• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

FlipSwede

Rolex
Det kan ta lite längre tid med dyra klockor. Färre köpare :)
Absolut ar det sa.

Sedan hanger ju mycket pa vem DU ar.
Vad har DU for referenser som gor att en privatkopare kanner sig trygg nog att handla av dig istf att kopa dyrare men bekvamare sakrare enklare (satt in valfritt verb) av en handlare?

For bevisligen lever ju dessa pa att bade saljare och kopare tycker det ar vart merkostnaden att anlita dem
 

Pjoter

Panerai
2-Faktor
Absolut ar det sa.

Sedan hanger ju mycket pa vem DU ar.
Vad har DU for referenser som gor att en privatkopare kanner sig trygg nog att handla av dig istf att kopa dyrare men bekvamare sakrare enklare (satt in valfritt verb) av en handlare?

For bevisligen lever ju dessa pa att bade saljare och kopare tycker det ar vart merkostnaden att anlita de
Så är det. Därför finns KS.
 

FlipSwede

Rolex
Så är det. Därför finns KS.
Absolut ar det sa och tack for att KS finns.
De flesta som ar har vill jag iallfall tro ar rejala manniskor som inte vill luras och tanker ungefar likadant.

Men att tro man som privatnisse kan fa ut det en handlare/storre auktionshus far,det tror jag ar att bita sig sjalv i baken.
 

KattenBaloo

Cartier
2-Faktor
Absolut ar det sa och tack for att KS finns.
De flesta som ar har vill jag iallfall tro ar rejala manniskor som inte vill luras och tanker ungefar likadant.

Men att tro man som privatnisse kan fa ut det en handlare/storre auktionshus far,det tror jag ar att bita sig sjalv i baken.
Snart får vi ett litmus test på vad den svenska markanden är

 
Har du borjat med Lill-Lordag redan.... ;)

Osalda begars det val 310 for och den som ar avslutad 220...Mittimellan borde val bli 265nanting.Eller ar det jag som ar onykter?
F42D400C-B989-47F7-846F-9D6C4A1F9B16.jpeg
 

Sovdoktor

Omega
2-Faktor
Hej! En snabb och nyfiken fråga, överhörde hos en AD en konversation där klienten uttryckligen blev lovad en helguldssub inom tre månader, är det normal väntetid för den klockan?
 

Pjoter

Panerai
2-Faktor
Hej! En snabb och nyfiken fråga, överhörde hos en AD en konversation där klienten uttryckligen blev lovad en helguldssub inom tre månader, är det normal väntetid för den klockan?
Guld och annat som glittrar går bra att beställa över disk. Även om du står där i blåställ. Mvh /Peter
 

Pjoter

Panerai
2-Faktor
Absolut ar det sa och tack for att KS finns.
De flesta som ar har vill jag iallfall tro ar rejala manniskor som inte vill luras och tanker ungefar likadant.

Men att tro man som privatnisse kan fa ut det en handlare/storre auktionshus far,det tror jag ar att bita sig sjalv i baken.
22,5% köparavgift. 17% av säljaren i diverse avgifter på B i Sthlm. Det är dem som tjänar mest på dealen. Jag ser ju vad ägarna glider omkring i för bilar👎
 

FlipSwede

Rolex
22,5% köparavgift. 17% av säljaren i diverse avgifter på B i Sthlm. Det är dem som tjänar mest på dealen. Jag ser ju vad ägarna glider omkring i för bilar👎
Saljavgifterna ar nara noll om du har ratt objekt.
Men naturligtvis ar naringsidkare intresserade av att maximera sin vinst sa forhandlar inte en saljare om provis sa tackar de och tar emot.

Och naturligtvis ska ett auktionshus som maximerar saljpriset ha bra betalt. Det ar ju darfor de anlitas,da en saljare tror sig fa ut mer den vagen an via rent privatsalj.
Jag tar ocksa javligt bra betalt for det jag gor,och ar jag for dyr sa ar det helt ok att ga till nagon annan
 

FlipSwede

Rolex

Guld och annat som glittrar går bra att beställa över disk. Även om du står där i blåställ. Mvh /Peter
Sanning med modifikation.
Prova be om en Daytona eller VitguldsGMT. Det ar nog inte bara att bestalla for vemsomhelt.
Guldguldssub,RodguldsGMT DayDate SkyDweller gick iallfall bra att fa kopa "over disk" i fjol.och alla utom GMT fanns i Nymans montrar da.
Men det blir oforskamt dyrt om svensk moms skall betalas for den som kan handla i ett lagskatteland.
 

Pjoter

Panerai
2-Faktor
Saljavgifterna ar nara noll om du har ratt objekt.
Men naturligtvis ar naringsidkare intresserade av att maximera sin vinst sa forhandlar inte en saljare om provis sa tackar de och tar emot.

Och naturligtvis ska ett auktionshus som maximerar saljpriset ha bra betalt. Det ar ju darfor de anlitas,da en saljare tror sig fa ut mer den vagen an via rent privatsalj.
Jag tar ocksa javligt bra betalt for det jag gor,och ar jag for dyr sa ar det helt ok att ga till nagon annan
Vi får se nu på måndag - vad marknaden säger och sedan kämpar vi vidare mot nya mål. Kommer du vara där? Mvh /Peter
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
Kjøper @Öbo sin 116610LV for 150.000 SEK, siden 250K påstås å være galskap. Noen må jo ordne opp her og være first mover.

