Hej,
Missat din fråga.
Nej det tycker jag inte. Jag har sålt väldigt många klockor genom åren och brukar alltid lägga mig lågt, och säljer därför ofta till handlare. Sålde en klocka till en handlare i USA senast förra veckan. Tror du jag får handlarpris av en handlare?
Denna klockan är onekligen svåflippad på Ks, men tror inte det är så mkt pga priset, (även om allt säljs om man säljer det tillräckligt billigt), utan pga att folk inte vill ha tvåton med diamanter.
Jag har ju lagt mig 10k under värderingen på c24, 10k under den ”billigaste i världen”, och långt under de flesta annonser. Så att jag skulle vilja ha handlarpriser kan jag inte förstå. Hur det kan vara orimligt högt kan jag inte heller förstå. Det är inte som att det dräller av referensannonser på Ks och andra plattformar med privatpersoner direkt.
Jag tycker det är tråkigt att jag som säljare framstår som väldigt dålig i de trådar där Yonsson och par till gått på orimligt hårt utan rimlig orsak. Ja jag har haft klockan ute till försäljning ett par gånger, inte superlänge per gång om du frågar mig. Jag har sänkt priset några gånger men också höjt tillbaka, och nu även över priset som jag hade för 4 månader sedan. Jag har inte haft den ute däremellan, utan lade ut den igen nu nyligen. Den som säljer sportRolex till decemberpris kan kasta första stenen. Eller sälja tillbaka den gröna OP36 jag sålde för 80k då. Att jag vill ha mer nu än i dec anser jag är väldigt rimligt. Alla andra vill detsamma.
Edit. Värderingen är nu på 147 såg jag precis. (Nej jag ska inte höja). Men kan inte riktigt se varför 132 (eller 129 som den väl egentligen är ute för då sista prishöjningen bara skulle reta Y) skulle vara så orimligt dyrt.