Mmarcopolo
Basic
Vad kan det skilja sig i pris hos AD vs grey market?DJ med fluted vitguldsbezel är enl min uppfattning mer eftertraktat och har därmed bättre andrahandsvärde än slät stål dito. Värt att lägga till för om man köper nytt mao.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad kan det skilja sig i pris hos AD vs grey market?DJ med fluted vitguldsbezel är enl min uppfattning mer eftertraktat och har därmed bättre andrahandsvärde än slät stål dito. Värt att lägga till för om man köper nytt mao.
Allt är Covids felFör 5-10 år sedan fick du nog även en sub under list
Sälja 50% av klockan, haha, den va rolig. Men bra tips där.
Jag tänker egentligen en kombo av investering + kul för pengarna. Så därför inne på någon Rolle. Sen med "investering" menar jag egentligen pengar som ska rotera på andra klockor. Alltså köper något här som inte tappar värde, sen om/när jag tröttnar byter jag mot annan kul klocka. Det finns ju så många fina klockor därute. Definitivt fler än vad jag har råd med liksom.![]()
Galen väntetid för en Explorer 36. Men sen är det ju just en ”intresselista” som de kallar det, dvs. intressanta kunder med hög intjäningspotential går först.Tackade precis nej till en explorer 1 36mm idag, skrev upp mig juli -23 å nu kom den. Någon annan får glädjas åt den istället.
Jag TROR att det är lite ädlare metall på räfflade bezeln. Slät har jag svårt att tänka mig är något vidare eftertraktad.
DJ, så skulle jag gå på räfflad alla dagar i veckan.
Är det pengar du ska tjäna så är det bättre att köpa aktier. Klockor är onödigt krångligt.
Köper man en klocka för 130.000 och den går upp till 200k, så är det trevligt.
Om du behöver frigöra 100k i kapital så kan det vara jobbigt att sälja 50% av klockan.
Har en själv och skulle inte vilja säga att den är tråkig på något sätt, betydligt trevligare än en vanlig svart sub, men så klart en smaksak.Är en Datejust 126234 jubilee med svart urtavla "tråkigt"? Den minst eftertraktade Datejust?
Ja det stämmer, det är t.om mycket ädel metall på bezeln i form utav vitt guld
ja exakt, ädelmetall75% guld
Ja de tog ett tag men med tanke på att jag aldrig ens varit i butiken utan skrev upp mig på den över Mail så trodde jag aldrig att de till slut skulle finnas en klocka till mig allsGalen väntetid för en Explorer 36. Men sen är det ju just en ”intresselista” som de kallar det, dvs. intressanta kunder med hög intjäningspotential går först.
Inte om man är Autist.ja exakt, ädelmetall
HahaInte om man är Autist.
Då är 18K inte guld utan en legering.
24K oder nichts!
Inte om man är Autist.
Då är 18K inte guld utan en legering.
24K oder nichts!
Vilken AD? Låter galet långtTackade precis nej till en explorer 1 36mm idag, skrev upp mig juli -23 å nu kom den. Någon annan får glädjas åt den istället.
Helt rätt.25% är annan metall.
14K är också guld, men då är man nere på 58,5% guld.
Det finns ju även 9K om man så vill.
”Mycket ädel metall”, var sätter man gränsen?
Med PT kör man åtminstone som oftast 95% PT.
Ädelmetall hade räckt gott och väl.
Sedan är det en hel del praktiska skäl, förutom ekonomiska skäl att det inte är 24K.
75% räcker gott och väl för att benämnas som mycket enligt mig.25% är annan metall.
14K är också guld, men då är man nere på 58,5% guld.
Det finns ju även 9K om man så vill.
”Mycket ädel metall”, var sätter man gränsen?
Med PT kör man åtminstone som oftast 95% PT.
Ädelmetall hade räckt gott och väl.
Sedan är det en hel del praktiska skäl, förutom ekonomiska skäl att det inte är 24K.
NymansVilken AD? Låter galet långt
Låter väldigt länge. Men det kanske betyder att det lättat upp lite mer nu, ifall du låg väldigt långt ner pga enbart mailkontakt.