Den stora frågan; När köper jag en 116500 som ligger bakom disk igen?
Oerhört bra fråga. Har ett superjubilee redo!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den stora frågan; När köper jag en 116500 som ligger bakom disk igen?
Magiskt!Oerhört bra fråga. Har ett superjubilee redo!
Sen när är alla listor stängda?Alla nya Rolex som säljs registreras digital så Rolex själva har säkert stenkoll på slutkunden.
Och lyssnar vi på AD så finns det inga oattraktiva modeller alls, eftersom alla listor är stängda.
När man läser igenom denna tråden från start så verkar som att i stort sett samtliga modeller inte går att beställa / skriva upp sig på en lista.Sen när är alla listor stängda?
Jag ställde upp mig på en 116500, panda, i somras med en klocka i köphistorik.När man läser igenom denna tråden från start så verkar som att i stort sett samtliga modeller inte går att beställa / skriva upp sig på en lista.
Finns givetvis några modeller i Rolex utbud som inte är lika eftertraktade, tex Cellini, och de går säkert att köpa.
Sanningen är, som konstaterats ungefär ett 1000-tal gånger i denna tråd, att även om man som ny kund har en stor påse pengar med sig, knatar i till sin lokala AD och säger att man vill köpa en Daytona och en Submariner så kommer man med all säkerhet att höra att: Tyvärr, Vi tar inte emot beställningar på just dessa modeller men Du är välkommen att höra av dig om ca ett halvår för att kontrollera om Vi då har fått någon öppning gällande tilldelningen. Så svaret på din fråga är att alla listor troligen inte är stängda, men 99% av dem är det. Om man sen skulle hamna på en av dessa listor så är det inte alls säkert att Du kommer att få köpa en klocka. FInns folk här på KS som väntat i 2,5 år på en DJ och fortsatt får höra att nästa klocka som kommer är din.
Jag ställde upp mig på en 116500, panda, i somras med en klocka i köphistorik.
Familjemedlem köpte en OP 28 mm (dam alltså) utan att ens behöva vänta.
Detta var i juni när allt var överhettat. Svårt att tro att det är värre nu... Men vad vet jag, kanske bara haft tur.
Det är bara att gratulera!Jag ställde upp mig på en 116500, panda, i somras med en klocka i köphistorik.
Vi kommer få se mycket mer av sådant under åren som kommer. Propagandamaskinens volym har vridits upp till elva och de mentalt mest fragila personerna i samhället kan inte hantera det.Här är någon som lackat jävligt snett när hen blev nekad att få skriva upp sig på listan för en hot piece ....
Just Stop Oil target Rolex shop in Knightsbridge with orange paint
Video footage shared on Twitter shows at least two members of the eco-mob using fire extinguishers to cover the glass walls of the Knightsbridge store with paint.www.dailymail.co.uk
Jag vet inte vad du pratar om, men det gör förmodligen hemma i en annan tråd.. på ett annat forum.Vi kommer få se mycket mer av sådant under åren som kommer. Propagandamaskinens volym har vridits upp till elva och de mentalt mest fragila personerna i samhället kan inte hantera det.
Jag vet inte vad du pratar om, men det gör förmodligen hemma i en annan tråd.. på ett annat forum.
Jag trodde de protesterade mot Rolex ålderdomliga urverk som fortfarande kräver smörjolja.Han menar att svagbegåvde med mkt inte kan hantera att de blir avvisade av AD….
En daytona i allmänhet eller just 116500?Det är bara att gratulera!
Större chans att vinna stort på Euro Jackpot än att köpa en Daytona till list.
Asså förlåt, men blev inte fasaden lite ballare med färgen? Skulle säkert gå att hypa till en ”Banksy&Rolex Co Lab”Här är någon som lackat jävligt snett när hen blev nekad att få skriva upp sig på listan för en hot piece ....
Video footage shared on Twitter shows at least two members of the eco-mob using fire extinguishers to cover the glass walls of the Knightsbridge store with paint.www.dailymail.co.uk
Samt så mycket missad potential av att utnyttja rätt utrustningHär är någon som lackat jävligt snett när hen blev nekad att få skriva upp sig på listan för en hot piece ....
