• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Är det nĂ„gon in denna trĂ„d som har bra förslag pĂ„ vart man kan hitta ett Pepsi OEM till ett hyfsat pris för en 16710 (frĂ„n '89)? Har letat runt lite men de som jag kikat pĂ„ har skenat ivĂ€g i pris.

Ja ett jubilee skulle sitta fin-fint.
Köpte mitt oanvĂ€nd i förpackning frĂ„n en handlare i Österrike som jag hittade via C24. Köpte direkt frĂ„n honom ist för via C24 sĂ„ det blev nĂ„gra hundralappar billigare pĂ„ sĂ„ vis. Vill minnas att det Ă€ndĂ„ blev nĂ€stan 5k vilket förstĂ„s Ă€r dyrt...

Antar att @SWC kan lösa ett för typ den pengen?

Köpte mitt oanvĂ€nd i förpackning frĂ„n en handlare i Österrike som jag hittade via C24. Köpte direkt frĂ„n honom ist för via C24 sĂ„ det blev nĂ„gra hundralappar billigare pĂ„ sĂ„ vis. Vill minnas att det Ă€ndĂ„ blev nĂ€stan 5k vilket förstĂ„s Ă€r dyrt...

Antar att @SWC kan lösa ett för typ den pengen?

Ja det Àr nog vad ett service insert i blister ligger pÄ idag.

1000011544.jpg

TÀnkte plocka ut en Pepsi men funderar pÄ lÀnken jubilee eller oyester? Vad sÀger den samlade kompetensen? Jag ser att bÄde har sina kvaliteter och har svÄrt att bestÀmma mig. Eller ska jag istÀllet för Pepsi köra Batman och isÄfall vilken lÀnk. TÀnkt att anvÀndas till kavaj/blazer samt Àven pÄ fritiden (dÀr Àr det mer Polo och T-shirts). Ska tillÀggas att jag har en P39 och Àven nÄgra mer dressade ur. Första rollen.

Senast Àndrad:
TÀnkte plocka ut en Pepsi men funderar pÄ lÀnken jubilee eller oyester? Vad sÀger den samlade kompetensen? Jag ser att bÄde har sina kvaliteter och har svÄrt att bestÀmma mig. Eller ska jag istÀllet för Pepsi köra Batman och isÄfall vilken lÀnk. TÀnkt att anvÀndas till kavaj/blazer samt Àven pÄ fritiden (dÀr Àr det mer Polo och T-shirts). Ska tillÀggas att jag har en P39 och Àven nÄgra mer dressade ur. Första rollen.

Det Àr fritt att köpa till den andra lÀnken oavsett vilken du vÀljer sÄ man kan bÄde ha kakan och Àta den (till det nÀtta priset av 27k ish)

(Men oyster Àr alltid bÀst pÄ pepsi)

Det Àr fritt att köpa till den andra lÀnken oavsett vilken du vÀljer sÄ man kan bÄde ha kakan och Àta den (till det nÀtta priset av 27k ish)

(Men oyster Àr alltid bÀst pÄ pepsi)
Precis, jag köpte min Pepsi pÄ oyster men köpte en jubileelÀnk nu för nÄgon vecka senast. Gillar bÄda men föredrar nog oyster ÀndÄ.

Och om man pratar om Pepsi till kostym, Àr det ok eller bÀttre gÄ pÄ Batman dÄ? Har lite GS och andra ur ocksÄ men för vanlig dag pÄ kontoret med inte super formella möten (sÄ blazer/kostym ej slips)

Och om man pratar om Pepsi till kostym, Àr det ok eller bÀttre gÄ pÄ Batman dÄ? Har lite GS och andra ur ocksÄ men för vanlig dag pÄ kontoret med inte super formella möten (sÄ blazer/kostym ej slips)
Du ska inte ha en GMT till kostym till att börja med

Kör vad du kĂ€nner för och som Ă€r mest bekvĂ€mt. Stilpolistips och frĂ„gor kan ni tai denna trĂ„den 🙂

Kör vad du kĂ€nner för och som Ă€r mest bekvĂ€mt. Stilpolistips och frĂ„gor kan ni tai denna trĂ„den 🙂
Back on topic, Àr Jubilee versionen av Pepsi ocksÄ avsmalnande i stil med Batgirl? TÀnker om man köper till en oyester efterÄt eller om man skulle börja med en oyester (om jag slutligen bestÀmmer mig för Pepsi över BLNR)

Back on topic, Àr Jubilee versionen av Pepsi ocksÄ avsmalnande i stil med Batgirl? TÀnker om man köper till en oyester efterÄt eller om man skulle börja med en oyester (om jag slutligen bestÀmmer mig för Pepsi över BLNR)
Det Àr exakt samma boett och lÀnk(ar) pÄ batgirl och pepsi (samma ref - 126710).

