Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
100-ing för en Sub ND känns helt löjligtIngen mer än jag som tycker att priset på sportstål blivit löjligt högt? Har precis blivit erbjuden sub från ad men brottas med tanken att betala priset dom tingar nu för tiden.
Nu kan jag inte läsa artikeln, men rubriken är ju något lurig.
Ja - det var en ökning i total försäljningsvolym, men då ska vi tänka på att priserna ökat. Volym i enheter växte måttligt på helåret och gick ned kraftigt mot slutet av året.
Growth was mainly driven by watches made from precious metals (+14.3%), while steel products (-4.3%) lost ground. Despite the increase in volumes in the Other materials category (+33.6%), the total number of items contracted sharply in December (-12.9%), due to the decline in steel watches (-27.5%). Volumes remained stable over the course of the year (+0.3%), at 15.8 million items exported
Mer läsning för att få nyanserna. https://www.fhs.swiss/file/59/comm_221212_a.pdf
Ja och 117 för date100-ing för en Sub ND känns helt löjligt
Ja och 117 för date
Jag fick vänta 11 månader på min. Ingen tidigare historikLite sugen på en Explorer. När kan man få tag på en för listpris/rimlig väntetid tror ni?
Var det nyligen? Väljer lite mellan Explorer och Omega Aqua Terra. Gillar båda skarpt.fördel Rolex är länken med snabbjusteringen och möjligen att det är en Rolex. Fördel Omega är den blåa urtavlan och kanske bättre strl för mig. Är totalt ointresserad av att spela spelet för att få en ny Rolex så går den inte att få till listpriset till rimlig tid går ¨Rolex bort oavsett..Jag fick vänta 11 månader på min. Ingen tidigare historik
Ja, det var nyligen. Hämtade den för en vecka sedanVar det nyligen? Väljer lite mellan Explorer och Omega Aqua Terra. Gillar båda skarpt.fördel Rolex är länken med snabbjusteringen och möjligen att det är en Rolex. Fördel Omega är den blåa urtavlan och kanske bättre strl för mig. Är totalt ointresserad av att spela spelet för att få en ny Rolex så går den inte att få till listpriset till rimlig tid går ¨Rolex bort oavsett..
Spelar väl ingen roll om du så köpt hela butiken innan om internregeln förhindrar dig från att köpa det du vill ha?Självklart är det så. Men har man en del historik så kanske man inte vill börja om på ruta 1 men ja. Jag ska testa gå till en ny AD med noll historik, vem vet, i dessa tider kanske jag får beställa direkt
Förmodligen bara du då det fortfarande är kö eller bara Nej vid förfrågan om att köpa. Än så länge iallafallIngen mer än jag som tycker att priset på sportstål blivit löjligt högt? Har precis blivit erbjuden sub från ad men brottas med tanken att betala priset dom tingar nu för tiden.
Nej du missar inget. Jag var nyfiken om ngn annan i denna tråd känner till detta med denna internregel då jag misstänker att denna internregel inte gäller om du är ”rätt kund”.Spelar väl ingen roll om du så köpt hela butiken innan om internregeln förhindrar dig från att köpa det du vill ha?
Då tvingas du ju ändå gå någon annan stans?
Eller missar jag något?
Så många påståenden och rykten som florerar om vad Rolex SA säger ÅFs får och inte får är väl nästan lika många som det finns ÅFs.Nej du missar inget. Jag var nyfiken om ngn annan i denna tråd känner till detta med denna internregel då jag misstänker att denna internregel inte gäller om du är ”rätt kund”.
På samma sätt som när AD säger att ”listorna är stängda” till en person men en annan får skriva upp sig direkt så förstår du nog att allt går att spekulera i när det gäller rolex.
Ja noll historik tyvärr :/Vad jag vet är det inte kört, i denna tråd har många skrivit upp sig / köpt ovan modeller i närtid. Så frågan är vad du menar med ”kört”. Vill du köpa en stålsub med noll historik, ja den är nog svår även i dagsläget.
Gör det och återkom med resultatet.Självklart är det så. Men har man en del historik så kanske man inte vill börja om på ruta 1 men ja. Jag ska testa gå till en ny AD med noll historik, vem vet, i dessa tider kanske jag får beställa direkt
Skiter på sig? Rolex går som tåget i mina ögon.Det är inte enbart Rolex som skiter på sig. Daniel Wellington verkar gå samma väg.
Efter miljardförluster – klockkungen har flyttat till 80-kvadratslägenhet | NU.se
Efter miljardförluster – klockkungen har flyttat till 80-kvadratslägenhethemnytt.com
Styrkan ligger i Subas enkelhet. Och inga överraskningar för mig.Bara att betala och se glad ut
Senaste man läste var det 87, det var ett tag sedan! En tackar.Ja och 117 för date
Tittar men bakåt kan det gått fort men jämför man dagens prisbild med motsvarande modeller från ex Omega och Cartier så känns den rimlig.Ja och 117 för date
Ja noll historik tyvärr :/
Rolex i Asien är bara att glömma.Jag ska resa till Singapore och undrar om någon har erfarenheter av att köpa Rolex från AD där? Har någon varit där nyligen och kan svara på frågor om väntlistor och om det finns någon speciell butik eller område som är bättre än andra för att köpa Rolex?
Tacksam för all hjälp jag kan få!
Ja fast förr kunde man få rabatt både på omega och rolex men numer är det ju mist sagt kört med rabatt på rolexTittar men bakåt kan det gått fort men jämför man dagens prisbild med motsvarande modeller från ex Omega och Cartier så känns den rimlig.
Jag ska resa till Singapore och undrar om någon har erfarenheter av att köpa Rolex från AD där? Har någon varit där nyligen och kan svara på frågor om väntlistor och om det finns någon speciell butik eller område som är bättre än andra för att köpa Rolex?
Rabatt får man väl på omega ännu?Ja fast förr kunde man få rabatt både på omega och rolex men numer är det ju mist sagt kört med rabatt på rolex
Andrahandsmarknaden är riktigt stor, kan tipsa om Far East Plaza där kan du nog spendera en hel dag. Men kronkursen just nu gör att priserna för te x en 41 DD på Jubilee hamnar runt 100kSEK (detta var när jag var där sent i oktober). Men som nämnts, utbudet hos AD är riktigt dåligt. Det är nog enklare att hitta till list här då.Jag ska resa till Singapore och undrar om någon har erfarenheter av att köpa Rolex från AD där? Har någon varit där nyligen och kan svara på frågor om väntlistor och om det finns någon speciell butik eller område som är bättre än andra för att köpa Rolex?
Stämmer bra!Ja, om jag inte missminner mig så hade Bo Berggren urhandel 20% på Omega i somras
Varför tror du någon ÅF I Singapore skulle vara intresserad av att sälja något du inte kan köpa hemma av din lokala ÅF till en turist?Jag ska resa till Singapore och undrar om någon har erfarenheter av att köpa Rolex från AD där? Har någon varit där nyligen och kan svara på frågor om väntlistor och om det finns någon speciell butik eller område som är bättre än andra för att köpa Rolex?