Går väll att köpa till listpris på marknaden snart så lär ju snart finnas massvis på hyllanNär man läser igenom denna tråden från start så verkar som att i stort sett samtliga modeller inte går att beställa / skriva upp sig på en lista.
Finns givetvis några modeller i Rolex utbud som inte är lika eftertraktade, tex Cellini, och de går säkert att köpa.
Sanningen är, som konstaterats ungefär ett 1000-tal gånger i denna tråd, att även om man som ny kund har en stor påse pengar med sig, knatar i till sin lokala AD och säger att man vill köpa en Daytona och en Submariner så kommer man med all säkerhet att höra att: Tyvärr, Vi tar inte emot beställningar på just dessa modeller men Du är välkommen att höra av dig om ca ett halvår för att kontrollera om Vi då har fått någon öppning gällande tilldelningen. Så svaret på din fråga är att alla listor troligen inte är stängda, men 99% av dem är det. Om man sen skulle hamna på en av dessa listor så är det inte alls säkert att Du kommer att få köpa en klocka. FInns folk här på KS som väntat i 2,5 år på en DJ och fortsatt får höra att nästa klocka som kommer är din.
Listpris dröjer nog, om det ens blir av, iaf för mer populära modeller.Går väll att köpa till listpris på marknaden snart så lär ju snart finnas massvis på hyllan
Lite ironi fanns men vafan nya/nyskick 126610LN för 130-140 , listar väll idag 110 ish räcker ju med en prisökning från Rolex är är man ju därListpris dröjer nog, om det ens blir av, iaf för mer populära modeller.
Men till skillnad från senaste årens prishöjningar, så tror jag begmarknaden är för kall för att klara av prisökning i huvudtaget. Då pressas sannolikt diffen, de lätta pengarna blir smågrus och därmed sjunker aptiten på att ta ut många modeller för att flippa.
Begmarknaden kommer helt säkert höja minst lika mycket som Rolex höjer, men jag tror det misslyckas.
You bloddy marodör and potatis sacked brallor strålis Go chew ekologiskt KarottHär är någon som lackat jävligt snett när hen blev nekad att få skriva upp sig på listan för en hot piece ....
Köpte du denna hos AD eller gråis? Hur länge stod du i kö? Vad har du för köphistorik? Ge oss ALLA detaljerSamt så mycket missad potential av att utnyttja rätt utrustning
Bauhaus i Norrtälje sa att listan var full, men hornbach på Hisingen löste lista efter att jag köpte en stor svårsåld låda med Ryobi verktygKöpte du denna hos AD eller gråis? Hur länge stod du i kö? Vad har du för köphistorik? Ge oss ALLA detaljer
Idag om DU ar Ratt KundDen stora frågan; När köper jag en 116500 som ligger bakom disk igen?
Härligt! En 126200 klubbades för 61K, det är ju 73 med avgifter så under list så nån kanske gjorde en OK affär om den är i fint skick.3st Submariners och 1 Daytona på Kaplans Auktion idag. Alla återropade. Heta Rolex Sport
Visst att många tappat omdömet gällande priser, men en beggad plain fekking DJ ska ju kosta under list om den är beggad……ju!Härligt! En 126200 klubbades för 61K, det är ju 73 med avgifter så under list så nån kanske gjorde en OK affär om den är i fint skick.
Om bara fler på Köp & Sälj hade koll på dettaVisst att många tappat omdömet gällande priser, men en beggad plain fekking DJ ska ju kosta under list om den är beggad……ju!
Precis.Visst att många tappat omdömet gällande priser, men en beggad plain fekking DJ ska ju kosta under list om den är beggad……ju!
Förstår vad du menar men varför är det mindre rimligt att en DJ ska ligga under list än en vanlig SUB? Handlar väl om utbud och efterfrågan som med alla andra överhypade klockorVisst att många tappat omdömet gällande priser, men en beggad plain fekking DJ ska ju kosta under list om den är beggad……ju!