• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Man är trött på att se den där överprisade klockan!
Vill du hjälpa mig med ett rimligt pris?
Billigast på C24 refereras flitigt av Rolexannonsörer på forumet som billigast i världen.

När jag lade ut min igen nu i Mars lade jag mig drygt 10k under ”den billigaste i världen”. Det är inte så lätt att förstå att det samtidigt är orimligt överprisat. Varför är c24 en rimlig referens för alla andra på KS men inte mig?

Ok, du är moderator och jag tycker det börjar bli märkligt och faktiskt inte OK att du fortsätter med detta. Du hade en poäng i början, men med detta inlägg visar du att du gått överstyr och jagar @ANALOGUE

Vad vinner du, eller vi andra, på att du än en gång gör detta?
Transparens. Trådens titel, lätt att missa.

Sen att @ANALOGUE blir kränkt och är allmänt ängslig är en annan sak.

Ok, du är moderator och jag tycker det börjar bli märkligt och faktiskt inte OK att du fortsätter med detta. Du hade en poäng i början, men med detta inlägg visar du att du gått överstyr och jagar @ANALOGUE

Förklara gärna för mig hur det inte är relevant i en tråd om värdeökning på Rolex, på ett entusiastforum. Du kan ha vilka åsikter du vill om vad jag skriver men att jag är moderator har noll med saken att göra.

Blir man kränkt av att någon kommenterar att priset höjs och höjs och höjs och höjs så kanske man ska fundera på varför det är jobbigt att någon annan påpekar det. Det är knappast ett personligt påhopp.

Så man är per automatik kränkt och ängslig för att man inte uppskattar något? Man måste rimligen kunna säga ifrån utan att man är kränkt och ängslig. Sjukt tröttsamt med den typen av härskarteknik.
Så nu får man inte kommentera andras prissättning? Är det du som sätter reglerna här?

Det du gör hela tiden är ju att flytta fokus från sakfrågan och påstår att du är jagad, påstå att jag inte har något vettigt att göra med mitt liv, påstår att jag har någon form av vendetta osv.

Rätt konstig diskussion men sedan är ju tråden i sig rätt skum.

Måste instämma med @yonsson här. Moderator rollen är rätt egal. Om det varit direkt missbruk av moderatorfunktionerna hade det varit en sak. Men nu är det ju bara en diskussion (även om det känns som att man sparkar på en mer än lovligt och förmultnat häst kadaver vid det här laget).

Jag tycker fasen du ska lägga upp den för 250k, bara för du kan en stund bara! 🤪
Fattar poängen och såklart kul att reta Y men är nog troligast att jag tar bort annonsen. Alla diskussioner om antal bilder och orimliga priset (fortfarande under ”billigast i världen” dödar suget rätt effektivt, även om jag fortfarande inte är kränkt. Bara irriterad

Varför ska du ta bort annonsen?
Är du inte sugen på att sälja klockan snart? Du hade ju intressenter?
Är dina återkommande prisjusteringar en evig intressekoll bara?

Jag blir nyfiken på varför det inte blir någon affär någon gång bara.
Känns inte jättekul med allt detta som blivit. Jag vill onekligen sälja klockan men är inte på ngt vis desperat, och säljer inte till vilka villkor som helst. Intressenterna har det av olika orsaker ej blivit något med som du förstår. En dealer bjöd 110, vilket väl ändå validerar min värdering skapligt då jag tänker att dealers vill ha en del emellan. Sedan flera bytesförfrågningar som jag inte varit sugen på. Men om man är sugen på klockan och tycker den är dyr är det ju fritt fram att bjuda (via pm), precis som alltid.

Jag höjde ju nu bara för att jag är så less på @yonsson och håller det jag lovat i tråden. Har inte väntat mig att den ska vara lättsåld heller för den delen. Att jag höjde från dec till mar var pga marknaden, men inte denna sista. Sedan hade jag såklart accepterat ett bud på 129 fortfarande, så höjningen är väl inte helt reell…
- Utan att ta ställning i den sk sakfrågan tycker jag att din säljtaktik verkar minst sagt misslyckad 🤔

Fattar poängen och såklart kul att reta Y men är nog troligast att jag tar bort annonsen. Alla diskussioner om antal bilder och orimliga priset (fortfarande under ”billigast i världen” dödar suget rätt effektivt, även om jag fortfarande inte är kränkt. Bara irriterad
Inte tillräckligt billig för att möta efterfrågan verkar det som. Dra tillbaka tror jag du menar. Raderande av annonser strider mot reglern.

Inte tillräckligt billig för att möta efterfrågan verkar det som. Dra tillbaka tror jag du menar. Raderande av annonser strider mot reglern.
Sade inte att det var varken billig eller tillräckligt billig för att vara såld.

Det var @RobVintage som påstod att den var orimligt överprisad.

Om man påstår något sådant, som naturligtvis är negativt för min annons, får man gärna grunda det på något. Av vad jag kan se i marknaden är den definitivt inte orimligt dyr.

Man är trött på att se den där överprisade klockan!

Vill du hjälpa mig med ett rimligt pris?
Billigast på C24 refereras flitigt av Rolexannonsörer på forumet som billigast i världen.

