FlipSwede
Guld
Foljer val Nasdaq relativt bra.Sorry. Missade visst tidslinjen på bilden
Köpt nov/dec förra året +/-0
Och ja - dubbla list cirkus
Ner ca 30% senaste aret. Men det drabbar ju ingen fattig....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Foljer val Nasdaq relativt bra.Sorry. Missade visst tidslinjen på bilden
Köpt nov/dec förra året +/-0
Och ja - dubbla list cirkus
Pratet om att priserna stabiliserats verkar inte stämma, nu har C24 uppdaterat prisgraferna och rutschkanan fortsätter för flera modeller. Här nuvarande GMTIIBLRO
Också min bevakningslista, men såg nu att min var inställd på oanvänd, så därför det skiljer på våra listor
Märkligt att det kan se så olika ut för samma modell. Liknande men ändå annorlunda.
Edit: äger inte denna, bevakar bara modellen.
LW har en 126710blro till salu för 220. C24 går inte att lita på.Pratet om att priserna stabiliserats verkar inte stämma, nu har C24 uppdaterat prisgraferna och rutschkanan fortsätter för flera modeller. Här nuvarande GMTIIBLRO
Lägg ut alla och se om det stämmer…….köp ingen lott !!Jag mår ganska bra ändå
Nääädåå, tänkte skänka dom till dig. PM mig dina detaljer heller, jag fattar precis vad värdet är men skit i det dom är inte till salu oavsett pris.Lägg ut alla och se om det stämmer…….köp ingen lott !!
Har nog med grusklockor……och inte plats för mer instaur….Nääädåå, tänkte skänka dom till dig. PM mig dina detaljer heller, jag fattar precis vad värdet är men skit i det dom är inte till salu oavsett pris.
Wow.Har nog med grusklockor……och inte plats för mer instaur….
Jag mår ganska bra ändå
+79%
Bra! Du fattar.+79% av…
Ni kan ju pröva Costco. Skulle inte de sälja Rolex? Vore roligt att ha ett ”cert” bestående av ett kassakvitto, där rollen trängs med två flak dr pepper, 10kg toapapper och en Avengers-chokladkalender.
Ar det premium pa begagnat Rolexdasspapper?När man väl vandrat den vägen finns det ingen återvändo. Alla framtida Rolex-inköp kommer kännas meningslösa om inte det följer med två flak dr pepper och 10kg toapapper.
Snygg dinka. Jag har trixat, bytt o fått ut någon från AD - det är så man får göra. Denna tillverkas ju inte längre - bara det är ju nice. Hyfsat pris efter allt jobb man lagt ner. Just nu inne på service. Det är ju halva nöjet att kämpa mot något man vill ha och så lägger man upp en strategi och på vägen mot målet så får bära lite olika klockor. Jag har nu räknat på denna - 158 blev det + den service den nu är inne på (kanske 8-10). Denna är dock inte slutmålet men en bit på vägen.Jag älskar att läsa den här tråden. Jag hälsar alla matematiker och analytiker och ekonomiska psykologer.
Jag gissar att de inte kommer slå knut på sig själva för att fånga dig. Det är nog snarare du som får ligga på.Hur pass trötta är AD:s på mejl om när man kan tänkas få sin klocka man köar till?
Jag har nämligen spanat in lite andra klockor som jag troligtvis behöver. Tyvärr är jag inte gjord av pengar och vill ej lägga ut de pengarna just nu ifall samtal från AD kommer inom säg ett halvår.
Hur pass trötta är AD:s på mejl om när man kan tänkas få sin klocka man köar till?
Jag har nämligen spanat in lite andra klockor som jag troligtvis behöver. Tyvärr är jag inte gjord av pengar och vill ej lägga ut de pengarna just nu ifall samtal från AD kommer inom säg ett halvår.
Jävla skitställe. Jag var inne o checkade lite när jag var i Sthlm o de hade en Rolex 5513 o jag tyckte det var väl ett ok pris i montern. Sedan när jag skulle köpa den så skulle de lägga på 20 procent på priset som var satt på prislappen. Helt otroligt att inte det priset som står är det som gäller. Den blev osåld.Ett par klockor på Kaplans Klockkvaliten som har utgångspris (inkl 20% slagavgift) över vad man kan köpa den rakt av på K&S, Blocket eller annan säljplatform. Intressant att följa auktionen
Klockkvaliten – Lördag 12 november 2022 - Kaplans Auktioner
Klockkvaliten - Finare klockor och ur - Klubbas i Stockholm - 2022-11-12www.kaplans.se
Jävla skitställe. Jag var inne o checkade lite när jag var i Sthlm o de hade en Rolex 5513 o jag tyckte det var väl ett ok pris i montern. Sedan när jag skulle köpa den så skulle de lägga på 20 procent på priset som var satt på prislappen. Helt otroligt att inte det priset som står är det som gäller. Den blev osåld.
Känns väl väldigt vedertaget att det ska vara dyrare via erkänt auktionshus eller duktig gråhandlare, jämfört med K&S/Blocket? Kostnader för löner åt kunnig personal, lokal, marknadsföring, egen vinst som företagare etc, jämfört med om du säljer till mig.Ett par klockor på Kaplans Klockkvaliten som har utgångspris (inkl 20% slagavgift) över vad man kan köpa den rakt av på K&S, Blocket eller annan säljplatform. Intressant att följa auktionen
Klockkvaliten – Lördag 12 november 2022 - Kaplans Auktioner
Klockkvaliten - Finare klockor och ur - Klubbas i Stockholm - 2022-11-12www.kaplans.se
Känns väl väldigt vedertaget att det ska vara dyrare via erkänt auktionshus eller duktig gråhandlare, jämfört med K&S/Blocket? Kostnader för löner åt kunnig personal, lokal, marknadsföring, egen vinst som företagare etc, jämfört med om du säljer till mig.
Så är det på majoriteten av de stora auktionshusen - dvs slagpris + provision.Jävla skitställe. Jag var inne o checkade lite när jag var i Sthlm o de hade en Rolex 5513 o jag tyckte det var väl ett ok pris i montern. Sedan när jag skulle köpa den så skulle de lägga på 20 procent på priset som var satt på prislappen. Helt otroligt att inte det priset som står är det som gäller. Den blev osåld.
EnigSlutpris ja, men utgångspriset måste ju locka till bud...
Helt klart. Men liksom man kommer in i butiken och då kan de väl ändå sätta ut det priset de ska ha och inte något annat pris. Jag har aldrig varit i en butik där priset ökar med 20 procent när man ska betala. Brukar det inte vara tvärtom nu för tiden?Känns väl väldigt vedertaget att det ska vara dyrare via erkänt auktionshus eller duktig gråhandlare, jämfört med K&S/Blocket? Kostnader för löner åt kunnig personal, lokal, marknadsföring, egen vinst som företagare etc, jämfört med om du säljer till mig.