Den dagen jag kan gå in i en butik, få ett trevligt bemötande som kund och faktiskt få klämma, känna, ställa mig i kö för en klocka och inte bli betraktad som en idiot, då...
Det jag har svårt för är den omvända kund/försäljarrelationen.
Oavsett om det gäller Ferrari, Lamborghini, PP, Rolex eller andra svårtillgängliga lyxkonsumtionsvaror.
Att man kan få stå i kö är självklart, att det kan vara lång leveranstid likaså, men att jag som kund ska skapa en relation med någon snorvalp bakom en disk känns bara sjukt.
Bjudmiddagar, luncher, presenter, köp fem Longines osv, inte min kopp av té.
Det hade räckt med ett "Välkommen, allt bra? Du vill köpa en Rolex Sub? Vi har lite olika modeller, är det någon speciell du tänker på? Tyvärr är det väldigt lång leveranstid på den just nu och vi har femtioelva före i kön. Men om du vill så skriver jag gärna upp dig? Det kan ta flera år att få en men hör av dig regelbundet, säg en gång i halvåret, så uppdaterar vi dig angående leveranstiden. Ha en trevlig eftermiddag."