När jag lade ut min igen nu i Mars lade jag mig drygt 10k under ”den billigaste i världen”. Det är inte så lätt att förstå att det samtidigt är orimligt överprisat. Varför är c24 en rimlig referens för alla andra på KS men inte mig?

Transparens. Trådens titel, lätt att missa.

Sen att @ANALOGUE blir kränkt och är allmänt ängslig är en annan sak.

Så man är per automatik kränkt och ängslig för att man inte uppskattar något? Man måste rimligen kunna säga ifrån utan att man är kränkt och ängslig. Sjukt tröttsamt med den typen av härskarteknik.

Det bästa vore ju att klockan blev såld så blir det ju tydligt vad värdet på klockan är. En prislapp på en produkt är ju inte alls samma sak som värdet om det inte realiseras. Personligen tycker jag ju auktion är det bästa för att ta reda på ett marknadsvärde.

Utan att haka på drevet men för att konkretisera det hela: @ANALOGUE har du några bud på klockan?

Det bästa vore ju att klockan blev såld så blir det ju tydligt vad värdet på klockan är. En prislapp på en produkt är ju inte alls samma sak som värdet om det inte realiseras. Personligen tycker jag ju auktion är det bästa för att ta reda på ett marknadsvärde.

Utan att haka på drevet men för att konkretisera det hela: @ANALOGUE har du några bud på klockan?
Skrev ovan att jag fått bud från dealer på 110. De bjuder ju mindre än ”fair value”, så är väl över det iaf

Skrev ovan att jag fått bud från dealer på 110. De bjuder ju mindre än ”fair value”, så är väl över det iaf

Om det är det enda budet du fått när klockan ligger ute på K&S så är det klockan är värd på K&S som Köp och Sälj-platform. Vill du få ett annat pris så får du lägga den på en annan plattform för att nå andra möjliga köpare. Eftersom du jämför med C24 är således förslaget att lägga den där.

Om det är det enda budet du fått när klockan ligger ute på K&S så är det klockan är värd på K&S som Köp och Sälj-platform. Vill du få ett annat pris så får du lägga den på en annan plattform för att nå andra möjliga köpare. Eftersom du jämför med C24 är således förslaget att lägga den där.
Eller sälja direkt till c24 som sagt, det verkar undgå @ANALOGUE men man läser det man vill läsa.

Förklara gärna för mig hur det inte är relevant i en tråd om värdeökning på Rolex, på ett entusiastforum. Du kan ha vilka åsikter du vill om vad jag skriver men att jag är moderator har noll med saken att göra.

Blir man kränkt av att någon kommenterar att priset höjs och höjs och höjs och höjs så kanske man ska fundera på varför det är jobbigt att någon annan påpekar det. Det är knappast ett personligt påhopp.
Haha, du är duktig på att förvränga saker. Tror du förstår precis vad min poäng är, men du gillar att stöka lite 🙂🙋🏼‍♂️

Som jag sa - du hade en poäng i början och givetvis är denna (eller annonstråden) rimliga ställen att prata prissättning. Har aldrig sagt något annat.

Min poäng - det räcker nog med den drös inlägg du redan hamrat in detta med och detta sista var fullkomligt överflödigt.

Av döma av antalet ”like” så verkar fler än jag tycka detta, så låt oss bara släppa detta då alla vet exakt vad du tycker om denna klockas annons, pris och säljare.

Haha, du är duktig på att förvränga saker. Tror du förstår precis vad min poäng är, men du gillar att stöka lite 🙂🙋🏼‍♂️

Som jag sa - du hade en poäng i början och givetvis är denna (eller annonstråden) rimliga ställen att prata prissättning. Har aldrig sagt något annat.

Min poäng - det räcker nog med den drös inlägg du redan hamrat in detta med och detta sista var fullkomligt överflödigt.

Av döma av antalet ”like” så verkar fler än jag tycka detta, så låt oss bara släppa detta då alla vet exakt vad du tycker om denna klockas annons, pris och säljare.
Är vi inte på ett diskussionsforum? Så länge priset fortsätter att stiga även om inte klockan sälja så känns det aktuellt. Sist sa han ”jag har flera intressenter” och jag sa ”dags att höja priset eller dra tillbaka den då”, vilket var exakt det som hände.

Att man svarar med projicering säger ganska mycket. Men visst, det är väl bara att inse att detta inte är ett entusiastforum längre om man inte kan diskutera prissättning längre.

Testa att argumentera för att priset är rätt istället. Lycka till!

Tycker att det är ett lite drev mot säljaren av hans klocka..

En annan fråga vissa annonser så står det Tudor Rolex. Kan någon vänlig förklara för mig vad det menas med? Delarna Rolex?

Tycker att det är ett lite drev mot säljaren av hans klocka..

En annan fråga vissa annonser så står det Tudor Rolex. Kan någon vänlig förklara för mig vad det menas med? Delarna Rolex?
Vissa äldre Tudor delar i princip allt utom urverk med Rolex. Det är väl ett sätt att hypa upp sin Tudor. Sök t ex Tudor 7016 och Rolex 5513.

Hej allihopa,
Finns det någon där ute som vet vad värdet på en Rolex 16613 sultan serti borde vara? Ska snart sälja en

Tillbaka
Topp