• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Personlig handlar det inte om otålighet utan ovisshet, kan jag lägga en beställning på en pepsi idag och få veta att jag får den om två år så kan jag lätt gå och längta. Men att lägga en intresseanmälan och kanske få en om x antal månader är inte njutbart.
Förstår maybear, just pepsi är nog svår om du ej har brännt mkt stålar aka ”har relation” som kidsen säger men övrig modell bör du väl kunna få köpa även om du får vänta några år. Är du på list erbjuds du säkerligen en klocka tid nog, sedan att det tar nått år längre spelar ju mindre roll när den går vidare till allmänna arvsfonden om 60år. Njut av väntetiden, du kommer bli erbjuden ett ur tids nog.

Förstår maybear, just pepsi är nog svår om du ej har brännt mkt stålar aka ”har relation” som kidsen säger men övrig modell bör du väl kunna få köpa även om du får vänta några år. Är du på list erbjuds du säkerligen en klocka tid nog, sedan att det tar nått år längre spelar ju mindre roll när den går vidare till allmänna arvsfonden om 60år. Njut av väntetiden, du kommer bli erbjuden ett ur tids nog.
Fast är det verkligen så då?
Att vara på en intresselista betyder det egentligen något?
ADn väljer ju oavsett hur de fördelar sina klockor…

Fast är det verkligen så då?
Att vara på en intresselista betyder det egentligen något?
ADn väljer ju oavsett hur de fördelar sina klockor…
Helt korrekt.

Jag kan ju upprepa mig igen

Om du jobbade i en butik och har tio förfrågningar varje dag på en vara du varken kan eller får sälja till "Vemsomhelst" vad hade du då valt och vilket ger vardagskunden en "bättre" kundupplevelse?

Säga
Nej tyvärr får DU inte köpa en.
Alternativt.
Vi noterar ditt intresse och hör av oss när vi kan erbjuda dig en.

Nu var pepsin bara ett exempel, jag står ej på några listor för tillfället.
Men just pepsin är ett ganska bra exempel.
Om jag kan beställa, dvs bli lovad leverans, av en pepsi som enligt vissa spekulationer kan bli discontinued i närtid så är det inga konstigheter att vänta ett antal månader/ år.
Men som det funkar med listor så kan jag eventuellt få chansen att köpa den någon gång.

Denna skillnad tycker jag är ganska stor.

Nu var pepsin bara ett exempel, jag står ej på några listor för tillfället.
Men just pepsin är ett ganska bra exempel.
Om jag kan beställa, dvs bli lovad leverans, av en pepsi som enligt vissa spekulationer kan bli discontinued i närtid så är det inga konstigheter att vänta ett antal månader/ år.
Men som det funkar med listor så kan jag eventuellt få chansen att köpa den någon gång.

Denna skillnad tycker jag är ganska stor.
Eller så köper du en 200m från Bibblis och har den på handleden inom 15minuter.
Men det vill du inte?

Jag skulle inte ha några problem att handla från gråis men det är en annan diskussion.
Min poäng är att väntan inte är njutbar om jag inte är säker på att jag kommer få köpa det jag listat mig för.
Det är väl aldrig njutbart att vänta om alternativ finnes.
Jag begriper ju också vad det är som skaver.
Prislappen.

Till slut är det ju upp till dig om du vill ha prylen nog mycket för att avstå dina gratispengar,om du hellre köper något annat,eller helt enkelt avstår.
Det kostar ju noll att "Stå på listan" och nånstans måste man ju göra ett val/ sätta en tidsgräns när man inte är villig att vänta längre.

Det är väl aldrig njutbart att vänta om alternativ finnes.
Jag begriper ju också vad det är som skaver.
Prislappen.

Till slut är det ju upp till dig om du vill ha prylen nog mycket för att avstå dina gratispengar,om du hellre köper något annat,eller helt enkelt avstår.
Det kostar ju noll att "Stå på listan" och nånstans måste man ju göra ett val/ sätta en tidsgräns när man inte är villig att vänta längre.
Jag förstår vad du menar och säger inte emot dig.

Helt korrekt.

Jag kan ju upprepa mig igen

Om du jobbade i en butik och har tio förfrågningar varje dag på en vara du varken kan eller får sälja till "Vemsomhelst" vad hade du då valt och vilket ger vardagskunden en "bättre" kundupplevelse?

Säga
Nej tyvärr får DU inte köpa en.
Alternativt.
Vi noterar ditt intresse och hör av oss när vi kan erbjuda dig en.
Min AD, som inte använder sig av några kölistor, svarade ungefär det första under flera år. ”Vi kan tyvärr inte erbjuda dig en”
Efter träget frågande efter samma klocka under flera år fick jag till slut beställa. Så det är nog olika beroende på vilken AD du går till.

Min personliga neuros är att jag är lite för feg för att köpa hos gråis eftersom det alltid finns en liten risk att klockan, eller någon komponent av den, inte är äkta 😂. Och då kostar det ju mer, antingen i tid (väntan) eller pengar, beroende på modell. Men å andra sidan är jag ganska ny i gamet så det ändrar sig kanske med tiden.

Min AD, som inte använder sig av några kölistor, svarade ungefär det första under flera år. ”Vi kan tyvärr inte erbjuda dig en”
Efter träget frågande efter samma klocka under flera år fick jag till slut beställa. Så det är nog olika beroende på vilken AD du går titill.
Eller när de "Bra Kunderna" tagit slut/ marknaden svängt.
Hur definierar du ordet Beställa?
Stå på intresselistan eller löfte om leverans vid en specificerad tidpunkt?

Men du har helt rätt I att det inte kostar dig mer än lite tid att gå in hos din ÅF och fråga.
Och du fick förhoppningsvis vinst i Rolexlotteriet.

Eller när de "Bra Kunderna" tagit slut/ marknaden svängt.
Hur definierar du ordet Beställa?
Stå på intresselistan eller löfte om leverans vid en specificerad tidpunkt?

Men du har helt rätt I att det inte kostar dig mer än lite tid att gå in hos din ÅF och fråga.
Och du fick förhoppningsvis vinst i Rolexlotteriet.
Begagnatmarknaden har åtminstone lättat/svängt.

Beställa som i löfte om leverans vid ungefärlig tidpunkt och betald handpenning. Som jag nämnde jobbar denna AD inte med kölistor.

Begagnatmarknaden har åtminstone lättat/svängt.

Beställa som i löfte om leverans vid ungefärlig tidpunkt och betald handpenning. Som jag nämnde jobbar denna AD inte med kölistor.
Har du lagt handpenning är det ju i stort sett färdig affär.
Då gratulerar jag i förskott till den nya klockan.

Får jag vara nyfiken och fråga vad det blir?

• Like
Reactions: Man
Ibland känns det som att man vill utmana ödet och se vad som går att köpa.
Snacka lite kakka, dricka kaffe och bubbel och se om något kommer fram ur gömmorna.

Tillbaka
Topp