• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Kan aldrig stamma. Max 50KSEK per transaktion ar en summa jag har i bakhuvudet
Varenda T-banekiosk har storre dagskassor an sa.

Att sedan de flesta lyxbutiker valjer att oht inte hantera kontanter ar nagot annat.

Du kan betala mer än så men då måste blanketter fyllas i. Annars är motsvarande 5000€ per transaktion mycket riktigt korrekt.

Vad är det här för jävla tråd egentligen. Diskussionen borde tas typ här: https://borssnack.di.se/#/

Ja jag vet att Rolex ägs av en stiftelse och inte handlas på börsen och yadayada
Jag håller inte med dig i att tråden är onödig, konstig eller liknande.

Dock tycker även jag att det är sjukt och värdelöst att det ska behöva finnas just en sån här tråd. Tyvärr ser ju den aktuella klockmarknaden inte ut som många själva önskar, och istället för att blunda för verkligheten och bara referera till hur det har varit så är det smart att kunna separera diskussionerna från övrigt relaterat till märket.

Vi ropar på @carlmartin från Rolex-tråden så får han rädda upp situationen, @yonsson är så hemsk mot alla.

Nej men seriöst, det är tröttsamt med det eviga frågorna om Rolex,, tillgång hos AD, priser, investeringar, var finns det stålsport att köpa, vilken AD har vad inne, vad ska man göra för att få köpa osv osv. TS frågar i princip samma sak, är det bättre tillgång här i Geneve än situationen i Sverige?. Om nu @PL13 är på plats så bör @PL13 rimligtvis kunna svara på den frågan bättre än soffsurfarna på KS, eller?

Vad alla dessa frågor/trådar har gemensamt är att man som trådstartare inte gör arbetet själv, är det så mycket begärt? Frågan har avhandlats så många gånger, sök för en gångs skull. KS har en riktigt bra sökfunktion, nyttja den.

Nuförtiden på KS..
"Jag ska ha en Rolex!!"
Vilken modell?
"Vet inte - helst med bäst värdeökning, det får ni hjälpa mig med - annars är ni taskiga!!"
Okej, då vet vi..

Jag gillar denna tråden, klart intressant. Gillar att diskussionen renodlas, både här och i den ”riktiga” Rolextråden.

Ja, jag håller med.
För egen personlig del anser jag det vara rätt intressant att klockor helt plötsligt blir en reell investering, likt konst, eller gamla viner.
Dessutom, ingen tvingar någon att läsa denna tråd. Om man nu ogillar hela denna diskussion - läs inte tråden. Kommentera inte i den. Kan inte vara svårare än så.

Tack.
Hur bör vi göra för att du inte ska uppleva trötthet när nya medlemmar frågar efter råd angående vilken rolex klocka som ger mest avkastning?
Det kanske inte är de som frågar som gör fel utan personen som frivilligt läser det som skrivs?
Det har drabbat nästan varje tråd i diskussion därav denna renodlade tråd, där du dessutom är OT och inte bidrar med något.

Det har drabbat nästan varje tråd i diskussion därav denna renodlade tråd, där du dessutom är OT och inte bidrar med något.
Helt korrekt, lite det som är tanken. Märkte snabbt att vissa blir väldigt upprörda när detta ska diskuteras. Men ska söka underhållning på annat sätt så ni får fortsätta diskussionen.

• Like
Reactions: PJZ
Hej. Vet någon om Jubileelänken från 126300 passar på en 126610LN?
Akta bannen, detta är OT.

Din fråga hör hemma i Rolextråden.

Förövrigt har jag tyvärr ingenaning om länken passar eller ej, jag bara drygar lite för jag själv vart bannad när jag skrev OT i denna tråd. Inget illa menat, bara kärlek 😘

Jag gillar heller inte att affarer inte vill ge mig hundratusenplus bara for att jag ar jag... ;)

Men for att svara pa din fraga.

Allt beror ju pa vad du vardesatter och vill betala for

Lagsta pris?
Trygghet?
Lokal saljare?
Lokal saljare med fysisk butik?
Villighet att resa?
Saljare som tar inbyte?
Etc etc etc listan blir lang och bara du kan svara pa vilka masten du har.

Kaplans/Bukowskis/Sothebys mfl kor ju auktioner
LW pa GrevTure
Manga AFs har ju en beg avdelning
Privatsaljare
Utomlands kan ju vara billigare men krava en personlig resa
Chrono24 har val allt min anses som dyrt. Gar ju buda om man nu vill pruta och resa for sjalva kopet om det kanns sakrare.
Har pa KS ar ocksa bra...

Lycka Till med ditt kop. Far man lov att fraga vad du ar intresserad av?
Tack för respons. Har redan en speedmaster och Tudor BB58 så jag tänker att en Explorer 1 eller en datejust 36 (Jubilee, vitguldsring och svart tavla) hade kompletterat samlingen bra :). Vad tror du om det?

Tack för respons. Har redan en speedmaster och Tudor BB58 så jag tänker att en Explorer 1 eller en datejust 36 (Jubilee, vitguldsring och svart tavla) hade kompletterat samlingen bra :). Vad tror du om det?
Jag tror att en Explorer far du inte tag pa fran en AF. Sa trakigt ar det om du nu inte redan spenderat en bra sudd.
DJ 36 kanske ar mer rimligt,men jag vetefan. Fick svar att det ar 36manader (3ar!) vantetid pa DJ41...

Men oavsett vilken du valjer aven om du koper en begagnad (och inte koper den helt at helvete fel)sa far du igen varenda spann om det visar sig du inte gillar klockan efter ettag. Och just DJ finns ju i 100 olika kombinationer...sa du bor kunna hitta en som passar just dig perfekt
Rolex Varde Varar Val (snott fran Volvo)

Jag tror att en Explorer far du inte tag pa fran en AF. Sa trakigt ar det om du nu inte redan spenderat en bra sudd.
DJ 36 kanske ar mer rimligt,men jag vetefan. Fick svar att det ar 36manader (3ar!) vantetid pa DJ41...

Men oavsett vilken du valjer aven om du koper en begagnad (och inte koper den helt at helvete fel)sa far du igen varenda spann om det visar sig du inte gillar klockan efter ettag. Och just DJ finns ju i 100 olika kombinationer...sa du bor kunna hitta en som passar just dig perfekt
Någon som vet något mer om väntetid gällande Explorer I från AD?

Jag fick runt 3 månader som väntetid för en DJ.

Edit: Detta var för ca 3-4 veckor sen.

Någon som hört nåt om väntetid för 124060? Tror ni den är ”lättare” att få än 126610LN?

Senast ändrad:
Jag fick samma, 3-4 månader för en DJ36 Wimbledon. Detta var 2 veckor sedan.
Jag stallde fragan om 41mm.
36mm har val alltid varit den klassiska DJ sa bara att gratulera till en fin klocka.

Men den som ar intresserad ska nog inte vanta for lange med att handla. Snart ar aven den omojlig att fa tag pa om Rolextrenden fortsatter som nu.

Asså jag har ju fått både hulken och en Daytona så lite skit släpper som ju till oss vanliga nördar också och det verkar som dom har gått upp lite i ”värde” också 🤷🏾
Känns som det eskalerat senaste tiden. Enda AD i GBG exempelvis har stängt listor för ”vanliga” kunder på samtliga modeller förutom det minst populära bottenskrapet. T om DJ 126234 är stängt

Tillbaka
Topp