till. Som sagt, förmodligen för mycket (det Àr för mycket generellt sett, för denna klocka, det har gÄtt bananas) men eftersom det Àr min drömklocka sÄ Àr det för mig inte hela vÀrlden, jag Àr glad som en speleman.

Jag vill rikta ett stort tack till alla som gett mig rÄd/feedback ni Àr bara för bra. Helt otroligt att man rÄkar stöta pÄ sin drömklocka, behöver lite hjÀlp, man postar pÄ klocksnack och man fÄr supersnabba svar.

Ni Àr helt suverÀna!! Tack!
Stort grattis och ett lika stort vÀlkommen till klubben!
IMG_20180626_170630_511.jpg

Fasiken vad fin den Àr. Synd bara med ÀndlÀnkarna men det kan man leva med
Screenshot_20180627-221856_Instagram.jpg
Screenshot_20180627-221839_Instagram.jpg
Screenshot_20180627-221814_Instagram.jpg
Screenshot_20180627-221802_Instagram.jpg
Ser ju lite knepigt ut pÄ första bilden nÀr lÀnken ligger ovanför bandhornen. Varför Rolex envisas med sÄ knepiga ÀndlÀnkar pÄ mÄnga modeller Àr bortom mitt förstÄnd... I övrigt trevlig!

EDIT: Missade att du kommenterade just ÀndlÀnkarna. TvÄ sjÀlar osv.

Hype Äsido, Àr det nÄgon som tycker den nya pepsin Àr snyggare Àn en 16700 eller en 16710? ;)

Nu trampar jag sÀkert nÄgon pÄ tÄrna (lÄt oss nu vara vuxna och acceptera andras Äsikter) men femsiffrig med vitguldsindex och safir Àr enligt min mening sjukt trÄkigt. Det enda som Àr bÀttre med dessa jÀmfört med sexsiffriga Àr en smalare boett men annars Àr precis allt sÀmre.

Nu trampar jag sÀkert nÄgon pÄ tÄrna (lÄt oss nu vara vuxna och acceptera andras Äsikter) men femsiffrig med vitguldsindex och safir Àr enligt min mening sjukt trÄkigt. Det enda som Àr bÀttre med dessa jÀmfört med sexsiffriga Àr en smalare boett men annars Àr precis allt sÀmre.
Hehe sÄdÀr fÄr du ju inte tycka i GMT-trÄden.. :)

SkÀmt Äsido, kul med olika Äsikter. SjÀlv gillar jag allt med de femsiffriga bÀttre (förutom kvaliteten pÄ lÀnken). Har vÀldigt svÄrt för de feta siffrorna pÄ bezelen

Tycker framförallt att bezel Àr snyggare pÄ Àldre GMT, tycker inte Rolex fÄtt till fÀrgerna alls pÄ sina fÀrgglada keramikbezels!

Det har varit lite körigt och annat som krĂ€vt mitt fokus, men hĂ€r kommer min första bild pĂ„ den nyinköpta klockan. Jag Ă€r sĂ„ glad att jag nu kan va med i denna trĂ„d som â€Ă€gare”.
7E3A1C9F-1330-4BA0-B005-10E27FD77B18.jpeg

Återigen stort tack till alla som hjĂ€lpt mig och till alla positiva tillrop.

Tillbaka
Topp