• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Submariner, fake? (bilder)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Fannynilsson

Breitling
Det enda ni behöver förstå är att annonsen på rolexen som utger sig säljas från Doffek på tradera är falsk. Det är inte Christoffer som säljer den utan det är killen som han sålde klockan till som har lurat Christoffer och det är han som lägger ut denna annonsen i Doffeks namn. Polisen och tradera är informerade och vi får hoppas de löser detta och får fast den som sitter på Christoffers riktiga klocka...
 
P

Philippe Stern

Guest
Det enda ni behöver förstå är att annonsen på rolexen som utger sig säljas från Doffek på tradera är falsk. Det är inte Christoffer som säljer den utan det är killen som han sålde klockan till som har lurat Christoffer och det är han som lägger ut denna annonsen i Doffeks namn. Polisen och tradera är informerade och vi får hoppas de löser detta och får fast den som sitter på Christoffers riktiga klocka...
Så Christoffers klocka är äkta?
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Lätt förvirrad nu...:confused:
Klockan som initialt diskuteras i tråden är en kopia.
Är det den klocka den här Christoffer sålt men inte fått pengar för?
Eller är det den klocka som senare länkades till från Tradera, som då skall vara äkta, som Christoffer sålt till nån som heter Erik, men inte fått betalt för?
Denne Erik, som enligt tidigare inlägg alltså också påstås ha kapat Christoffers konto på Tradera, och nu påstås sälja skumma klockor i Christoffers namn??
Nån som känner att de har koll och vill förtydliga??
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Det enda ni behöver förstå är att annonsen på rolexen som utger sig säljas från Doffek på tradera är falsk. Det är inte Christoffer som säljer den utan det är killen som han sålde klockan till som har lurat Christoffer och det är han som lägger ut denna annonsen i Doffeks namn. Polisen och tradera är informerade och vi får hoppas de löser detta och får fast den som sitter på Christoffers riktiga klocka...
Är det inte lättare om Christoffer själv tar den här diskussionen? Lite fånigt att göra det genom sin sambo
 

Fannynilsson

Breitling
Klockan som Christoffer sålde till "Erik" var äkta ja!
Men annonsen ni ser på tradera i Doffeks namn för 350 000 är inte Christoffers annons utan någon har gjort den i hans traderakonto och man ser på dem två första bilderna och den sista bilden är inte samma klocka, men dem två första bilderna är den klockan som Christoffer sålde till "Erik" som nu har lagt ut denna nya annonsen.
Men kontot har nu spärrats av tradera och polisen är också inblandad.
 

CarlV

Cartier
Kanske ska passa på att sälja min fejk en Rolex Submarine! Den saknar krona, Cerifikat och serienr. Den går inte! Visarna står på fjorton över fyra! Inköpt i Singapore i fylllan o villan för cirka 10årsen. En ägare
 

Fannynilsson

Breitling
Är det inte lättare om Christoffer själv tar den här diskussionen? Lite fånigt att göra det genom sin sambo

Men snälla. Han har fullt upp. Nu pratar han i telefon med polisen. Det är tydligen ett par till som blivit lurade på samma sätt och anmält precis samma människa. Så förhoppningsvis får detta ett slut och att alla blir nöjda och att Christoffer slipper bli uthängd för något han aldrig gjort...
 

Fannynilsson

Breitling
Ni alla beter er som barn!
Vänta bara till den dagen då det är ni själv som drabbas och försöker försvara er hur det faktiskt ligger till!
Det är inte precis det lättaste att göra.
 

mrgd

Omega
Förstår inte varför en bedragare skulle kapa ett Traderakonto och sälja via detta, vad tjänar man på det.? Det är väl bara att lägga upp ett nytt konto, eller? Tycker tråden hade en intressant start, nu är den totalt! förvirrad.
Slutligen, kommer TS ändå gå till AD och en gång för alla bekräfta att det var en fejk?
 

CLT

Rolex
Förstår inte varför en bedragare skulle kapa ett Traderakonto och sälja via detta, vad tjänar man på det.? Det är väl bara att lägga upp ett nytt konto, eller? Tycker tråden hade en intressant start, nu är den totalt! förvirrad.
Slutligen, kommer TS ändå gå till AD och en gång för alla bekräfta att det var en fejk?

Måste väl redan blivit bekräftat då säljaren erkänt.
 

thomastheswede

Audemars
Ni alla beter er som barn!
Vänta bara till den dagen då det är ni själv som drabbas och försöker försvara er hur det faktiskt ligger till!
Det är inte precis det lättaste att göra.
Skit då i att försvara och satsa istället på att FÖRKLARA.

