BadkarsPiraten
Guld
Bra där! Är dock inte i Sverige och den saknar ju GMT funktion![]()
Aj aj aj, du har köpt fel klocka med andra ord
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra där! Är dock inte i Sverige och den saknar ju GMT funktion![]()
Ska man ändå bastardisera klockan med fel tavla och insert så är det väl bara att borsta länken också? Förstår dock inte detta "stealth wealth"-snack såvida man nu inte råkar vara rik som ett troll och önskar att gömma det. Då kan jag iofs inte förstå varför man just skulle önska en vitguldssub som ser ut som en i stål. Väldigt underlig inställning men självklart får alla göra som man vill.
Säljaren lovade att jag kunde bada med den iaf.. En liten tröst!Aj aj aj, du har köpt fel klocka med andra ord![]()
Håller med om båda påståenden. PCL är trevligt.Jag personligen tycker att den är perfekt som den är. Sen så tycker jag om PCL också.![]()
Jag vill ha en stålsub med blå tavla & insert. Blir dyrt att köpa löst, lika bra klippa en smurf som man sedan kan återställa. Kul att variera, gillar inte pcl. Underligt? Nä. Upp till mig att göra som jag vill, som du säger.Ska man ändå bastardisera klockan med fel tavla och insert så är det väl bara att borsta länken också? Förstår dock inte detta "stealth wealth"-snack såvida man nu inte råkar vara rik som ett troll och önskar att gömma det. Då kan jag iofs inte förstå varför man just skulle önska en vitguldssub som ser ut som en i stål. Väldigt underlig inställning men självklart får alla göra som man vill.
Hmm, om man verkligen vill ha en "stealth-wealth" så kan man ju köpa smurfen och sedan göra en PVD behandling!Ska man ändå bastardisera klockan med fel tavla och insert så är det väl bara att borsta länken också? Förstår dock inte detta "stealth wealth"-snack såvida man nu inte råkar vara rik som ett troll och önskar att gömma det. Då kan jag iofs inte förstå varför man just skulle önska en vitguldssub som ser ut som en i stål. Väldigt underlig inställning men självklart får alla göra som man vill.
Sure. Får inte riktigt ihop det med viljan att ha en svarttavlad vitguldssub bara för att du nu vill ha en blåtavlad stålsub. Eller visst, du får ju på så vis en av varje men det känns onödigt komplicerat.Jag vill ha en stålsub med blå tavla & insert. Blir dyrt att köpa löst, lika bra klippa en smurf som man sedan kan återställa. Kul att variera, gillar inte pcl. Underligt? Nä. Upp till mig att göra som jag vill, som du säger.
Jag vill ha en stålsub med blå tavla & insert. Blir dyrt att köpa löst, lika bra klippa en smurf som man sedan kan återställa. Kul att variera, gillar inte pcl. Underligt? Nä. Upp till mig att göra som jag vill, som du säger.
Har sett modellen i 2st olika skyltfönster de senaste två dagarna så det tror jag inte.Är de svåra att få tag i? Uret Säljer den över rekommenderat pris.
![]()
Vart i sverige behöver jag åka för att hitta dom skyltfönstrena? Just nu på kreta.
Det måste fan vara den bästa bilden!!! Så djävla underbar.Håll till godo.
![]()
Finns några fler bilder exempelvis här:
https://klocksnack.se/threads/den-l...taljen-seiko-sbdc003-vs-rolex-116619lb.72142/
Eller här:
https://klocksnack.se/threads/dance...ngar-recensioner-tävlingar-fina-priser.32464/
hahaha detta fick mig att skratta högtHmm, om man verkligen vill ha en "stealth-wealth" så kan man ju köpa smurfen och sedan göra en PVD behandling!![]()
Årets bild. Bajs är alltid kul, osvsett hur gammal man är. Glöm inte att lägga upp samma bild om du annonserar klockan sen.Håll till godo.
![]()
Finns några fler bilder exempelvis här:
https://klocksnack.se/threads/den-l...taljen-seiko-sbdc003-vs-rolex-116619lb.72142/
Eller här:
https://klocksnack.se/threads/dance...ngar-recensioner-tävlingar-fina-priser.32464/
Nu har ni chansen alla som suktar efter en 116619! Det ligger en på blocket i Gbg för 215k.
Ja, men ser inte datumet lurigt ut på den, för liten förstoring?
https://www.blocket.se/goteborg/Rolex_Submariner_116619_74483434.htm?ca=11&w=3
Rolex har inte kvalitetsproblem, de har produktionsvariationer.Jo. Kvalitetsproblem hos Rolex under 2013-2014. Bara att lämna in hos AD så blir det fixat kostnadsfritt.
Jag har den.. Har haft svarta stålsubben vid 3 olika tillfällen.. Och en mängd andra Rolex och andra klockor.. Men just denna är verkligen "one to rule them all".![]()
1. Den går under radarn.. Endast klockinttresserade vet vad du har runt handen.
2. Den är så sjukt läcker, när du går med den på stan och vitgulden gnistrar så kommer du bara känna dig som en kung..
3. Den är i sitt ursprung en sjukt tålig klocka så man behöver inte vara överdrivet orolig..
4. Har en galen historia!
5. Så vanligt med Subbar, du kommer alltid veta att du har kungen..
6. Underbart dressad men samtigt sjukt Nice med bara shorts...
7. Vad väntar du på???
Det där glaset (eller egentligen rätt årsmodell med det "felaktiga" glaset) håller redan på att bli svindyrt, och lär bara bli ännu dyrare.Ja, men ser inte datumet lurigt ut på den, för liten förstoring?
https://www.blocket.se/goteborg/Rolex_Submariner_116619_74483434.htm?ca=11&w=3
? Sitter väl samma urverk i den som en vanlig sub....Lätt det bästa som Rolex någonsin producerat. Daytona fuck off![]()
Jo. Kvalitetsproblem hos Rolex under 2013-2014. Bara att lämna in hos AD så blir det fixat kostnadsfritt.
Det där glaset (eller egentligen rätt årsmodell med det "felaktiga" glaset) håller redan på att bli svindyrt, och lär bara bli ännu dyrare.
Troligtvis en ganska smart investering den vitguldssubben när bara glaset är värt femsiffrigt.
Den här varit med i Bond filmer.. Bara det räcker!Vad är den galna historien under punkt 4.?
Den här varit med i Bond filmer.. Bara det räcker!
Urverket är väl inget nämnvärt, men matrial och utseende slår allt? Sitter väl samma urverk i den som en vanlig sub....