• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex Submariner 114060, Date vs NoDate?

1E400B7F-F58F-485B-ACA3-8303E23C56EB.jpeg

55F99E9C-8DED-4EDD-8EC3-D08A46213D8F.jpeg

Jag håller liv i en fråga utan svar med att det känns bra att ha bägge!

Kör man på EN Rolex så tycker jag absolut att man ska köra bubbla, eftersom det är halva grejen med Rolex :) Men har man fler så är det skönt att slippa den ibland. Föredrar bubbla på gmt medans utan bubbla på beatern sub !

IMG_0530.jpg
Jovisst är datumbubblan snygg och karaktäristisk, men å andra sidan är ju No Date den ursprungliga. Jag är väldigt ambivalent här trots att jag har en 16610 själv och som jag är mycket nöjd. Men jag kollar aldrig datumet utan det finns i huvudet s a s. Så jag är inte främmande för ett byte till en No Date någon gång. Eller kanske inte......

Date! Använder själv funktionen dagligen, ökar verkligen användbarheten avsevärt att kunna läsa datum. Designmässigt är dock no-date snyggare enligt min mening

Tillbaka
Topp