• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Sub nyservad hos Nymans drar sig 3 min/dygn

CaptPete

Breitling
Min inställning i frågan om fel och brister är enkel och framåtblickande. Sammanfattas i följande tre punkter.

1. Det är tillåtet att göra fel (annars stannar utvecklingen).
2. Lär dig någonting av det som gick fel. Dokumentera, kommunicera.
3. Det är förbjudet att upprepa samma fel.

Sedan tillkommer ett antal mjukvaruvariabler, som hur man bemöter kunden, ber om ursäkt, kompenserar. Där har väl Nymans tyvärr inte nått mer än 6 av 10 poäng. Det kräver ett inarbetat manualverk för att kombinera hög svansföring med ödmjukhet. Alla klarar det inte.

Men att det går fel ibland, det lever jag med.
 

Dafi

Cartier
2-Faktor
Min inställning i frågan om fel och brister är enkel och framåtblickande. Sammanfattas i följande tre punkter.

1. Det är tillåtet att göra fel (annars stannar utvecklingen).
2. Lär dig någonting av det som gick fel. Dokumentera, kommunicera.
3. Det är förbjudet att upprepa samma fel.

Sedan tillkommer ett antal mjukvaruvariabler, som hur man bemöter kunden, ber om ursäkt, kompenserar. Där har väl Nymans tyvärr inte nått mer än 6 av 10 poäng. Det kräver ett inarbetat manualverk för att kombinera hög svansföring med ödmjukhet. Alla klarar det inte.

Men att det går fel ibland, det lever jag med.
Semi-off-topic, men det känns inte riktigt som att det är AD:s starka sidor att be om ursäkt. Har fått gå tillbaka till Rob två separata gånger - inom loppet av ett år - med två olika klockor (Rolex Date samt en Datejust) som har felat några dagar efter service. Samtliga gånger har det åtgärdats på ett par dagar, men helt utan ursäkt eller förklaring till vad som hänt. Senast fick jag prata med en urmakare (efter att ha frågat expediten), men han kunde bara ge generella svar då han inte själv pillat på klockan. Tur att jag fått så bra service där förr...
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
För mig som inte visste att det är vanligt förekommande med brister i service har denna tråden givit mig ny erfarenhet. Tack för det @CaptPete och @JohanSA Man undrar vad mer än tidshållning är det som brukar bli fel? Bagatellartat - skulle jag inte tycka om jag drabbades av något liknande.
Alltså, det fanns ju bara en felfri kille, och han spikade de fast sägs det.
Saker blir fel. Men, då ska/bör man ta på sig det direkt, be om ursäkt (gärna med en rimlig förklaring) och sedan försöka göra kunden extra nöjd på något vis.
 
Topp