• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

nonne23

Omega
NÀr ens Rolex har varit inne pÄ byte glas, krona och packningar görs vÀl rimligen ett trycktest?
För nÄgot trycktest stÄr nÀmligen inte specificerat pÄ kvittot jag fick frÄn servicen, allt annat stÄr med pÄ kvittot.
 

Dt250

Rolex
Paneristi
Dags för service pÄ den hÀr men man skippar vÀl polering ?
Gmt16700.jpg
 

galĂĄcticon

Patek
2-Faktor
Dags för service pÄ den hÀr men man skippar vÀl polering ?
Gmt16700.jpg

Ja för fan, den dÀr ser inte ut att behöva polering.

RÀtt omöjligt att sÀga utifrÄn bilden men generellt ja,hoppa över polering
Jag sjÀlv Àr inget fan av polering och frÄn bilden att döma Àr din klocka alldeles för fin för att polera. Men det Àr ju sÄklart upp till dig :)
 

Cayman

Breitling
SjÀlv har jag betat av nÄgra fina genom Ären. Började pÄ 1966 och Àr just nu nere pÄ -58. Tveksamt om jag tÀnker försöka gÄ Àldre Àn sÄ.

61:an och 65:an Àr fortfarande kvar pÄ forumet. 66:an som mest bara var en projektklocka har försvunnit ner i ett stort svart hÄl. :)

6542 -58:

IMG_6623.JPG


1675 -61:

IMG_4371.JPG


1675 -65:

IMG_3120.JPG


1675 -66:

IMG_2372.JPG
 
  • Like
Reactions: Per

Cayman

Breitling
SÄ fina. Hoppas snart pÄ att ha min "första" gamla fina GMT runt handleden. Kul trÄd denna GMT trÄden. Kommer nog plöja igenom den rejÀlt hÀr inatt..
 
  • Like
Reactions: Per
Hur skiljer sig storlekarna pĂ„ respektive. Ref? TĂ€nker kanske frĂ€mst pĂ„ 16710,16700,16750,16760. Är det nĂ„gon nĂ€mnvĂ€rd skillnad pĂ„ tjocklek och diameter?

Mvh
 
Senast Àndrad:

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Tack! Ingen större skillnad mellan dom tvÄ med andra ord. Inget jag kan se med blotta ögat iaf. Hur Àr det med övriga, Àr det nÄgon ref som sticker ut?
Skulle sÀga nej pÄ den frÄgan. 16750 har plexi sÄ vete fan hur det upplevs. KÀnslan sÀger att den kÀnns nÀttare men logiken sÀger att glaset Àr högre.
 

klevis

Omega
2-Faktor
Kan nÄgon förklara detta, Àr detta ett marknadspris för denna ?

http://www.chrono24.se/rolex/vintage-gmt-master--id5848345.htm

Det Àr en Rolex GMT Master Pan-Am eller i alla fall frÄn den ref serien. Detta Àr den första ref serien av Rolex GMT klockor som producerades, just Ät företaget Pan-Am. Dock sÄ tror jag inte back boetten Àr original dÄ den i sÄ fall borde ha Pan-Am pÄ sig. Men det finns sÀkert nÄgon KS rÀv som kan detta bÀttre Àn jag.
 

Zalath

Panerai
LĂ„ter som en rationell slutsats :)
Skulle sÀga nej pÄ den frÄgan. 16750 har plexi sÄ vete fan hur det upplevs. KÀnslan sÀger att den kÀnns nÀttare men logiken sÀger att glaset Àr högre.
Det Àr ju olika storlek pÄ bezel inserts till safir respektive plexi, men tror inte sjÀlva klockorna upplevs sÀrskilt annorlunda.. Det Àr trots allt sÄ pass liten skillnad att de gÄr att trycka i ÀndÄ, vad jag har lÀst.. ;)

Men 16760 upplevs större, som en SD mot en Sub har jag lÀst. @Affe kanske har nÄgra tips?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Det Àr ju olika storlek pÄ bezel inserts till safir respektive plexi, men tror inte sjÀlva klockorna upplevs sÀrskilt annorlunda.. Det Àr trots allt sÄ pass liten skillnad att de gÄr att trycka i ÀndÄ, vad jag har lÀst.. ;)

Men 16760 upplevs större, som en SD mot en Sub har jag lÀst. @Affe kanske har nÄgra tips?


Är som sagt inte mycket som skiljer 16760 vs 16750, lite pĂ„ höjden som sagt, jag kan mycket vĂ€l ha skrivit det pĂ„stĂ„endet, dĂ„ jag snackar sĂ„ mycket skit, Haha :p, jag har vĂ€l Ă€ven pĂ„stĂ„tt att 16760 Ă€r mer Ă„t SUBMARINER i storlek!

Att du skall kunna trycka i fel insert i fel klocka gÄr sÀkert, om du har dess verktyg för inserts, med tumkraft sÄ kommer det bara bli böjt och fult, det Àr jag 100 pÄ!
 
Topp