Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej, Rolex har fel och KS-experterna har rätt!Ett inlägg i namndebatten: Rolex själva kallar 114060 för Submariner. Övriga kallas Submariner Date.
Kan vara ett bra riktmärke kanske, eller vad säger ni?
Heter inte 116610 Rolex NAS (Not a Submariner)?Nej, Rolex har fel och KS-experterna har rätt!
Hatar idioterna på AUDI som skriver "Audi A4" och inte det, i bilkretsar korrekta "Audi A4 No Quattro".
Fast en SD är ju inte en 116610 utan bubbla. Annat case och matt tavla gör att den går bort för många.Enligt mig finns det ju ingen som helst tvekan om att 114060 är en mycket snyggare klocka. Symmetrin är fantastisk men förstörs på 116610 maa datumfönstret. Sen är bubblan i sig sådär, har man råd och vill ha datum är ju SD ett bättre val.
Däremot har jag full förståelse om man är av uppfattningen att man inte klarar sig utan datum. Det köper jag.
Dessutom är ju 114060 närmare originalet som inte hade datum...
Absolut, det har jag inte sagt något om, skrev att SD är ett bättre val om man har råd och måste ha datum. Skrev inte att det var samma klocka.Fast en SD är ju inte en 116610 utan bubbla. Annat case och matt tavla gör att den går bort för många.
Grym bild!Nodate såklart mer visuellt tillagande
Agree to disagreeAbsolut, det har jag inte sagt något om, skrev att SD är ett bättre val om man har råd och måste ha datum. Skrev inte att det var samma klocka.
Du får inte säga subben utan datum. Finns inget som heter så. Du får i så fall bara säga subben.Subben utan datum
Får och får, men jag förstår. Var så koncentrerad på att inte skriva "no date" så jag kom av mig .Du får inte säga subben utan datum. Finns inget som heter så. Du får i så fall bara säga subben.
Den är grym. Förstår att du är nöjd.
Gillar subben helt klart men saknar datum men vill även prova keramisk subba (utan datum) svärtan i ringen på den är fantastisk.. svåra val.
*Tar tid på hur länge ölen legat i frysen på denna bild