Köper inte riktigt argumenten
Om det är avgörande om den kostar kostar 160 eller 130 så ska du inte köpa den. Speciellt inte om du, motsatt de du refererar till, tänkt att behålla den för att du verkligen vill ha modellen.
Att många vill ”fynda” förstår jag, men ett fynd innebär väl att du kan avyttra den till samma pris eller tjäna lite.. då är vi där igen?
för vad är en klocka, Rolex, egentligen värd utöver marknadspriset här och nu?
Den diskussionen ska vi inte gå in i men jag kan inte låta bli att fundera på om 90k är rätt idag för en referens varför sa då inte någon nått när den kostade 120 för 12 månader sedan? Visst fanns de dom som muttrade om hype och överpris men då är man ju där igen ” jag tänker fan inte köpa om jag riskerar att förlora dollars”.
Svängningar i ekonomin sker, inte första eller sista gången.. och då landar man i det som alltid håller över tid.
Köp bara RIKTIGT RIKTIGT RIKTIGT bra ex av det du vill ha. Exemplar som checkar ALLA boxar för att det ska bli en keeper.. Det bästa med detta är att om du drar en nitlott.. Det visar sig att klockan var inte var för dig, och du säljer den med förlust på 30k efter 3 år.. det innebär en förlust 8 spänn per dag..
Näst bäst är att jag landat i att jag sällan, läs aldrig, säljer reffar jag tycker om i perfekt skick. Värdet blir lite oväsentligt och det är rätt skönt.. jaga skick och inte pris..
Räknar med en attack nu