Good for you. Kul att några klockor går ut genom entrédörren.Asså jag har ju fått både hulken och en Daytona så lite skit släpper som ju till oss vanliga nördar också och det verkar som dom har gått upp lite i ”värde” också
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Good for you. Kul att några klockor går ut genom entrédörren.Asså jag har ju fått både hulken och en Daytona så lite skit släpper som ju till oss vanliga nördar också och det verkar som dom har gått upp lite i ”värde” också
Råka jag trampa på en öm tå?Underbart. Nu kommer Mr Seiko in i debatten med en egen tolkning på ordet snåljåp
Underbart. Nu kommer Mr Seiko in i debatten med en egen tolkning på ordet snåljåp
Nej då! Men sen kan man ju visserligen undra om det finns det motsatta folket, alltså folk som VILL köpa en klocka & gå med förlust? Det var ju inget sylvasst inlägg av dig direkt, varken budskapet eller stavningen, alltsåRåka jag trampa på en öm tå?
Ingen aning, så kan det säkert vara. Men menar du alltså att när det gäller Seiko så är dem klockorna som inte är använda så mycket mer värda än använda ex?Procentuellt finns det väl få klockor som gått upp än de tidigare Seiko? Sarb och Sarx säljs för helt sjuka pengar nu. Framförallt de som inte är använda så mycket.
Ingen aning, så kan det säkert vara. Men menar du alltså att när det gäller Seiko så är dem klockorna som inte är använda så mycket mer värda än använda ex?
Kul för dem. Var lite ironi med frågan om oanvända var värda mer än använda Vi diskuterar ju dock Rolex här i denna tråden. Så nu har vi nog den infon vi behöver vad gäller Seiko här..Generellt har de gått upp över hela banan. De som inte är använda vilket inte kan vara så många kvar har gått upp enormt mkt. Så en snål Seiko collector mellan säg 2015-2019 har nog inte direkt tappat pengar om vi säger så.
Vad räknas som "bottenskrapet"? Dammodeller? Yacht-Master II? Skulle inte bli förvånad om sistnämnda till och med har en väntelista, även om den är rätt impopulär.Känns som det eskalerat senaste tiden. Enda AD i GBG exempelvis har stängt listor för ”vanliga” kunder på samtliga modeller förutom det minst populära bottenskrapet. T om DJ 126234 är stängt
Både på 36 & 41 mm. Varför skiljer det sig så mycket från person till person? Jag menar, är ju en jäkla skillnad på 3 år och 3 månader.36 eller 41mm?
Kan vara olik spec på klockorna.Både på 36 & 41 mm. Varför skiljer det sig så mycket från person till person? Jag menar, är ju en jäkla skillnad på 3 år och 3 månader.
Typ, TT DJ eller stål DJ med vit tavla, oysterlänk och slätring. D v s ej efterfrågade modellerVad räknas som "bottenskrapet"? Dammodeller? Yacht-Master II? Skulle inte bli förvånad om sistnämnda till och med har en väntelista, även om den är rätt impopulär.
Året 2009 fick undertecknad tilldelning på en 116520 efter endast 2-3mån i kön i Sthlm ("passade" orimligt nog på den då det kändes lite för enkelt. Känner viss ånger..)Asså jag har ju fått både hulken och en Daytona så lite skit släpper som ju till oss vanliga nördar också och det verkar som dom har gått upp lite i ”värde” också
Du är ju klockinfluencer! Klart du ska ha tilldelningAsså jag har ju fått både hulken och en Daytona så lite skit släpper som ju till oss vanliga nördar också och det verkar som dom har gått upp lite i ”värde” också
LW....Börjar undra om jag har legat i koma ett par år när en air-king annonseras för 138 papp Snacka om eskalering.
Rolex Air-King 116900
Men nu var jag inte seriös när jag jag påstod att Rolex är för snåljopar (ja, jag stavar det med o) som inte vill gå med förlust. Men ja det finns folk som köper klockor och inte har något emot att gå med förlust. Hur tror du annars klockor från bla Breitling, Omega, Tag Heuer, Seiko, Casio, Tissot, Certina, Citizen, Hublot, mm hamnar på andrahandsmarknaden?Nej då! Men sen kan man ju visserligen undra om det finns det motsatta folket, alltså folk som VILL köpa en klocka & gå med förlust? Det var ju inget sylvasst inlägg av dig direkt, varken budskapet eller stavningen, alltså
Oofan, det är alltså därför det finns en andrahandsmarknad! Vad mycket ny kunskap du ger oss i tråden som vi inte hade innan, tack för detMen nu var jag inte seriös när jag jag påstod att Rolex är för snåljopar (ja, jag stavar det med o) som inte vill gå med förlust. Men ja det finns folk som köper klockor och inte har något emot att gå med förlust. Hur tror du annars klockor från bla Breitling, Omega, Tag Heuer, Seiko, Casio, Tissot, Certina, Citizen, Hublot, mm hamnar på andrahandsmarknaden?
