Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker du att han ska polera upp den när han ändå håller på? Ser ju rätt repig ut?Läckert att han inte vill sälja. Då är det ju service som gäller och att bära ett ur som på rätt länk gör uret rättvisa. Värdet får du om du säljer på öppna marknaden, men en fingervisning ger ju tidigare auktioner. Proveniensen gör naturligtvis en del. Heder åt ägaren som tänker använda uret till det det är avsett för
Läckert att han inte vill sälja. Då är det ju service som gäller och att bära ett ur som på rätt länk gör uret rättvisa. Värdet får du om du säljer på öppna marknaden, men en fingervisning ger ju tidigare auktioner. Proveniensen gör naturligtvis en del. Heder åt ägaren som tänker använda uret till det det är avsett för
Tycker gott man kan se till sig själv innan man ger tips om att bära etc etc.Tycker du att han ska polera upp den när han ändå håller på? Ser ju rätt repig ut?
On a serious note så tror jag inte att ägaren kommer att använda uret för vad det är avsett för.
Nu gav inte ägaren 1.5 miljoner, utan en spottstyver....ingen vettig människa går väl runt med en klocka för 1.5MSEK på armen om man inte är Miljardär och jobbar på ett stillsamt kontor (...dvs inte i kraftiga magnetfält)
säg åt vännen att förhandla procent med nåt av Europas bättre auktionshus, sälja den och lägga en tiondel på nån annan skön vintageklocka och lägga resten på nåt han hellre vill ha (...han skulle väl knappast låna halvannan miljon å köpa en gammal klocka?)
Vet inte riktigt om du syftar på mig men jag bär mina klockor extremt försiktigt och de är trots allt inte värda ens i närheten av denna. Som Niklas säger så är det väldigt få storsamlare som regelbundet skulle bära något sånt här. Om ens någon.Tycker gott man kan se till sig själv innan man ger tips om att bära etc etc.
Vågar nog påstå att det inte är många, om någon, som hade gjort annat än att sälja.
Jag menar att du har rätt.Vet inte riktigt om du syftar på mig men jag bär mina klockor extremt försiktigt och de är trots allt inte värda ens i närheten av denna. Som Niklas säger så är det väldigt få storsamlare som regelbundet skulle bära något sånt här. Om ens någon.
Inte nämnvärt. Papperna och proveniensen verkar stämma och klockan är ny på marknaden från första ägaren. Det är det viktiga. På denna tid så punchades inte papper så det är vad det är. Idag så är ändå inte papper mm det primära och framförallt inte på extremt ovanliga klockor som denna. Proveniensen finns där och framförallt så är det klockans skick som avgör ett eventuellt pris vid en försäljning.Fantastiskt att klockor som denna fortfarande dyker upp från orginal ägare!
För er som har koll. Hur mycket påverkar papper prisbild på en klocka som denna? Noterar att de skrivit refnr och pris istället för serieNr. Antar att allt sånt spelar in?
Sorry. Då missförstod jag. Det finns ju ett tredje alternativ förutom att sälja eller att använda. Det är att fortsätta att sitta på den.Jag menar att du har rätt.
Ja, har man lärt sig något så är det ju att sitta = bra. Men 1,5 miljoner fåglar i handen är bättre än några fler i skogen, tänker jag. Beroende på hur ens privatekonomiska situation ser ut såklart.Sorry. Då missförstod jag. Det finns ju ett tredje alternativ förutom att sälja eller att använda. Det är att fortsätta att sitta på den.
Det är en modell som varit ganska så stabil iom de är så few and far between. Jag hade också övervägt att sälja den då jag tror att man kan använda pengarna på bättre sätt. Självklart beroende på vad man blir erbjuden men jag tror att denna går att sälja smidigt till ett riktigt bra pris om man bara har rätt kanaler.Ja, har man lärt sig något så är det ju att sitta = bra. Men 1,5 miljoner fåglar i handen är bättre än några fler i skogen, tänker jag. Beroende på hur ens privatekonomiska situation ser ut såklart.
Låter som du är sugen på att se och klämma på den IRLDet är en modell som varit ganska så stabil iom de är så few and far between. Jag hade också övervägt att sälja den då jag tror att man kan använda pengarna på bättre sätt. Självklart beroende på vad man blir erbjuden men jag tror att denna går att sälja smidigt till ett riktigt bra pris om man bara har rätt kanaler.
Alla är vi väl sugna att klämma på fina klockor. Det är för all del inte en av mina favoritreferenser men jag känner folk som skulle vara väldigt intresserade av att köpa klockan.Låter som du är sugen på att se och klämma på den IRL
Tog du i den liiiite annorlunda nu när du vet vad den kan vara värd?Slänger in en bild till som är tagen i dagsljus, kanske inte bästa skärpan, men men.
Den ser ut som den borde. Välanvänd men korrekt bortsett från länken så klart.
Vet du vad serienumret eller casebacket säger? Skulle gissa att den är från -58 typ.
Klockan sex mellan luggarna.Kan kolla det vid senare tillfälle, sitter serienumret på samma ställe som dagens Rolex? Misstänker att jag behöver lossa länken?
Tog du i den liiiite annorlunda nu när du vet vad den kan vara värd?
...vilket inte är relevant i ovan resonemang. Ersättningspriset är det samma.Nu gav inte ägaren 1.5 miljoner, utan en spottstyver.
Då är det klubbat. Ägaren av denna Milgauss är helt enkelt inte en vettig person. I like....vilket inte är relevant i ovan resonemang. Ersättningspriset är det samma.
Nu gav inte ägaren 1.5 miljoner, utan en spottstyver.