Ett tillÀgg Àr att jubilee reflekterar ganska mycket mer ljus och glittrar mer. SÄ vill du att den ska synas lite extra kan det vara ett bra val. Sen tycker mÄnga att jubilee Àr skönare men jag tycker det blir lite "boll pÄ snöre" och gillar snarare hur oyster ger en bÀttre helhet med en sportboett som GMT (annat pÄ t.ex. DJ)

Det Àr helt klart en smaksak, man fÄr testa hos AD. Jubilee Àr mer eye-catching pÄ gott och ont. Personligen gillar jag jubilee mest och har det pÄ min DJ. Hade jag kunnat vÀlja jubilee till min rootbeer hade jag valt det. Kan inte sÀga att den ena Àr skönare Àn den andra dock, men oyster med PCL visar swirls tydligare.

Du tĂ€nkte ”plocka ut en”? Är du i det lĂ€get att AD har bĂ€gge varianterna tillgĂ€ngliga för dig och du inte vet vad du ska vĂ€lja? 😎

SjÀlv kör jag Batgirl, dvs Batman pÄ jubilee. GÄr utmÀrkt till blazer tycker jag.

Du tĂ€nkte ”plocka ut en”? Är du i det lĂ€get att AD har bĂ€gge varianterna tillgĂ€ngliga för dig och du inte vet vad du ska vĂ€lja? 😎

SjÀlv kör jag Batgirl, dvs Batman pÄ jubilee. GÄr utmÀrkt till blazer tycker jag.
Inte direkt tillgÀnglig enligt information men inom rimlig tidsrymd- just nu Àr det Pepsi pÄ Jubilee men har velat lite fram och tillbaka senaste Äret.

Det Àr exakt samma boett och lÀnk(ar) pÄ batgirl och pepsi (samma ref - 126710).

Ett tillÀgg Àr att jubilee reflekterar ganska mycket mer ljus och glittrar mer. SÄ vill du att den ska synas lite extra kan det vara ett bra val. Sen tycker mÄnga att jubilee Àr skönare men jag tycker det blir lite "boll pÄ snöre" och gillar snarare hur oyster ger en bÀttre helhet med en sportboett som GMT (annat pÄ t.ex. DJ)
Jag sÄg nÄgon artikel som sa att bandhornen var smalare pÄ batgirl Àn pÄ batman- men syftar det kanske pÄ tidigare generation batman (maxi)?

Cool. FÄtt nÄn uppskattning av vÀntetid? Jag hade gÄtt pÄ jubilee alla dagar i veckan.

IMG_9815.jpeg
Den Àr grymt fin, frÄgan Àr dock fortfarande om det Àr denna eller Pepsin. De sa direkt att tyvÀrr lÀr det inte bli innan Ärsskiftet varpÄ jag frÄgade ungefÀr hur lÄng tid men dÄ blev det mer standardsvaret att man aldrig kan veta. Jag tolkade det som rimlig tid men kan ju lika gÀrna vara Är

Den Àr grymt fin, frÄgan Àr dock fortfarande om det Àr denna eller Pepsin. De sa direkt att tyvÀrr lÀr det inte bli innan Ärsskiftet varpÄ jag frÄgade ungefÀr hur lÄng tid men dÄ blev det mer standardsvaret att man aldrig kan veta. Jag tolkade det som rimlig tid men kan ju lika gÀrna vara Är
Batman/Girl Àr ju helt klart lÀttare att fÄ tag i hos AD Àn en Pepsi men inte lÀtt ÀndÄ.

I samband med ett annat köp hos AD sÄ stÀllde jag frÄgan om möjligheten att köpa en Batman. Jo men visst - absolut, jag sÀtter upp dig pÄ listan. Har sedan dess gjort nÄgra fler köp hos samma AD under de 3 Är jag vÀntat. Det Àr vÀl bara att inse att man inte blev uppförd pÄ VIP-listan i alla fall.

Ni fÄr ursÀkta en Low-Life som mig sjÀlv, men vad vinner jag av att köpa en klocka hos en AD dÄ nÀr min tur kommer pÄ den dÀr "listan".? Vad fÄr jag extra av att köpa klockan hos AD? Jag har aldrig fattat det hÀr.

Ni fÄr ursÀkta en Low-Life som mig sjÀlv, men vad vinner jag av att köpa en klocka hos en AD dÄ nÀr min tur kommer pÄ den dÀr "listan".? Vad fÄr jag extra av att köpa klockan hos AD? Jag har aldrig fattat det hÀr.
Finns ett antal anledningar. I fallet med Rolex fÄr du ofta klockorna billigast frÄn AD. Du slipper tramsa med privatpersoner som velar och Àr allmÀnt meckiga. Du behöver inte oroa dig för att bli scammad (utbyta delar, franken, totalt fake, rÄnrisk). Du fÄr en sprillans ny klocka. Ja listan fortsÀtter.
Varför köper vissa nya bilar istÀllet för begagnade pÄ blocket/begagnade hos handlare? Du kan dra mÄnga liknande paralleller hÀr.
Men sÄnt bör diskuteras i rÀtt trÄd och inte hÀr :)

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp