• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Sen när är alla listor stängda? :)
När man läser igenom denna tråden från start så verkar som att i stort sett samtliga modeller inte går att beställa / skriva upp sig på en lista.
Finns givetvis några modeller i Rolex utbud som inte är lika eftertraktade, tex Cellini, och de går säkert att köpa.
Sanningen är, som konstaterats ungefär ett 1000-tal gånger i denna tråd, att även om man som ny kund har en stor påse pengar med sig, knatar i till sin lokala AD och säger att man vill köpa en Daytona och en Submariner så kommer man med all säkerhet att höra att: Tyvärr, Vi tar inte emot beställningar på just dessa modeller men Du är välkommen att höra av dig om ca ett halvår för att kontrollera om Vi då har fått någon öppning gällande tilldelningen. Så svaret på din fråga är att alla listor troligen inte är stängda, men 99% av dem är det. Om man sen skulle hamna på en av dessa listor så är det inte alls säkert att Du kommer att få köpa en klocka. FInns folk här på KS som väntat i 2,5 år på en DJ och fortsatt får höra att nästa klocka som kommer är din.

När man läser igenom denna tråden från start så verkar som att i stort sett samtliga modeller inte går att beställa / skriva upp sig på en lista.
Finns givetvis några modeller i Rolex utbud som inte är lika eftertraktade, tex Cellini, och de går säkert att köpa.
Sanningen är, som konstaterats ungefär ett 1000-tal gånger i denna tråd, att även om man som ny kund har en stor påse pengar med sig, knatar i till sin lokala AD och säger att man vill köpa en Daytona och en Submariner så kommer man med all säkerhet att höra att: Tyvärr, Vi tar inte emot beställningar på just dessa modeller men Du är välkommen att höra av dig om ca ett halvår för att kontrollera om Vi då har fått någon öppning gällande tilldelningen. Så svaret på din fråga är att alla listor troligen inte är stängda, men 99% av dem är det. Om man sen skulle hamna på en av dessa listor så är det inte alls säkert att Du kommer att få köpa en klocka. FInns folk här på KS som väntat i 2,5 år på en DJ och fortsatt får höra att nästa klocka som kommer är din.
Jag ställde upp mig på en 116500, panda, i somras med en klocka i köphistorik.

Familjemedlem köpte en OP 28 mm (dam alltså) utan att ens behöva vänta.

Detta var i juni när allt var överhettat. Svårt att tro att det är värre nu... Men vad vet jag, kanske bara haft tur.

Jag ställde upp mig på en 116500, panda, i somras med en klocka i köphistorik.

Familjemedlem köpte en OP 28 mm (dam alltså) utan att ens behöva vänta.

Detta var i juni när allt var överhettat. Svårt att tro att det är värre nu... Men vad vet jag, kanske bara haft tur.

Du har nog haft riktigt mycket tur... Jag har försökt sätta upp mig på väntelistan med handpenning nu ett bra tag, men får fortfarande till svar att det är omöjligt. Har en bra köphistorik och servicehistorik, men inget överdrivet. Jakten är såklart en viss spänning i sig, de är bara att fortsätta tills man får hämta ut en 116500 panda för listpris. Handla hos gråis är ett alternativ såklart, men inte för mig.. jag föredrar att handla hos Rolex AD till listpriser, så väntar hellre!

Här är någon som lackat jävligt snett när hen blev nekad att få skriva upp sig på listan för en hot piece ....

Vi kommer få se mycket mer av sådant under åren som kommer. Propagandamaskinens volym har vridits upp till elva och de mentalt mest fragila personerna i samhället kan inte hantera det.

Det är de frekventa oljebytena var 7:e år som helt enkelt tar kål på naturen! Hur mycket ska Saudi Aramco behöva pumpa ur marken för att försörja denna galenskapen när det ju finns gröna, oljefria kvartsur.

Här är någon som lackat jävligt snett när hen blev nekad att få skriva upp sig på listan för en hot piece ....

Asså förlåt, men blev inte fasaden lite ballare med färgen? Skulle säkert gå att hypa till en ”Banksy&Rolex Co Lab” 😂🤩

• Like
Reactions: PJZ

Samt så mycket missad potential av att utnyttja rätt utrustning 😂😂
1666966353772.jpeg

Går väll att köpa till listpris på marknaden snart så lär ju snart finnas massvis på hyllan 😂

Går väll att köpa till listpris på marknaden snart så lär ju snart finnas massvis på hyllan 😂
Listpris dröjer nog, om det ens blir av, iaf för mer populära modeller.

Men till skillnad från senaste årens prishöjningar, så tror jag begmarknaden är för kall för att klara av prisökning i huvudtaget. Då pressas sannolikt diffen, de lätta pengarna blir smågrus och därmed sjunker aptiten på att ta ut många modeller för att flippa.

Begmarknaden kommer helt säkert höja minst lika mycket som Rolex höjer, men jag tror det misslyckas.

Listpris dröjer nog, om det ens blir av, iaf för mer populära modeller.

Men till skillnad från senaste årens prishöjningar, så tror jag begmarknaden är för kall för att klara av prisökning i huvudtaget. Då pressas sannolikt diffen, de lätta pengarna blir smågrus och därmed sjunker aptiten på att ta ut många modeller för att flippa.

Begmarknaden kommer helt säkert höja minst lika mycket som Rolex höjer, men jag tror det misslyckas.
Lite ironi fanns men vafan nya/nyskick 126610LN för 130-140 , listar väll idag 110 ish räcker ju med en prisökning från Rolex är är man ju där 😎

You bloddy marodör and potatis sacked brallor strålis Go chew ekologiskt Karott

09B706DA-3A94-401A-8FFC-509C741CB0B6.jpeg

Visst att många tappat omdömet gällande priser, men en beggad plain fekking DJ ska ju kosta under list om den är beggad……ju!
Förstår vad du menar men varför är det mindre rimligt att en DJ ska ligga under list än en vanlig SUB? Handlar väl om utbud och efterfrågan som med alla andra överhypade klockor

Tillbaka
Topp