Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, men hursomhelst så står det ju submariner i rubriken så det borde inte vara någon risk för misstag?Haha
Komigen nu prova skriva "Rolex Nodate" på Google.... utrycket har använts i evigheter inom klocknörds svängarna![]()
Jovisst, men folk säger även "situationstecken", så bara för att det används behöver inte betyda att det är rätt.Haha
Komigen nu prova skriva "Rolex Nodate" på Google.... utrycket har använts i evigheter inom klocknörds svängarna![]()
Var inte 100% seriös med att dyka till 300mHur ofta är du på 300 meters djup? Hur många använder ens sin dykarklocka för att dyka? Blir lite konstigt att välja bort datum för att den inte behövs på en klocka som är gjord för dykning när man själv inte ska använda den till det kan jag tycka.
Man behöver datum, så jag säger submariner date.
Sedan för övrigt så påminner jag om att det heter "submariner" och "submariner date". Finns inget "no date". Vi kan väl hjälpas åt att få stopp på detta ofog![]()
Skamlöst stulen ifrån mig dvs bildenIntressant tråd!
Har sedan en tid bestämt mig för att 114060 blir nästa klocka - sparandet och planerandet är i full gång. Visst har tanken funnits på att datum kan vara användbart men kan inte se förbi den otroligt cleana looken hos 114060. Sneglade lite på Sea Dweller, men tjockleken på SD gör att det tar stopp där.
114060 ska det bli. Eventuellt kompletterar man med en Hulk i framtiden då jag inte stör mig på bubblan hos den av någon anledning!
Bifogar helt skamlöst en bild stulen från nätet:
![]()
Den diskussionen skall vara i datejust trådenOm det ska fjollas med datum är det Day-Date som gäller. Endast!
Skamlöst stulen ifrån mig dvs bilden![]()
Inga problemHaha oj då!Trodde den kom från Instagram. Sorry! Fantastiskt fin bild hursomhelst.
Inga problemYes Dizzazza är mitt konto! Eller var tog du den ifrån?