• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Submariner 1680 Red genom tiderna

HerrGås

Omega
Vad finns det för härliga rödsubar på forumet 2019?
Här är min MKIV från ’71
E9DCBEB4-7374-4033-AFA2-00B5AE549EE5.jpeg
 

Admm

KS Explorers Club
Jag har sett att 9315 länken finns med 2 stycken olika "byglar" vid låset.
Den ena varianten har sträck som ska föreställa länkens fortsättning medans den andra är helt slät ( alltså inget tryck ).
Betyder detta att någon av dem är servicedel eller varierade låset på länken?
 

thomastheswede

Audemars
Jag har sett att 9315 länken finns med 2 stycken olika "byglar" vid låset.
Den ena varianten har sträck som ska föreställa länkens fortsättning medans den andra är helt slät ( alltså inget tryck ).
Betyder detta att någon av dem är servicedel eller varierade låset på länken?
9315 har aldrig haft strecken på clasp-bygeln, de kom senare (runt 90 har jag för mig?)
 

Barricello

Audemars
Morsning!
Såg denna 1680 från -71 och tyckte kronan inte såg ut att passa riktigt.. Och då man jämför med bilderna i denna tråd så verkar min magkänsla va rätt? ..eller?

1971.png
 

Barricello

Audemars
Tycker skicket ser rätt tråkigt ut. Inte för att alla klockor måste vara mint men jag har svårt för klockor som är i ganska så alldagligt skick men ändå kostar väldigt mycket pengar. Det finns säkert köpare för sånt också men där är inte jag. :)
Intressant tanke.. Inget sticker ut i skick.. varken i finare eller sämre utfall? Typ.. "jorå visst, den ser väl ok ut-isch" Igent ID så att säga :)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Intressant tanke.. Inget sticker ut i skick.. varken i finare eller sämre utfall? Typ.. "jorå visst, den ser väl ok ut-isch" Igent ID så att säga :)
För 2-300k så kan jag väl tycka att något ska vara fantastiskt. För mig så vore det rimligare att köpa en perfekt feet first eller en perfekt matt 5513 istället för en halvbra meters first. Nöjet hade iaf för mig varit större med en fin klocka istället för en som är marginellt mer ovanlig fast i sämre skick.
 
Topp