Skriv ETT tydligt och begripligt inlägg som rätar ut alla frågetecken, just nu blir det bara mer och mer obegripligt ju fler inlägg ni postar.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Ni alla beter er som barn!
Vänta bara till den dagen då det är ni själv som drabbas och försöker försvara er hur det faktiskt ligger till!
Det är inte precis det lättaste att göra.
Hej,
Jag tror nog att de flesta av oss vill förstå, men det är svårt att få ihop all information som samsas i tråden.
För oss alla här är det mycket intressant att någon som säljer en falsk Rolex får sitt rättmätiga straff, och givetvis detsamma för någon som kapat ett konto också.
Det som blir rörigt är att förstå hur den här historien hänger ihop med det som tråden startade med, d v s att en medlem på KS lurats köpa en falsk Rolex.
 

Fannynilsson

Breitling
Hade "Christoffer" själv redogjort hur allt gått till och skrivit på ett sätt så att man förstår hade det varit lättare.


Christoffer här nu. Min sambo har sett hur ledsen allt detta har gjort mig och jag har suttit i flera timmar och försökt se hur jag ska gå tillväga.
Denna Erik som var och hämtade min Rolex som jag inte sålde via Tradera utan Blocket sa att han satt in 30 000kr till mig då han ej ville ge mig pengar kontant. Pengarna kom in på mitt konto och Erik hämtade min Rolex från 2006. Sedan körde han iväg och kontaktade mig igår igen där hot om att huset skulle brinna ner om jag inte förde tillbaka pengarna. Och så skulle jag få tillbaka min klocka. Eriks nummer, mejl och allt finns kvar och har lämnats till polisen.
Som sagt är det ett flertal andra som anmält exakt samma sak till Polisen de senaste dagarna så det kanske inte är en tillfällighet?
Jag saknar klocka och jag saknar pengar. Hur kul är detta tror ni?
Och jag förstår verkligen att allt pekar på mig men nu ska polisen få göra sitt. Traderakontot är spärrat och jag hoppas verkligen att den som lurat mig åker fast. För fast ska han.
Skulle dock uppskatta om ni slutar hänga ut mig. Vill ni mig något är ni välkomna att skicka meddelande till mig och fråga och inte fortsätta bete er som en bunke tolvåringar på kollo. Trams!
 

CLT

Rolex
Christoffer här nu. Min sambo har sett hur ledsen allt detta har gjort mig och jag har suttit i flera timmar och försökt se hur jag ska gå tillväga.
Denna Erik som var och hämtade min Rolex som jag inte sålde via Tradera utan Blocket sa att han satt in 30 000kr till mig då han ej ville ge mig pengar kontant. Pengarna kom in på mitt konto och Erik hämtade min Rolex från 2006. Sedan körde han iväg och kontaktade mig igår igen där hot om att huset skulle brinna ner om jag inte förde tillbaka pengarna. Och så skulle jag få tillbaka min klocka. Eriks nummer, mejl och allt finns kvar och har lämnats till polisen.
Som sagt är det ett flertal andra som anmält exakt samma sak till Polisen de senaste dagarna så det kanske inte är en tillfällighet?
Jag saknar klocka och jag saknar pengar. Hur kul är detta tror ni?
Och jag förstår verkligen att allt pekar på mig men nu ska polisen få göra sitt. Traderakontot är spärrat och jag hoppas verkligen att den som lurat mig åker fast. För fast ska han.
Skulle dock uppskatta om ni slutar hänga ut mig. Vill ni mig något är ni välkomna att skicka meddelande till mig och fråga och inte fortsätta bete er som en bunke tolvåringar på kollo. Trams!
Är väl ingen som hängt ut någon här?

Om din story stämmer är det sjukt trist och man får hoppas att det löser sig. Är det från ditt Tradera-konto TS köpte klockan som tråden handlar om?
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Christoffer här nu. Min sambo har sett hur ledsen allt detta har gjort mig och jag har suttit i flera timmar och försökt se hur jag ska gå tillväga.
Denna Erik som var och hämtade min Rolex som jag inte sålde via Tradera utan Blocket sa att han satt in 30 000kr till mig då han ej ville ge mig pengar kontant. Pengarna kom in på mitt konto och Erik hämtade min Rolex från 2006. Sedan körde han iväg och kontaktade mig igår igen där hot om att huset skulle brinna ner om jag inte förde tillbaka pengarna. Och så skulle jag få tillbaka min klocka. Eriks nummer, mejl och allt finns kvar och har lämnats till polisen.
Som sagt är det ett flertal andra som anmält exakt samma sak till Polisen de senaste dagarna så det kanske inte är en tillfällighet?
Jag saknar klocka och jag saknar pengar. Hur kul är detta tror ni?
Och jag förstår verkligen att allt pekar på mig men nu ska polisen få göra sitt. Traderakontot är spärrat och jag hoppas verkligen att den som lurat mig åker fast. För fast ska han.
Skulle dock uppskatta om ni slutar hänga ut mig. Vill ni mig något är ni välkomna att skicka meddelande till mig och fråga och inte fortsätta bete er som en bunke tolvåringar på kollo. Trams!


Varför sålde du en rolle för 30k från början? eller detta är normalpris för en Rolex från 2006? (låter billigt för en som är dåligt insatt)
Är det då samma Erik som TS köpt en Fake-rolle av? och denne Erik säger att han är du?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp