• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Tack. Intressant graf och svansen har varit lång. Trodde detta skulle kommit redan i höstas.

IMG_0691.jpeg

Dom säger det ja, men bråka lite så ska det inte vara några problem. Hota med jurist i värsta fall, för dom har ingen laglig rätt att behålla betald handpenning utöver deras egna omkostnader såvitt jag vet.
Jag fick tillbaka handpenningen från Rob.E utan minsta stök, då dem inte levererade enligt utlovat (126234, blå tavla, jubilee) inom de 9 mån säljaren hade förmedlat.

Dom hörde till och med av sig proaktivt (mån 6-7) och meddelade att det såg tufft ut, med många före. Handpenning tillbaka eller övrig färg på tavlan var alternativet. Inga konstigheter, dom är vana med denna typ av dialog då de så länge jag minns har arbetat med handpenning på Rolex.

Jag fick tillbaka handpenningen från Rob.E utan minsta stök, då dem inte levererade enligt utlovat (126234, blå tavla, jubilee) inom de 9 mån säljaren hade förmedlat.

Dom hörde till och med av sig proaktivt (mån 6-7) och meddelade att det såg tufft ut, med många före. Handpenning tillbaka eller övrig färg på tavlan var alternativet. Inga konstigheter, dom är vana med denna typ av dialog då de så länge jag minns har arbetat med handpenning på Rolex.
Låter som att det är värt för mig att ta diskussionen då!

Får uppfattningen av att klockor i just Japan är något mer prisvärda än övriga länder. Finns det någon enkel förklaring till det eller inbillar jag mig?

har du några exempel, alltid hört att Japan ligger högt i pris ?

C24 då. Kollade på t.ex 116500ln, fanns några med svart tavla för cirka 245k, 5 siffriga subs med alla tillbehör, svart insert cirka 75-80k, 16610 N serial med härlig patina på insert 103k också fullset, ”kermit” för cirka 135. Många klockor kan man också föreslå pris på så tänker att det också är förhandlingsbart. Sedan är ju skicket också viktigt. Många är ”tillfredställande” och ”bra”. När man bedömer utifrån bilder ser det bra ut iallafall. Kanske inbillar mig som jag skrev ovan men känns ändå billigare än motsvarande som dyker upp i olika sammanhang här i Sverige.

C24 då. Kollade på t.ex 116500ln, fanns några med svart tavla för cirka 245k, 5 siffriga subs med alla tillbehör, svart insert cirka 75-80k, 16610 N serial med härlig patina på insert 103k också fullset, ”kermit” för cirka 135. Många klockor kan man också föreslå pris på så tänker att det också är förhandlingsbart. Sedan är ju skicket också viktigt. Många är ”tillfredställande” och ”bra”. När man bedömer utifrån bilder ser det bra ut iallafall. Kanske inbillar mig som jag skrev ovan men känns ändå billigare än motsvarande som dyker upp i olika sammanhang här i Sverige.
Så lägger vi på 25% moms och kermit kostar plötsligt 169tkr och kanske inget pangpris 🙂

Hej !
Ska till Stockholm nu till våren och i köptagen på en Rolex, hos vilken av de tre AD är det störst möjlighet att de ha något hemma och prova ? Är intresserad av Explorer 36, Datejust 36 ell OP 36.

Hej !
Ska till Stockholm nu till våren och i köptagen på en Rolex, hos vilken av de tre AD är det störst möjlighet att de ha något hemma och prova ? Är intresserad av Explorer 36, Datejust 36 ell OP 36.
Vet inte hur det ser ut hos Rob E men tror att du bör ha en ganska bra chans att få testa dessa hos Nymans. Särskilt om du inte är ute efter specifika färger på OP eller DJ. Med fördel kan du ju ringa innan och fråga, alternativt mejla.

Hej !
Jag kan helt ärligt säga att det finns ibland fynd att göra här på KS :)
Du kan väl kolla i forumet ibland och chatta med de som säljer :)

Jag har varit inne ett tag på en Tudor 54 eller en Milgauss men inget jag har "nappat" på än.

Har letat ett tag efter en GMT 126710BLRO Jubilee, och har möjlighet att köpa en i utlandet för runt 225k
Har inget akut behov att köpa klockan nu, så AD vore ett alternativ med tanke på tidsperskeptivet. Men är den ens lönt att fråga efter väntelista? Skall till Sthlm nästa vecka men begrensat med tid att försöka sjarma AD förhandlare.

Har letat ett tag efter en GMT 126710BLRO Jubilee, och har möjlighet att köpa en i utlandet för runt 225k
Har inget akut behov att köpa klockan nu, så AD vore ett alternativ med tanke på tidsperskeptivet. Men är den ens lönt att fråga efter väntelista? Skall till Sthlm nästa vecka men begrensat med tid att försöka sjarma AD förhandlare.
Tycker du att den är värd 100k+ mot listpris? Yeez.

Jag fick ställa mig på "lista" efter att ha gjort 2 tidigare köp. Minst 3 år sa dom, men kan ta längre. Frågan är om den ens finns kvar i utbudet då. Men ja den som lever får se. Men förmodligen får man inte ställa sig på listan om man inte har relation sen tidigare skulle jag gissa på.

Tycker du att den är värd 100k+ mot listpris? Yeez.
är ju ingen tvekan om att jag såklart önskar köpta direkt av AD, både med tanke på priset men också för "upplevelsen" Men som marknaden varit de sista året så har det i princip visat sig vara omöjligt för mig utan någon direkt relation/köphistorik. Så har blivit tvungen att se till andrahandsmarknaden som idag "värderar" klockan till runt 100k över listpris ja.

Tillbaka
Topp