• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Jackdaw

Omega
Runt 55000USD begärs i USA,men är den korrekt intagen/såld i EU tillkommer ju minst 10.000.

Nymans hade en förra sommaren för 595. Den var inte där länge.
En oanvänd från handlare i EU ser ut att ligga på runt 475k på chrono24 och uppåt i nuläget fast priserna har som du nämner sjunkit senaste året
 

FlipSwede

Audemars
En oanvänd från handlare i EU ser ut att ligga på runt 475k på chrono24 och uppåt i nuläget fast priserna har som du nämner sjunkit senaste året
Dyrare ( eller iallfall begär man mer) I USA än Europa I såfall.

475 är väl listpris ink moms ungefär,och om det inte vore för meteorittavlan så gick den nog en bra bit under 400.
 

FlipSwede

Audemars
Jaha, jag missuppfattade. WG med blå urtavla ligger på 475k. Meteoriten ligger på 600k+.
Utan meteorittavla blir det segt få ut 400 med död moms.
Tror runt 350 är var du ska vara som okänd privatnisse om någon ska reagera.

Meteorittavla är väl kul,men 200puppor kul är det inte.
Tror återigen det numer blir segt få ut list med död moms,men okej.

Privatnisse får list.
Välkänd handlare får 10-15% över säger min spåkula
 

Vardek

Cartier
2-Faktor
Helguld också! :) Stål med gråsvart ring är nytt i och med årets släpp.

Tycker helguldarn och tvåtonen är riktigt coola men har lite svårt för stålet i denna, Visst den är fin och så vilket det mesta Rolex gör är men de andra modellerna i GMT linjen är mycket bättre bara tycker jag. Ska man köra svart bezel och svart tavla tycker jag suben är självklart val över denna.
 
Nu kikar jag på Audemars Piguet 15300st med blå tavla. Vad är ett rimligt pris för en sådan?
Jag vill ha en fin klocka. Funderar starkt på att bli OWG.

Editerad. Jag såg att tråden gällde Rolex.
 
  • Like
Reactions: PJZ

Michelnr1

Omega
Hur ställer sig forumet till denna Jämförelse:

Sub (2023) mörkgröna bezeln Vs Daytona med vit urtavla?

Seriös fråga åt en vän som blivit erbjuden antingen den ena eller andra (jag vet vart jag står 😎) men vill inte pusha i någon riktning 🤓
 
Topp