• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Både den vita och svarta som var i skyltfönstret i måndags utan skylt är redan sålda (eller bortplockade från skyltfönstret).

Fanns dock en Explorer 1 i tvåton ”upp for grabs” för 4 timmar sedan :)
TT Explorer verkar ha varit lättillgänglig ett tag, såg en i fönstret hos Rob för ett tag sedan och erbjöds köpa en hos Krons för någon vecka sedan.
 
Såg precis detta!

F53326C2-720A-49CE-A141-ACABA5F3FF8C.png



57EDF9A4-08EC-4227-9B10-798EBBC672DE.jpeg
 
Nej, jag har inte sagt att alla kan valsa in och få en sådan på studs. Men jag tror absolut att alla kan skriva upp sig på en sådan och att antal i kö på just den konfigurationen är få, så när dom väl får in en/några stycken blir det rapp tilldelning.

Men helt enig om att kötiderna går ned, vilket känns förväntat med fallade andrahandsmarknad. Att jämföra nuläget med vad du fick för besked före sommaren är inte alls relevant, då det hänt så mycket sedan dess.

Populariteten i rangordning
DJ41 vitguld/jubilee - hög
DJ 36 vitguld/jubilee - hög
DJ 41 stål/oyster - måttlig
DJ36 stål/osyter - måttlig
DJ41 stål/jubileee - låg/måttlig
DJ 36 stål/jubilee - låg
Jag kunde köpa en 36 stål/oyster med valfri tavla direkt över disk i höstas från svensk AD, helt utan köphistorik. Så misstänker rätt låg popularitet. Enligt mig dock bästa kombon, men gillar egentligen föregångaren bättre, gärna med vit tavla och roulette.
 
Intressant att dom inte har nått acceptpris på Hulken när den är på 231tkr inkl avgifter 🧐

På Important Timepieces i okt gick en 2017 i liknande skick för 240, så drygt 230 idag borde väl ändå vara accept.

Ser att dom numera har 25% provision, men vet ej om det var så i oktober också? Använt 20% på beräkningen på den från i höstas (slag 200)
 
Senast ändrad:
Hulk alltså dyrare än Daytona nu för tiden.
Jag tycker Daytonan är hemskt dyr men Hulken känns helt sinnessjukt dyr, är det någon som ens tycker den är snygg och vill ha den för att använda eller är det bara business?
 
Hulk alltså dyrare än Daytona nu för tiden.
Jag tycker Daytonan är hemskt dyr men Hulken känns helt sinnessjukt dyr, är det någon som ens tycker den är snygg och vill ha den för att använda eller är det bara business?
Nu blev inte Daytona såld och priset ovan är bud exkl provision och Hulk 250tkr är inkl provisio. Så nej - Hulk är inte dyrare.

Men oavsett vad så är jag förvånad över 250 för Hulken.
 
Nopp.
200 är vinnande bud + 25%. Så snart auktionen är avslutad och det ändras från vinnande bud till ”klubbat pris”, så är det inkl.

Fast så är det väl inte? Kastar in en Sjöö Sandström där högsta bud är samma som klubbat bud. 25% på det, totalpris ca 80.600sek. Eller?
 

Bilagor

  • Skärmavbild 2023-02-26 kl. 16.53.02.png
    Skärmavbild 2023-02-26 kl. 16.53.02.png
    282.1 KB · Visningar: 10
Fast så är det väl inte? Kastar in en Sjöö Sandström där högsta bud är samma som klubbat bud. 25% på det, totalpris ca 80.600sek. Eller?
På klubbat pris tillkommer "väl" 25 procent. 200000 var när det var 15 minuter kvar. 312 för en hulk. Tur att man har en - nu vänder det 💰

2 LIVEAUKTIONER

2.1 Provisioner

Säljare betalar en försäljningsprovision om 15 % inkl moms av klubbat pris. Köpare betalar en provision om 25 % inkl moms av klubbat pris. På klubbat pris över 10 MSEK/1MEUR är inropsavgiften 18,75 % inkl. moms på den överskjutande delen.
 
På klubbat pris tillkommer "väl" 25 procent. 200000 var när det var 15 minuter kvar. 312 för en hulk. Tur att man har en - nu vänder det 💰

2 LIVEAUKTIONER

2.1 Provisioner

Säljare betalar en försäljningsprovision om 15 % inkl moms av klubbat pris. Köpare betalar en provision om 25 % inkl moms av klubbat pris. På klubbat pris över 10 MSEK/1MEUR är inropsavgiften 18,75 % inkl. moms på den överskjutande delen.
Totalt vrickat om det är 250'+25%. Sick.
 
Totalt vrickat om det är 250'+25%. Sick.
Jag tror de har skrivit fel. Det ska troligen stå 200 klubbat och inget annat - de fick nog hybris. Jag följde inte auktionen sista 15 minutrarna. Var tvungen att glida in mot stan då. Men 250 är ju rätt bra som riktmärke - den bör nog gå in på service och då blir 10 ytterligare.
 
Checka här - rätt märkligt. Admin sköter sig dåligt på B. När jag klickar på till föremålet hamnar jag på rätt klocka (tror jag) men ett helt annat utropspris. Såldes det inte en Hulk på höstauktionen med detta utropspris för 250?

F8A85AD4-1E8E-41BA-9F36-D3AB0F877A53.png
B93A9FB5-2512-4A48-9344-90FEDC670060.png
 
Bra att KS har koll. Nu ska jag sätta mig och dra igång min. Det var någon som skrev att den inte ens var snygg. Min är det iallafall. Ha en trevlig kväll. /P
 
Tillbaka
Topp