Har rest mycket mellan tidszoner senaste veckorna, dÄ sjÀlvklart med denna som stÀndig kompanjon 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Antar att den har polerats av Rolex, men det man kan sÀga om boetten Àr att den inte ser ut att ha rÀtt bredd pÄ fasningarna (bevels). Kronskydden ser lite konstiga ut ocksÄ (?).![]()
Rolex Certified Pre-Owned GMT-MASTER 40 mm i Oystersteel, | Nymans Ur
UpptÀck Rolex Rolex GMT-Master 40 mm klockan i Oystersteel hos Nymans Ur, en officiell ÄterförsÀljare, auktoriserad att sÀlja Rolex Certified Pre-Owned klockor | Ref:nymansur.com
Har en lÀngre tid kollat efter en Pepsi frÄn 1970 men kan lite för att hittills vÄgat köpa en sÄ pass gammal klocka. SÄg att Nymans har denna pÄ Pre-owned och blev pÄ nytt intresserad. Vad kan man tÀnka om denna, Àr det nÄgot kvar av klockan frÄn 1970 eller Àr det mesta utbytt. Gillar nÀr det Àr gammal gulnad lume men denna ser ju vÀldigt frÀsch ut. Vill gÀrna ha lite input pÄ vad ni tycker - Àr det ett bra alternativ eller ska man kika vidare? Tack pÄ förhand.
Tack, tycker det mÄnga gÄnger Àr svÄrt att se de smÄ detaljerna och Àven veta vad man ska kika efter.Antar att den har polerats av Rolex, men det man kan sÀga om boetten Àr att den inte ser ut att ha rÀtt bredd pÄ fasningarna (bevels). Kronskydden ser lite konstiga ut ocksÄ (?).
LÀnken Àr utbytt (tror det var vikt lÀnk som var standard 1970) men det Àr vÀl mer vanligt.
VÄgar inte uttala mig om tavla/visare.
Hade personligen letat vidare efter ett exemplar dÀr ursprungsformerna var mer bevarade. Det borde man kunna hitta för det begÀrda priset (eller under)![]()
![]()
Rolex Certified Pre-Owned GMT-MASTER 40 mm i Oystersteel, | Nymans Ur
UpptÀck Rolex Rolex GMT-Master 40 mm klockan i Oystersteel hos Nymans Ur, en officiell ÄterförsÀljare, auktoriserad att sÀlja Rolex Certified Pre-Owned klockor | Ref:nymansur.com
Har en lÀngre tid kollat efter en Pepsi frÄn 1970 men kan lite för att hittills vÄgat köpa en sÄ pass gammal klocka. SÄg att Nymans har denna pÄ Pre-owned och blev pÄ nytt intresserad. Vad kan man tÀnka om denna, Àr det nÄgot kvar av klockan frÄn 1970 eller Àr det mesta utbytt. Gillar nÀr det Àr gammal gulnad lume men denna ser ju vÀldigt frÀsch ut. Vill gÀrna ha lite input pÄ vad ni tycker - Àr det ett bra alternativ eller ska man kika vidare? Tack pÄ förhand.
Tack, kanske skall vidga vyerna lite och kika vidare. KÀndes dock lite tryggare att gÄ via Nymans med tanke pÄ att man Àr lite novis i detta. Det Àr kanske inte sÀmre att gÄ via nÄgon europeisk handlare med goda omdömen utan mer en kÀnsla man har.Kron skydden (crown guard) ser bra ut, boetten i sig tycker jag det inte Àr nÄgot fel pÄ, det Àr service tavla och visare.
Allt beror pÄ priset, men jag tycker det viktigaste (personligen) nÀr man köper en Àldre klocka Àr att fÄ en klocka med ett sÄ fint boett som möjligt, allt annat kan man byta ut men ett slitet boett med tex ojÀmn crown-guards Àr inte fint och vill man fÄ det fint sÄ fÄr man lasersvettsa det och dÄ blir det dyrt.
Klickade nu pÄ annonsen, den ser bra ut, men för 180tusen sÄ kan du hitta bÀttre kanske inte hÀr i Sverige men resten av EU vÀrlden garanterat!
Du har ett gÀng riktigt bra handlare hÀr pÄ forumet. Kontakta nÄgon av dom sÄ kan de sÀkert hjÀlpa digTack, kanske skall vidga vyerna lite och kika vidare. KÀndes dock lite tryggare att gÄ via Nymans med tanke pÄ att man Àr lite novis i detta. Det Àr kanske inte sÀmre att gÄ via nÄgon europeisk handlare med goda omdömen utan mer en kÀnsla man har.
Tror sannolikheten att du fÄr en klocka med en massa utbytta delar (som den du lÀnkat verkar ha) hos Nymans Àr mycket större Àn om du gÄr till en duktig handlare som typ Stories of Time... SÄvida du inte vÀrderar relationen med Nymans högt (och vill köpa nya Rolex frÄn dem) ser jag inte att du skulle ha sÀrskilt mycket att vinna genom att handla CPO hos demTack, kanske skall vidga vyerna lite och kika vidare. KÀndes dock lite tryggare att gÄ via Nymans med tanke pÄ att man Àr lite novis i detta. Det Àr kanske inte sÀmre att gÄ via nÄgon europeisk handlare med goda omdömen utan mer en kÀnsla man har.
Tack, kanske skall vidga vyerna lite och kika vidare. KÀndes dock lite tryggare att gÄ via Nymans med tanke pÄ att man Àr lite novis i detta. Det Àr kanske inte sÀmre att gÄ via nÄgon europeisk handlare med goda omdömen utan mer en kÀnsla man har.
Hur kÀndes det?Nytillskottetblir spÀnnande att se hur rött&blÄtt kÀnns om ett par veckor
![]()
Provar nÄgot nytt och upptÀckte att wristbuddys gummi till Speedmaster passar perfekt. HÀdelse, yay, nay?
![]()
![]()
GMT funkar bÀst pÄ lÀnkProvar nÄgot nytt och upptÀckte att wristbuddys gummi till Speedmaster passar perfekt. HÀdelse, yay, nay?
![]()
![]()
Nej för fanâŠ
Ăr beredd att hĂ„lla med! Men bekvĂ€mt var detGMT funkar bĂ€st pĂ„ lĂ€nk![]()
Provar nÄgot nytt och upptÀckte att wristbuddys gummi till Speedmaster passar perfekt. HÀdelse, yay, nay?
![]()
![]()
Ngn som pÄ sistone fÄtt ngn tilldelning? Ingen som har köpt 126710grnr versionen?
kÀnslan Àr att grnr producerats fler av dÄ denna varit tillgÀnglig men inte övriga.NÄgra GRNR har köpts pÄ det hÀr forumet.
Jag köpte min i december och sedan sÄ Àr det nog nÄgra andra som plockat ut en
kÀnslan Àr att grnr producerats fler av dÄ denna varit tillgÀnglig men inte övriga.
Slarvig sökning pÄ SS modeller av Ärsmodell 2025 pÄ C24 ger fÞljande resultatkÀnslan Àr att grnr producerats fler av dÄ denna varit tillgÀnglig men inte övriga.
Nöjd? NÄgon feedback?NÄgra GRNR har köpts pÄ det hÀr forumet.
Jag köpte min i december och sedan sÄ Àr det nog nÄgra andra som plockat ut en
Nöjd? NÄgon feedback?