• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Varför Nymans före Jälmers? Jag har alltid fått en bra upplevelse när jag har besökt Jälmers. Så frågar för att jag är genuint nyfiken 👍
Köphistorik för ev framtida köp till listpris.
ÅF för 10(?) andra märken
Trygghet Lathet Gubbighet.
Välj själv orsaken till varför vissa bara handlar på ICA och andra bara på LIDL

140 för en batgirl? Det har jag väldigt svårt att se.

Under 160 är nog inte rimligt.
Fullt rimligt om det går bra med en äldre på oyster.
155 för en CPO hos "Dyrast i Sverige av en anledning"innan du ens försökt pruta

Fullt rimligt om det går bra med en äldre på oyster.
155 för en CPO hos "Dyrast i Sverige av en anledning"innan du ens försökt pruta

Om vi pratar om en Batman från 2015 eller likande så absolut. Men han vill ha en batgirl och det får du inte för 140.

Om vi pratar om en Batman från 2015 eller likande så absolut. Men han vill ha en batgirl och det får du inte för 140.
Köpte ett GMT Jubilee hos Nymans för två månader sedan. Kostade 27300inkl moms

Kan ju vara ett alternativ och då har man bägge armbanden.
Men du har helt rätt I att Batgirl har premium över Batman.

Tjena!

Tänkte köpa en Batgirl de kommande månaderna och har kikat lite på priserna på blocket. Verkar ligga mellan 170-190, såklart varierar det på skick och ålder etc men man märker att de som är ute för 180+ har svårt att säljas. Vad är ett rimligt pris för en batgirl? Bra skick men kan vara några år gammal
Köp denna. 169 klappat och klart

Finns ju gott om europeiska gråhandlare på Chrono24 som säljer fullset frän 2021-2022 för 170-175k, vilket du säkert kan pruta några tusenlappar på.

Man ska köpa CPO av gråhandlare enl Youtubereklam....? Eller glömde du ett "Inte"?
Ett tips är ju att inte tro på allt du ser på Youtube utan vara lite källkritisk
Haha, nejdå., texten togs utifrån sin kontext. Av viss ”reklam” att utdöma så har gråmarknaden (viss reklam) sagt att CPO tar bort orginalcert + tagg vilket gör att samlarvärdet inte är lika attraktivt. Jag har ingen aning om det stämmer, därav min fråga :)

Senast ändrad:
Haha, nejdå., texten togs utifrån sin kontext. Av viss ”reklam” att utdöma så har gråmarknaden (viss reklam) sagt att CPO tar bort orginalcert + tagg vilket gör att samlarvärdet inte är lika attraktivt. Jag har ingen aning om det stämmer, därav min fråga :)
Tog ungefär 15sekunder att avfärda det som rent trams.
Vet inte vad för "Tagg" du åsyftar.
Grön eller vit.

Den gröna har jag inte sett följa med någon CPO utan där blir det den officiella CPO i vitt.

Däremot ska man veta vad man köper när det gäller CPO precis som med allt annat begagnat.
Sämre skick än det TimeDome saluför till "LasVegas-pris" vetefan var man ska hitta.
Den tilltänkta kundgruppern är definitivt inte de som hänger på klockforum.

Den kan du ju köpa för 100(?) kr på Ebay om du känner en plastbit är viktig.
Inte specifik till just den klockan men hur ska nån se eller veta skillnaden?
Hangtag är bara viktigt om all information står med på den, och det gör det väl bara på de vita som kom 2015, och det är någon unik tavla eller liknande. Annars är den inte särskilt intressant för någon. Men vissa verkar tro att full set innebär, kartong till ytterkartong, ytterkartong, bezel protector, hangtag, en berlock av säljarens hår och det som vi andra känner till som full set dvs. cert och manual.

Hangtag är bara viktigt om all information står med på den, och det gör det väl bara på de vita som kom 2015, och det är någon unik tavla eller liknande. Annars är den inte särskilt intressant för någon. Men vissa verkar tro att full set innebär, kartong till ytterkartong, ytterkartong, bezel protector, hangtag, en berlock av säljarens hår och det som vi andra känner till som full set dvs. cert och manual.
Helt enig med dig om att den vita plastbiten där serie# modell# samt tavel# är intressant i de fall där det är just tavlan som ger mervärdet.
Tex Grön Daytona Meteorit Grön Skydweller etc.

Jag är osäker, men tror, alla ÅF kan ta reda på hur en klocka var född,men det ligger ju knappast i deras intresse att ge den servicen till "icke-köpare".

Har själv varit med om att samma ÅF och säljare stenhårt vägrat skicka med just denna vita tag ena gången mhv till "Rolex Regler" till att gladerligen lägga den i boxen.

EDIT
Du glömde att alla klisterlappar som sitter på boett och armband ska klistras på ett A4,Signeras och stämplas av ÅF.
Därefter noggrant vikas för att följa med klockan som bevis på att de är fabriksorginal och inte eftermarknads😝

Förlåt på förhand på "dum" fråga kanske, men försökt hitta något i tråden om Daytona stål (126500) och väntelista, men inte sett nått. Vet nån om man ens kan sätta upp sig på en sån? och OM det går, hur lång tid får man vara beredd på? 5-10år? Är nyfiken men vill inte göra mig dum och gå in och fråga :)
Fick precis höra från en medarbetare på Bergströms i Malmö att dem inte kunnat tilldela någon Daytona i stål sedan 2016 😳

Tror du på det så har jag en jättefin strandtomt i Arizona du kan få köpa billigt
Nu säger jag inte att det stämmer just från 2016. Men vore det så konstigt om en AD i just Malmö inte fått tilldelning av Daytona på X antal år? Det är trots allt en rätt liten stad i sammanhanget tänker jag och Rolex allokerar väl delvis utifrån potentiell ”lokal” kundtrafik.

Tillbaka
Topp