Bra tips. Får nog kollas upp... tack!Kön fördes över till Nymans. Men om du inte fått mail om att detta skedde, kanske du ska höras av dig och verifiera att du faktiskt står på kö...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra tips. Får nog kollas upp... tack!Kön fördes över till Nymans. Men om du inte fått mail om att detta skedde, kanske du ska höras av dig och verifiera att du faktiskt står på kö...
Kan jag aldrig tro om inte DU är någon man vill sälja tillSå om man står i kö hos krons är det kört? Eller tikar det vidare hos Nymans mån tro?
Gamla lokalen tror jag inte passar Rolex nya image.Det kommer bara att vara Nymans.
Appropå Nymans, vet någon mer om planen för nya och gamla butiksytan? Jag gissar vilt att gamla kanske blir en ren Rolex-butik och nya lokalen kör resten av märkena (eller tvärtom, men Bibilioteksg är nog mer sannolikt givet grannarna)
LägeÅh fan, vad har RobE gjort? Är det bara Nymans kvar med andra ord som AD i Stockholm? Ingen annan som tar vid?
Nej kö är nog fel ord.....snarare "förteckning över diverse löst folk vi kan välja att ringa om vi har några klockor över, pga att våra prioriterade kunder har valt att tacka nej"Kan jag aldrig tro om inte DU är någon man vill sälja till
Vad spelar det för roll att "Stå i Kö" om kön inte följs i nummerordning?
Bergströms verkar ha en förmåga att klara sig. Annat märke men hur kunde dom få fortsätta att sälja Breitling (Göteborg) efter att det öppnat en butik mittemot när Bo Berggren (Stockholm) tappade märket efter att Breitling öppnat på samma gata? Ett svar är nog att dom även har butiker i Uppsala och Malmö där dom är enda återförsäljaren.Läge
Ovilja att uppdatera till Rolex standard.
Nymans tar med glädje över som enda ÅF i Byhålan.
Snart försvinner Uppsala och Jönköping om Flups teori stämmer.
Nypris och andrahandsmarknaden börjar närma sig. I vart fall för stål Rolex. Varför stå i kö?Nej kö är nog fel ord.....snarare "förteckning över diverse löst folk vi kan välja att ringa om vi har några klockor över, pga att våra prioriterade kunder har valt att tacka nej"
För att många vill slippa huvudbry om att bli lurad eller att klockan är skadad på något sätt. Många vill även ha en ny klocka på samma sätt som att du köper en ny tröja från h&m stället för en begagnad på vintedVarför stå i kö?
Ska väl nämnas att Engströms i Jönköping renoverade för några år sedan, så deras standard bör väl ändå inte vara så långt ifrån vad Rolex vill ha. Om jag ser till hur andra har det. Men visst, butiken ligger inte i en av våra storstäder.Bergströms verkar ha en förmåga att klara sig. Annat märke men hur kunde dom få fortsätta att sälja Breitling (Göteborg) efter att det öppnat en butik mittemot när Bo Berggren (Stockholm) tappade märket efter att Breitling öppnat på samma gata? Ett svar är nog att dom även har butiker i Uppsala och Malmö där dom är enda återförsäljaren.
H&M???? Köpa kläder därFör att många vill slippa huvudbry om att bli lurad eller att klockan är skadad på något sätt. Många vill även ha en ny klocka på samma sätt som att du köper en ny tröja från h&m stället för en begagnad på vinted
124060 alltså? Det går åt ”fel” håll? Blev erbjuden det efter runt 1 år på lista i April förra året.På tal om några år, 3-4 år på en sub no date hos Bergströms just nu..
Ja. I augusti sa dom 8-12 månader124060 alltså? Det går åt ”fel” håll? Blev erbjuden det efter runt 1 år på lista i April förra året.
För att få hela "Upplevelsen" givetvis.Nypris och andrahandsmarknaden börjar närma sig. I vart fall för stål Rolex. Varför stå i kö?
Jag tror,och har givetvis inga bevis för att så är fallet,att Sthlm Uppsala är för nära varandra geografiskt.Bergströms verkar ha en förmåga att klara sig. Annat märke men hur kunde dom få fortsätta att sälja Breitling (Göteborg) efter att det öppnat en butik mittemot när Bo Berggren (Stockholm) tappade märket efter att Breitling öppnat på samma gata? Ett svar är nog att dom även har butiker i Uppsala och Malmö där dom är enda återförsäljaren.
Någon som vet hur man kan ta reda på från vilket land en Rolex är såld från början? Det fanns ju en tresiffrig kod på de gamla papperna förr men hittar inget motsvarande på plastkorten.
Har i flera år varit förbi Nymans och hört mig för och har väl inte riktigt sett att det kan bli på tal att få beställa klockan jag vill haVarför då?
Förmodligen har du haft fel kläder eller fel plånbok, antagligen den senare.Har i flera år varit förbi Nymans och hört mig för och har väl inte riktigt sett att det kan bli på tal att få beställa klockan jag vill ha
Så vad hindrar dig att handla av någon som vill sälja det du vill ha och dessutom slippa vänta och kanske även köpa det du inte vill?Ok, kostym och 300+k på bankkontot borde inte vara ett hinder. Ovilja att köpa TT eller helguld kanske troligare - men vill ha något jag kan bära dagligdags till jobbet
vad är de du vill ha då? Jag har lyckats skriva upp mig både över ett mail och besök, vid besöket casualt klädd dessutomHar i flera år varit förbi Nymans och hört mig för och har väl inte riktigt sett att det kan bli på tal att få beställa klockan jag vill ha
Skriva upp sig är väl en sak.vad är de du vill ha då? Jag har lyckats skriva upp mig både över ett mail och besök, vid besöket casualt klädd dessutom![]()
Den första kom efter utlovad tid och den andra har jag precis börjat vänta på.Skriva upp sig är väl en sak.
Att sedan få det du vill ha levererat en annan
Grattis.Den första kom efter utlovad tid och den andra har jag precis börjat vänta på.
En tredje från annan ad kom efter halva utlovade tiden.
Nja riktigt så bra är det inte. Sub no daten har jag frågat runt på i fyra år innan jag till slut lyckades, dj’n och Explorer 1an hade jag väl tur med.Grattis.
Då tillhör du väl de som inte behöver någon lista alls.
Du talar om vad du vill ha och så levereras det inom eller tom snabbare än utlovat.
Småpengar i sammanhanget om du vill ha möjligheten att välja och vraka.Ok, kostym och 300+k på bankkontot borde inte vara ett hinder. Ovilja att köpa TT eller helguld kanske troligare - men vill ha något jag kan bära dagligdags till jobbet
Nu hänger jag inte med.Nja riktigt så bra är det inte. Sub no daten har jag frågat runt på i fyra år innan jag till slut lyckades, dj’n och Explorer 1an hade jag väl tur med.
Nej men 2023 skrev jag upp mig på en Explorer 1 36mm, den kom i feb i år, tackade nej till den. Dec -23 skrev jag upp mig på en dj hos annan ad, 12-18mån väntetid men den kom efter drygt 7mån, uttagen och har suttit på handleden sedan dess. Sub no date fick jag skriva upp mig på för tre veckor sedan hos ad’n där jag tackade nej till explorern och har alltså ingen historik alls och den väntar jag på nu med okänd leveranstid.Nu hänger jag inte med.
Du har fått det du blivit lovad?
Du har blivit nekad vissa?
Vad ska du med en lista till?
Du har ju fått besked om både tid och möjlighet redan.