@Yoque drar mitt svar i en lämpligare tråd.
Förstår att det känns trist och jag instämmer med att det blir konstigt när man hänvisar till att det är Rolex policy. När det är butikens.
Att butiken har det som policy tycker jag är bra. Allt för många klockor som flippas direkt på LW, Tradera etc. efter uttag. Och med tanke på ”intresselistornas” längd så förstår jag att man vill försäkra sig att man skriver upp och säljer till genuina köpare. Inget konstigare än att butikerna vill ha kundkännedom.
Imho ett bra sätt att skapa relation med AD är att gå in till dem, ta en kaffe och snacka lite skit. Att skriva upp sig på listan behöver inte betyda köphistorik. Bara att de vet vem de gör affärer med.
Som säljare skulle jag inte heller skriva upp en kund jag aldrig träffat som dessutom kontaktar mig på telefon. Är det viktigt kan man bemöda sig att göra ett besök. I slutänden bygger allt på personliga relationer.