• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Submariner 114060 (no date)

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Älskar min, bär den jämt.. och får övertala mig själv att använda mina andra klockor också.. palla OWG ;)
Brukar ta av den och bara sitter och klämma på den.. det är top. :pompus:
 

Richie

Audemars
2-Faktor
No date är ju mycket snyggare än Date! men är det inte jobbigt utan datum om man tidigare använt klockor med datum?
 

closetplayer

Rolex
2-Faktor
Köpte en ny Rolex Submariner 114060 på Bergströms Ur för 9 dagar sedan..
UR-Nöjd.sitter som en smäck..Otroligt estetiskt i all sin enkelhet..
Den växer för varje dag..
Otroligt imponerad av länken, låset..Less it´s more...
För dig som funderar..Kan bara rekommendera KÖP NU..Priserna kommer att höjas med tanke på CHF valutahöjning..
Bara positiva intryck..En keeper..:):cigar:
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Köpte en ny Rolex Submariner 114060 på Bergströms Ur för 9 dagar sedan..
UR-Nöjd.sitter som en smäck..Otroligt estetiskt i all sin enkelhet..
Den växer för varje dag..
Otroligt imponerad av länken, låset..Less it´s more...
För dig som funderar..Kan bara rekommendera KÖP NU..Priserna kommer att höjas med tanke på CHF valutahöjning..
Bara positiva intryck..En keeper..:):cigar:
Priserna har väl gått upp, eller vad gav du ungefär?
 

closetplayer

Rolex
2-Faktor
Bifogar några bilder..
IMG_1441.jpg
IMG_1441.jpg
IMG_1442.jpg
IMG_1442.jpg
 

Urfunktion

Cartier
2-Faktor
Tror nog att de kommer att höja priserna ytterligare. Kronan tappade ju ytterligare idag pga sänkningen av styrräntan och höjningen på 11,5% motsvarar ju inte ens vad CHF/SEK kursen har ändrats på senaste 12 månaderna. Sedan är det ju klart att det är tillgång och efterfrågan som styr, men jag har ingen koll på hur efterfrågan är kopplad till priset i det här fallet. Sorry, nu blev det lite OT.
 

DrFlex

Cartier
Underbar recension på en fantastisk klocka. Kan bara instämma....
Hade en lite äldre 14060 som jag sålde och införskaffade en 114060 istället. Det är främst länken och spännet med glidelock som fick mig att byta, kvalitetskänslan är som natt och dag! Föredrog dock att det var betydligt mindre med text på tavlan på 14060 "two liner".
Rolex prisökning var mindre kul men man får i alla fall hela 5 års garanti nu mot tidigare 2 år.
 

axell

Omega
Efter att jag läste den här recensionen för ett tag sedan så mailade jag en återfösäljare och bad honom lägga undan ett ex till mig... Jag ångrade mig och tog 2 veckor semester istället. Ångrar mig idag igen...
 

Byerly80

Omega
Underbar recension på en fantastisk klocka. Kan bara instämma....
Hade en lite äldre 14060 som jag sålde och införskaffade en 114060 istället. Det är främst länken och spännet med glidelock som fick mig att byta, kvalitetskänslan är som natt och dag! Föredrog dock att det var betydligt mindre med text på tavlan på 14060 "two liner".
Rolex prisökning var mindre kul men man får i alla fall hela 5 års garanti nu mot tidigare 2 år.
Efter att jag gjort mig av med min 14060 så var jag väldigt nära på att uppgradera. Nu får det bli en Tudor Pelagos och en dressare i stället. Tack för fina bilder!
 

Flow

KS Explorers Club
2-Faktor
Bra skrivet. Efter att ha läst din recension så lutar de mer åt att man kanske borde släppa på fördomarna och ge den nya subben en chans. Får ge det en rejäl funderare.
 
Topp