• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex skyltar - klocka utan verk???

PeterLu

Omega
2-Faktor
E37383C6-EDB9-440C-A21C-5996EC98CF62.jpeg
Gissa glädjen då jag hittade två Daytona i montrarna på Zürich flygplats. Glad i hågen ville jag köpa en av dom. Men säljaren beklagade sig och berättade att de bara var skylt-ex utan verk i sig..... Verkligen? Jag har aldrig hört talas om det. Någon annan?

Trevlig helg på er!
 

marw

Panerai
2-Faktor
Riktigt ondskefullt prank det där.
Jag är gammal o lite trög. Ser nu att bilden är körd i bildbehandling och att det är samma klocka men bilden dubblerad och färg bytt på tavla. Fattar dock inte riktigt det roliga med bakgrundshistorien om att klockorna skulle sakna urverk osv. Flyger inte riktigt för mig varken som prank eller ngt annat.
 

PeterLu

Omega
2-Faktor
Jag är gammal o lite trög. Ser nu att bilden är körd i bildbehandling och att det är samma klocka men bilden dubblerad och färg bytt på tavla. Fattar dock inte riktigt det roliga med bakgrundshistorien om att klockorna skulle sakna urverk osv. Flyger inte riktigt för mig varken som prank eller ngt annat.
Seriöst?
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Jag är gammal o lite trög. Ser nu att bilden är körd i bildbehandling och att det är samma klocka men bilden dubblerad och färg bytt på tavla. Fattar dock inte riktigt det roliga med bakgrundshistorien om att klockorna skulle sakna urverk osv. Flyger inte riktigt för mig varken som prank eller ngt annat.
Hur menar du nu?
 

PeterLu

Omega
2-Faktor
0C33F67B-06EF-4A26-9853-4E45B3BBF111.jpeg
Bytt färg på tavlorna? My god...... Kladdet är gjort för jag messade min kompis. Kan över huvud taget inte fatta varför jag skulle bytt färg på tavlorna. Eftersom du tydligen ”ser” att jag gjort det i Photoshop får du gärna berätta hur jag gjort? Smil-gubben & 109kkr är i vart fall gjort till min kompis i iPhone. I skärmdumpen är hans namn skuggat på samma sätt.

Och när jag ändå är igång: som Photoshop expert antar jag att FU också kan plocka upp ITPC-info där i princip all data går att hitta. Inkl plats med mera.

Något trött på alla självpåtagna experter på detta forum.
 

PeterLu

Omega
2-Faktor
Aldrig hört talas om, direkt knasigt. Skulle gissa på att han inte ville sälja dem.
Den tanken slog mig med. Men även det kändes konstigt. Dom säljer ju allt dom får in. Bla köpte en kille TVÅ guldare medan jag väntade på hjälp. En Yatchmaster och en Skydweller*. Jag måste nog byta jobb.....

*fixat typo
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Jag är gammal o lite trög. Ser nu att bilden är körd i bildbehandling och att det är samma klocka men bilden dubblerad och färg bytt på tavla. Fattar dock inte riktigt det roliga med bakgrundshistorien om att klockorna skulle sakna urverk osv. Flyger inte riktigt för mig varken som prank eller ngt annat.
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Lol stupid fucks. "Samma klocka", "Olika vinklar" "färg på tavlan"... Originalbilden var det 3 klockor på, men klocka 2 och 3 har morphats hence annan vinkel...

Vi saknar alltså klocka nummer 3, som rimligen borde ha varit en Cellini.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Skulle köpa en röd dweller i Dubai i november i fjol. Stod i montern med verk i. Men då var den ”skylt ex” jisses. Jag vet känslan.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag har hört detsamma om Omega, nya modeller som visas upp på mässor o liknande har oftast dummyverk i sig. Men som skyltex av befintliga modeller i butiker känns det ju konstigt, men är väl ytterligare en effekt av Rolex marknadsstrategi
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Skämt åsido skulle jag förstå efterfrågan från butiker som ligger i utsatta områden. Flygplats i Schweiz, känns mest lite sorgligt.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Lol stupid fucks. "Samma klocka", "Olika vinklar" "färg på tavlan"... Originalbilden var det 3 klockor på, men klocka 2 och 3 har morphats hence annan vinkel...

Vi saknar alltså klocka nummer 3, som rimligen borde ha varit en Cellini.
Originalbilden innehöll the wholy grail som människan letat efter i tusentals år samt George Soros med en Whooper med glutenfritt bröd.
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
På ett sätt bra. Då kan ju iallafall folk klämma och testa klockorna, om boetten och vikt är identisk. Som det är nu ser de flesta rolex-butiker ut som sovjetiska matvarubutiker gjorde på 50-talet...
Jepp, när man sedan konstaterat att passformen är helt rätt är det bara att sätta upp sig i kö på redan stängda listan. Tycker själv att det är lite konstigt av butik att sätta upp dummy modeller av klockor som aldrig någonsin kommer att finnas till försäljning för en walk in i butiken
 

Espresso

Cartier
Jag har hört detsamma om Omega, nya modeller som visas upp på mässor o liknande har oftast dummyverk i sig. Men som skyltex av befintliga modeller i butiker känns det ju konstigt, men är väl ytterligare en effekt av Rolex marknadsstrategi
Varför göra det med omega, de är väl inte lika svåra att hitta i butik.
 
Topp