Då har du svalt hela Rolexcirkusen med hull och hårÄh. Det är fint att få vänta lite. Jag har iofs aldrig skrivit upp mig på nån lista, men jag känner att jag missat lite av den äkta Rolexupplevelsen pga det. Det börjar kanske bli dags.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Då har du svalt hela Rolexcirkusen med hull och hårÄh. Det är fint att få vänta lite. Jag har iofs aldrig skrivit upp mig på nån lista, men jag känner att jag missat lite av den äkta Rolexupplevelsen pga det. Det börjar kanske bli dags.
Hade det inte varit så hutlösa slagavgifter hade man kanske slagit till..Vi får väl se hur många av de dyrare Rolexarna som blir sålda på morgondagens klockauktion på Kaplans. Just nu är det 6 av 14 Rolex som har bud.
Snarare höga utrop.. Auktionsbranschen är vad den är.Hade det inte varit så hutlösa slagavgifter hade man kanske slagit till..
Bara om man tar det på allvar.Då har du svalt hela Rolexcirkusen med hull och hår
Eller så kan du titta in hos AP i Beverly Hills om du har vägarna förbi- Där blir du nämligen både utstirrad utskrattad idiotförklarad och utkastad.Äh. Det är fint att få vänta lite. Jag har iofs aldrig skrivit upp mig på nån lista, men jag känner att jag missat lite av den äkta Rolexupplevelsen pga det. Det börjar kanske bli dags.
Ja både idag och flera på Klockkvaliteten har så höga utrop att jag tror det blir rekord på den - i återropade.Vi får väl se hur många av de dyrare Rolexarna som blir sålda på morgondagens klockauktion på Kaplans. Just nu är det 6 av 14 Rolex som har bud.
Vet du med säkerhet att det är säljaren som bestämmer utropspris?Ja både idag och flera på Klockkvaliteten har så höga utrop att jag tror det blir rekord på den - i återropade.
Visst - säljaren som bestämmer utrop, men nu tycker jag Kaplans börjar göra bort sig lite. Vem betalar >150 för en 16610?
Snarare höga utrop.. Auktionsbranschen är vad den är.
Inte alls oväntat ändå, högt utropspris, sen slag osv. på det där.Oväntat
Nu va jag 100% ironisk.Inte alls oväntat ändå, högt utropspris, sen slag osv. på det där.
Om Kaplans skulle investera 50 kr i en tandborse och en flaska diskmedel, så skulle säkert deras slutpriser kunna öka tvåsiffrigt i % (jag är seriös). Vem vill köpa en klocka som ser ut sådär?
Det förstod jag.Nu va jag 100% ironisk.
Det var inte sarkasm då?Nu va jag 100% ironisk.
Vi får väl se hur många av de dyrare Rolexarna som blir sålda på morgondagens klockauktion på Kaplans. Just nu är det 6 av 14 Rolex som har bud.
Inte alls.Det var inte sarkasm då?
Det finns mycket rolex till salu på blocket. Tror personligen inte att marknaden bottnat ännu.
-25% var redan i mars månad på hype modeller. Idag -40-42%Nej marknaden har nog inte bottnat. Den är nere ungefär -25% och min gissning är att vi landar kring -35% och sedan står fast där. Det är en vettig korrigering som borde gjorts av marknaden för länge sedan.
-25% var redan i mars månad på hype modeller. Idag -40-42%
Sänka listpriserna skulle göra dem ännu mer osäljbara. Bättre isåfall höja dem rejält och kapa produktionen till en fjärdedel.När milgauss är nere på en hundring, då !
Men tänk vad spännande det skulle vara om, inte troligt men om, de flesta rolex vart osäljbara för nuvarande listpriser under flera års tid.
Vad skulle rolex göra ? Efter 5 år kanske de skulle sänka listpriserna eller börja fokusera på nya marknader ?
Nu vet jag inte hur du definierar osäljbar. Men det är väl vardag för många tillverkare. Du köper klockan ny i butik och den är nu värd ca 60% av listpris.När milgauss är nere på en hundring, då !
Men tänk vad spännande det skulle vara om, inte troligt men om, de flesta rolex vart osäljbara för nuvarande listpriser under flera års tid.
Vad skulle rolex göra ? Efter 5 år kanske de skulle sänka listpriserna eller börja fokusera på nya marknader ?
Att klockor tappar så pass i värde är ju hur denna världen alltid fungerat. Det är snarare sista tre åren som varit ett rent undantag.När milgauss är nere på en hundring, då !
Är det så pass? Låter väldigt mycket?-25% var redan i mars månad på hype modeller. Idag -40-42%
Är det så pass? Låter väldigt mycket?
Tänker om vi leker med siffror nedan, där jag kanske har helt fel på min gissning i mars (jag vet att du vet bättre än mig ) så innebär 40% ned:
Ny GMT Pepsi och Hulk i bra skick
Mars 320tkr = nu 192
Ny Daytona vit
Mars 475tkr = nu 285
Ny Skydweller
Mars 400tkr = nu 240
Ok. Då pratar du US? Tror dessa ligger högre i EU-40-42% från toppnotering i feb är inte exakt på samtliga modeller.
Men Pepsi, Hulk och Sky som du gett exempel på stämmer i princip på öret.
Ok. Då pratar du US? Tror dessa ligger högre i EU