Varför skulle man behålla sitt slitna case och byta elektroniken inuti? Det skulle i så fall vara om caset var väldigt dyrt och elektroniken billig men så är inte fallet idag i alla fall.Absolut klockor har ju köpts av en helt annan anledning än båtar och jag drar inga paralleller med det men när det kommer till köp och sälj så är det intresset på marknaden som sätter priset oavsett handelsvara.
Ang äppelklockor, vad är det som säger att du i framtiden inte köper ett case för att sedan byta ut elektroniken inuti när den uppdateras? Vi är väl nästan redan där att hårdvaran/elektroniken egentligen inte behöver bytas ut i samma omfattning längre utan det är främst mjukvaran som uppdateras och du laddar hem olika mjukvara/appar beroende på vilka funktioner du efterfrågar, biltillverkarna är redan där om än i begränsad omfattning.
Jag kan se att smarta klockor tilltalar de som inte tilltalats av traditionella klockor och möjligtvis leds de in i klockintresset den vägen.
Att det skulle ske åt andra hållet skulle jag likna med att byta ut ett guldsmycke mot ett pulsband. Men kanske är de yngre generationerna mer intresserade av gadgets än smycken?