CaptPete
Breitling
Min inställning i frågan om fel och brister är enkel och framåtblickande. Sammanfattas i följande tre punkter.
1. Det är tillåtet att göra fel (annars stannar utvecklingen).
2. Lär dig någonting av det som gick fel. Dokumentera, kommunicera.
3. Det är förbjudet att upprepa samma fel.
Sedan tillkommer ett antal mjukvaruvariabler, som hur man bemöter kunden, ber om ursäkt, kompenserar. Där har väl Nymans tyvärr inte nått mer än 6 av 10 poäng. Det kräver ett inarbetat manualverk för att kombinera hög svansföring med ödmjukhet. Alla klarar det inte.
Men att det går fel ibland, det lever jag med.
1. Det är tillåtet att göra fel (annars stannar utvecklingen).
2. Lär dig någonting av det som gick fel. Dokumentera, kommunicera.
3. Det är förbjudet att upprepa samma fel.
Sedan tillkommer ett antal mjukvaruvariabler, som hur man bemöter kunden, ber om ursäkt, kompenserar. Där har väl Nymans tyvärr inte nått mer än 6 av 10 poäng. Det kräver ett inarbetat manualverk för att kombinera hög svansföring med ödmjukhet. Alla klarar det inte.
Men att det går fel ibland, det lever jag med.