Jag har också fått ut lite roligt senaste två åren.Good for you. Kul att några klockor går ut genom entrédörren.
Jag har aldrig påstått att allt kategoriskt går till gråhandel. Jag säger att mycket av hajpklockorna gör det. AD har ofta klart fler klockor än det som ligger i skyltfönstret.Jag har också fått ut lite roligt senaste två åren.
Har polare som också fått fina klockor från AD.
Och vi är nog ganska "vanliga" kunder.
Så jag vill allt tro att det går ut klockor till "vanliga dödliga".
Jag har aldrig påstått att allt kategoriskt går till gråhandel. Jag säger att mycket av hajpklockorna gör det. AD har alltid klart fler klockor än det som ligger i skyltfönstret.
Jag ar val inte "En bra kund" langre da inget intresse for smycken och hyllvarmare finns hos mig. Sa jag forstar att andra prioriteras fore mig.Både på 36 & 41 mm. Varför skiljer det sig så mycket från person till person? Jag menar, är ju en jäkla skillnad på 3 år och 3 månader.
Och trots detta ångrar jag inte att jag inte köpte en när de gick att få billigare. Vissa klockor är bara fel, oavsett hype..Börjar undra om jag har legat i koma ett par år när en air-king annonseras för 138 papp Snacka om eskalering.
Rolex Air-King 116900
Jag ligger isf bättre till då jag nyligen köpte en s.k. hyllvärmare. Ibland är det bra att ha lite udda smak.. iaf i Rolexsammanhang där endast stål och vitguld är åtråvärt.Jag ar val inte "En bra kund" langre da inget intresse for smycken och hyllvarmare finns hos mig. Sa jag forstar att andra prioriteras fore mig.
Har inga problem med det heller utan uppskattar raka svar.
Sedan kan det ju klart bero pa i vilken affar man fragar. Den pa fina gatan i huvudstaden eller den pa landsbygden,da samtliga numer verkar enbart vara intresserade av lokalt boende kunder.
Numer ar det val Rolesor som ar det hetaste du kan ha,nastan sa det ar svarare fa fatt i an stal. Iallfall har.Jag ligger isf bättre till då jag nyligen köpte en s.k. hyllvärmare. Ibland är det bra att ha lite udda smak.. iaf i Rolexsammanhang där endast stål och vitguld är åtråvärt.
Fel vet jag väl inte utan det handlar mer om tycke och smak i min lilla värld.Och trots detta ångrar jag inte att jag inte köpte en när de gick att få billigare. Vissa klockor är bara fel, oavsett hype..
Sen är det Sveriges dyraste handlare som annonserar, det är inte ett representativt pris direkt.
Folk är ju lycksökare så klart. Ren spekulation, tror få verkligen drömmer om en AK som de gör om en Sub, Daytona, GMT eller för all del DJ.Fel vet jag väl inte utan det handlar väl mer om tycke och smak i min lilla värld.
Även om det verkar vara en av Rolex fula ankungar och en rätt ouppskattad modell.
Jag köpte min hos AD under slutet av 2019 när den låg runt 60 men tyckte den satt rätt obekvämt efter ett tag och upplevde den som otymplig.
Tavlan gillar jag däremot men det gick inte att bortse från komforten som uteblev.
Du har helt rätt i att LW inte är någon vidare riktlinje men blev paff ändå när jag såg priset. Noterade att även en privatperson på blocket har sin från 2017 ute till försäljning för 119 https://www.blocket.se/annons/alvsborg/rolex_air_king_116900/99570721
Vore intressant att veta om dom säljs till det priset men oavsett har jag icke planerat att köpa någon.
Om planboken inte tillater,och man BARAMASTEHA en Rolex i stal som inte ar 'Gubbig" kanske den duger.Folk är ju lycksökare så klart. Ren spekulation, tror få verkligen drömmer om en AK som de gör om en Sub, Daytona, GMT eller för all del DJ.
Jag gillar att den finns. Tillsammans med Milgauss visar den att Rolex inte bara gör modeller som skall tilltala massorna.Om planboken inte tillater,och man BARAMASTEHA en Rolex i stal som inte ar 'Gubbig" kanske den duger.
Jag gillar Airking sjalv.
FYI Billigast i EU pa Chrono for en 116900 ar just nu USD13483. Dyrast USD20870. Bilr dessa salda for vad de begar? Vem vet.
Men att Herrarna pa LW saljer klockor ar det ingen tvekan om. Tokiga priser eller ej
Med just AK känns det nu som att det plötsliga prishoppet är på spekulation om discontinuedJag gillar att den finns. Tillsammans med Milgauss visar den att Rolex inte bara gör modeller som skall tilltala massorna.
Sen gällande priset.. ja, vem vet vad de egentligen säljer för. Men gråhandlarnas strategi går ju ut på att pressa upp priserna, så även om de inte får ut 138KSEK så kan ju andra tro att det nya prisläget är där om klockan försvinner från blocket.