Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker den här Mk IV , har vackrast färg på tavlan , av dom alla .Vad finns det för härliga rödsubar på forumet 2019?
Här är min MKIV från ’71
Fin!Vad finns det för härliga rödsubar på forumet 2019?
Här är min MKIV från ’71
Läcker!Fin!
En Mk IV här med, från 1970.
9315 har aldrig haft strecken på clasp-bygeln, de kom senare (runt 90 har jag för mig?)Jag har sett att 9315 länken finns med 2 stycken olika "byglar" vid låset.
Den ena varianten har sträck som ska föreställa länkens fortsättning medans den andra är helt slät ( alltså inget tryck ).
Betyder detta att någon av dem är servicedel eller varierade låset på länken?
Okej! Tack för svar.9315 har aldrig haft strecken på clasp-bygeln, de kom senare (runt 90 har jag för mig?)
Fråga eller konstaterande?Någon här som haffade denna:
Fråga! Aningen otydligt ser jag nu...Fråga eller konstaterande?
Testade att skruva ut min till precis innan den knäpper ut ett steg och då ser det ut ungefär sådärMorsning!
Såg denna 1680 från -71 och tyckte kronan inte såg ut att passa riktigt.. Och då man jämför med bilderna i denna tråd så verkar min magkänsla va rätt? ..eller?
Tack och Bock!Testade att skruva ut min till precis innan den knäpper ut ett steg och då ser det ut ungefär sådär
Den där ser ju helt fantastisk ut...Vad finns det för härliga rödsubar på forumet 2019?
Här är min MKIV från ’71
MK1... Undrar hurpass stort hål i plånboken den gör....?Dr Watch har en Meters First nu om nån är sugen..
Har inte sett nå pris ännu, han har inte lagt upp den på hemsidan ännu... vad tror vi? 230K ?MK1... Undrar hurpass stort hål i plånboken den gör....?
Såg nu i kommentarerna på instagram att den låg på 220K.Har inte sett nå pris ännu, han har inte lagt upp den på hemsidan ännu... vad tror vi? 230K ?
Undrar om det är korrekt insert för en 69:a.......vad säger vårt orakel om detta @PerMK1... Undrar hurpass stort hål i plånboken den gör....?
Hade väl spontant gillat ett mk2 men det är i gränslandet mot mk3. Det är inte det största problemet jag ser med den klockan.Undrar om det är korrekt insert för en 69:a.......vad säger vårt orakel om detta @Per
Dela med dej av det största problemetHade väl spontant gillat ett mk2 men det är i gränslandet mot mk3. Det är inte det största problemet jag ser med den klockan.
Hör vad du sägerHade väl spontant gillat ett mk2 men det är i gränslandet mot mk3. Det är inte det största problemet jag ser med den klockan.
Tycker skicket ser rätt tråkigt ut. Inte för att alla klockor måste vara mint men jag har svårt för klockor som är i ganska så alldagligt skick men ändå kostar väldigt mycket pengar. Det finns säkert köpare för sånt också men där är inte jag.Dela med dej av det största problemet
Intressant tanke.. Inget sticker ut i skick.. varken i finare eller sämre utfall? Typ.. "jorå visst, den ser väl ok ut-isch" Igent ID så att sägaTycker skicket ser rätt tråkigt ut. Inte för att alla klockor måste vara mint men jag har svårt för klockor som är i ganska så alldagligt skick men ändå kostar väldigt mycket pengar. Det finns säkert köpare för sånt också men där är inte jag.
För 2-300k så kan jag väl tycka att något ska vara fantastiskt. För mig så vore det rimligare att köpa en perfekt feet first eller en perfekt matt 5513 istället för en halvbra meters first. Nöjet hade iaf för mig varit större med en fin klocka istället för en som är marginellt mer ovanlig fast i sämre skick.Intressant tanke.. Inget sticker ut i skick.. varken i finare eller sämre utfall? Typ.. "jorå visst, den ser väl ok ut-isch" Igent ID så att säga
Grattis!Här kommer min nyfixade rödsub!