• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Submariner 114060 (no date)

yachtmaster

Breitling
Hej!

Jag ska precis fylla 18 om ca en månad, och min far har då lovat mig att få välja att köpa vilken klocka jag än vill till min födelsedag. Då jag anser att en rolex eller omega är aningen dyr för min ålder har jag valt att utesluta dessa från min önskelista.. Just nu är jag inne på en Longines HydroConquest eller en Tag Heuer Aquaracer. HC'n känns bäst på armen men kvalitetsmässigt så har jag inte riktigt bra koll. Vad tycker ni lite äldre och "rutinerade" inom klockor att man ska välja? Öppen för förslag på andra märken osv, men helst en dykarmodell!
 

Glusch

Cartier
Hej!

Jag ska precis fylla 18 om ca en månad, och min far har då lovat mig att få välja att köpa vilken klocka jag än vill till min födelsedag. Då jag anser att en rolex eller omega är aningen dyr för min ålder har jag valt att utesluta dessa från min önskelista.. Just nu är jag inne på en Longines HydroConquest eller en Tag Heuer Aquaracer. HC'n känns bäst på armen men kvalitetsmässigt så har jag inte riktigt bra koll. Vad tycker ni lite äldre och "rutinerade" inom klockor att man ska välja? Öppen för förslag på andra märken osv, men helst en dykarmodell!


Nu tror jag att du är lite på fel ställe i forumet yachtmaster, hoppa över till diskussionsdelen och rådfråga där. Skapa till och med kanske en egen tråd istället för att hoppa in i andras!
 

Noami

Cartier
Underbar klocka, fint skrivet. Önskar bara att någon fick för sig att sälja mig en sådan.
 

Sond

Patek
Själv är jag är ett stort fan av maxi caset på SubC. Jag tycker att det förstärker det stenhårda och manliga uttrycket på 114060!

Smak och design lär man väl aldrig bli enig om. För min del är den gamla hederliga boetten klart finare än det nya maxicaset. Jag tycker övergången från boett till länk blir oharmonisk. Tycker även att boetten blir oharmonisk. Men det är jag det..;)
 

Pilot

Panerai
2-Faktor
Bra läsning!
Någon dag ska jag också köpa mig en No date Rolex, vet dock inte vilken modell som lockar mig mest :banghead:

/David
 

BCKSTRM

Rolex
Tack! Dessa köpguider är verkligen guld! Jag måste dock erkänna att jag inte är ett fan av den breda boetten. Känns lite oproportionerligt... Man kanske vänjer sig dock?
 
Mycket trevlig recension på en klocka jag trodde var för klumpig för mig. Har tänkt att jag vill ha en äldre Submariner med de smalare bandhornen, men som ranepaj sa så bör jag nog testa en nyare då de bärs lite större än de äldre modellerna.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Tack för en bra tråd!
Bjussar på en bild på min skönhet.

image.jpg
 

closetplayer

Rolex
2-Faktor
Läst recensionen ett flertal gånger och blir mer och mer sugen på denna modell..
Skicka gärna ett PM om någon är villig att sälja..Endast intresserad av Full Set i toppskick..
 
Topp