• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Submariner vitguld 116619

Exydo

Breitling
Hej.
Skulle beställt en klocka idag men i bakhuvudet har det alltid funnits en liten dröm om just vitguld sub. Så får helt enkelt inse att jag ska följa hjärtat men lösa ihop lite mer kapital. Är det många här på forumet som har en eller har haft en? Behöver lite stöd i mina beslut. Älskar ju min svarta sub men då den är ftån samma år som min som så får jag behålla den 14 år till bara:)
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Va fan, inga bilder....
Jag testade en när jag var i Malaga förra året och ja, den är tung.
IMG_8862.JPG
 

SIRdavid

Panerai
20170607_110641.jpg
Jag har den.. Har haft svarta stålsubben vid 3 olika tillfällen.. Och en mängd andra Rolex och andra klockor.. Men just denna är verkligen "one to rule them all".
1. Den går under radarn.. Endast klockinttresserade vet vad du har runt handen.
2. Den är så sjukt läcker, när du går med den på stan och vitgulden gnistrar så kommer du bara känna dig som en kung..
3. Den är i sitt ursprung en sjukt tålig klocka så man behöver inte vara överdrivet orolig..
4. Har en galen historia!
5. Så vanligt med Subbar, du kommer alltid veta att du har kungen..
6. Underbart dressad men samtigt sjukt Nice med bara shorts...
7. Vad väntar du på???
 

domingo

Omega
20170607_110641.jpg
Jag har den.. Har haft svarta stålsubben vid 3 olika tillfällen.. Och en mängd andra Rolex och andra klockor.. Men just denna är verkligen "one to rule them all".
1. Den går under radarn.. Endast klockinttresserade vet vad du har runt handen.
2. Den är så sjukt läcker, när du går med den på stan och vitgulden gnistrar så kommer du bara känna dig som en kung..
3. Den är i sitt ursprung en sjukt tålig klocka så man behöver inte vara överdrivet orolig..
4. Har en galen historia!
5. Så vanligt med Subbar, du kommer alltid veta att du har kungen..
6. Underbart dressad men samtigt sjukt Nice med bara shorts...
7. Vad väntar du på???
Fy fan. Är så sjukt avis. En vacker dag ska även jag äga en smurf. Då jävlar
 

Exydo

Breitling
Ja vad väntar jag på egentligen:D
Behöver först titta och klämma på den så jag vet vad jag köper. Den är grymt fin och det bästa med den är att den är diskret.
Vad jag har fattat så modellen samma sen den kom eller har jag fått det om bakfoten?
 

SIRdavid

Panerai
Ja vad väntar jag på egentligen:D
Behöver först titta och klämma på den så jag vet vad jag köper. Den är grymt fin och det bästa med den är att den är diskret.
Vad jag har fattat så modellen samma sen den kom eller har jag fått det om bakfoten?
Så har jag också förstått det.. Den första uppdaterade subben innan tt och stål ko. ett par år senare..
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Skall köpa en smurf och byta tavla & bezel med svarta subben. #stealhwealth på riktigt.
Hade det inte varit för PCL så hade det varit en okej idé.
Ska man ändå bastardisera klockan med fel tavla och insert så är det väl bara att borsta länken också? Förstår dock inte detta "stealth wealth"-snack såvida man nu inte råkar vara rik som ett troll och önskar att gömma det. Då kan jag iofs inte förstå varför man just skulle önska en vitguldssub som ser ut som en i stål. Väldigt underlig inställning men självklart får alla göra som man vill.
 
Topp