• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

IMG_4952.JPG

NÄgon som har koll pÄ vilken ref Àr korrekt pÄ oyster- respektive jubileelÀnken för sena* 16710? @SWC ?

*Sena = efter 2005.

Hörni, snabb frĂ„ga om att köpa tillbehör till sin 16710. Är det möjligt att knata in till en ad och bestĂ€lla en coke insert (jag har en pepsi)? Och Ă€r det möjligt att köpa en jubilee om man har en oyster och vice versa?

Eller larvar de sig med att behĂ„lla sakerna eller att man inte fĂ„r bestĂ€lla ”annan” fĂ€rg?

Har inget cert och det Àr vÀl inte heller nÄgot problem i sÄdana Àrenden?

Om inte jag Àr ute Ä cyklar sÄ kan man vÀl pÄ serienummer inte se vilket insert en 16710 kom med frÄn fabrik?

Hörni, snabb frĂ„ga om att köpa tillbehör till sin 16710. Är det möjligt att knata in till en ad och bestĂ€lla en coke insert (jag har en pepsi)? Och Ă€r det möjligt att köpa en jubilee om man har en oyster och vice versa?

Eller larvar de sig med att behĂ„lla sakerna eller att man inte fĂ„r bestĂ€lla ”annan” fĂ€rg?

Om inte jag Àr ute Ä cyklar sÄ kan man vÀl pÄ serienummer inte se vilket insert en 16710 kom med frÄn fabrik?
Det kan sÀkert skilja lite mellan olika AD men generellt Àr det inte möjligt att köpa lösa delar till Rolex utan att lÀmna nÄgot i retur, jag har försökt.

Fast Ä andra sidan sÄ borde de knappast kunna neka nÄgon att köpa en lÀnk till en 16710 om man kommer in med en man köpt pÄ tex lÀder eller Nato?

Det beror pÄ del till del. Vissa delar kan man fÄ ett inbytes pris pÄ. LÀnkar Àr dock undantaget om det inte Àr guld i.
Dom kan se vad för insert klockan kom med frÄn fabrik.

Det beror pÄ del till del. Vissa delar kan man fÄ ett inbytes pris pÄ. LÀnkar Àr dock undantaget om det inte Àr guld i.
Dom kan se vad för insert klockan kom med frÄn fabrik.
Gjorde verkligen Rolex den Ätskillnaden pÄ 16710? De nyare GMT har ju referenser med BLNR, BLRO, etc men 16710 var vÀl bara det? Eller menar du att det Àr kopplat till serienumret?

Insert har jag hört ska vara svÄrt att köpa nytt av. DÀremot Àr lÀnk inget problem. Jag köpte en jubileelÀnk till min 16710 via Bergströms och det var inga som helst problem. Enda Àr att du mÄste ta med klockan och lÄta de sÀtta pÄ den pÄ klockan.

Tillbaka
Topp