"Alle" er enig i at 250K er galskap - men "ingen" vil selge for 150K?

🤣
 

Belfort

Omega
22,5% köparavgift. 17% av säljaren i diverse avgifter på B i Sthlm. Det är dem som tjänar mest på dealen. Jag ser ju vad ägarna glider omkring i för bilar👎
Vad åker de runt i för bilar? Fattar inte varför de inte får åka runt i dyra bilar, de är inte kriminella eller genomför någon form av skum verksamhet? Självklart ska de få åka runt i dyra bilar när de har ett företag som går bra, om de vill lägga slantarna på bilar så ska det gå bra.
 
Senast ändrad:

Pjoter

Panerai
2-Faktor
Vad åker de runt i för bilar? Fattar inte varför de inte får åka runt i dyra bilar, de är inte kriminella eller genomför någon form av skum verksamhet? Självklart ska de få åka runt i dyra bilar när de har ett företag som går bra, om de vill lägga slantarna på bilar så ska det gå bra.
Det ingen som påstår att de är "kriminella" det bara känns så när man ska betala inropet⛄️💰
 

Nikonz6

Breitling
Vad är era tankar och spekulationer kring TT modellerna? Tänker främst på TT Daytona samt TT sub? Hur tror ni de kommer att hålla värdet? Samt hur ser ni på den svalare marknaden kontra inflationen, som rimligtvis borde medföra att man i större utsträckning investerar i klockor o dylikt i.om att pengarna förlorar bara sitt värde på banken.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Vad är era tankar och spekulationer kring TT modellerna? Tänker främst på TT Daytona samt TT sub? Hur tror ni de kommer att hålla värdet? Samt hur ser ni på den svalare marknaden kontra inflationen, som rimligtvis borde medföra att man i större utsträckning investerar i klockor o dylikt i.om att pengarna förlorar bara sitt värde på banken.
Jag tänker att om huvudsyftet är att investera i klockor snarare än att köpa dem i egenskap av entusiasm så lär du ha bättre förutsättningar till avkastning på börsen. Riskdiversifieringen är ju obefintlig eftersom du behöver gå i flera objekt som redan vid köp kommer vara överprisade och du har utöver detta allt placerat på en nischad marknad.

Men om du nu ändå ska göra det är väl knappast Rolex och TT där du ska börja.
 

SRBOT

Cartier
Från AD, på frågan om status på en Rolexmodell:


Vi hjälper dig gärna med information om denna modell eller om det övriga sortimentet från Rolex. Men för att vi ska kunna hjälpa dig på bästa möjliga sätt så önskar vi att du som kund besöker oss fysiskt i butiken. Vid besöket kommer du att träffa en av våra professionella säljare.

Vi har tyvärr ingen möjlighet att lämna dessa uppgifter över telefon eller email.

Önskar du boka ett möte, med en säljare som är dedikerad just för dig, så är du välkommen att återkomma med önskemål om dag och tid som passar dig bäst, så försöker vi efter bästa förmåga att möta ditt önskemål.

Angående att beställa en klocka för att komma upp och hämta är detta något vi inte längre har möjlighet att göra på distans utan alla typer av kommunikation angående vårt lager måste ske i butik.


Dem svarar alltså inte ens på om klockan går att köpa, om den finns for exibithion eller om det går att ställa sig på intresselista över mejl eller telefon. Utan man ska besöka butiken för att få svar på detta.
 

FlipSwede

Rolex
Från AD, på frågan om status på en Rolexmodell:


Vi hjälper dig gärna med information om denna modell eller om det övriga sortimentet från Rolex. Men för att vi ska kunna hjälpa dig på bästa möjliga sätt så önskar vi att du som kund besöker oss fysiskt i butiken. Vid besöket kommer du att träffa en av våra professionella säljare.

Vi har tyvärr ingen möjlighet att lämna dessa uppgifter över telefon eller email.

Önskar du boka ett möte, med en säljare som är dedikerad just för dig, så är du välkommen att återkomma med önskemål om dag och tid som passar dig bäst, så försöker vi efter bästa förmåga att möta ditt önskemål.

Angående att beställa en klocka för att komma upp och hämta är detta något vi inte längre har möjlighet att göra på distans utan alla typer av kommunikation angående vårt lager måste ske i butik.


Dem svarar alltså inte ens på om klockan går att köpa, om den finns for exibithion eller om det går att ställa sig på intresselista över mejl eller telefon. Utan man ska besöka butiken för att få svar på detta.
Ar val ett satt att salla bort tramsare. Orkar en intressent inte ta sig till butiken sa var denne nog inte sadar jatteintresserad anda.
Men jag kan i viss man forsta att det kan kannas lite surt om man har 35mil enkel vag och maste ta ledigt en dag fran jobbet for att fa veta 'Tyvarr tar vi inga intressanmalningar"
Men som det ser ut idag sa kan Rolexhandlare krava i stort sett vadsomhelst av sina kunder,och klockorna blir salda anda.

Mer och mer verkar installningen Ar du inte lokalt boende dvs ar inte vi din narmaste butik sa kom inte hit rada aven i Sverige.

Ovanstaende galler ju givetvis bara for "Den lille kunden". Spenderar du sjusiffrigt arligen pa krafs sa svarar butiken omgaende bade pa mejl och telefon skulle jag tro
 
Topp