Jag har båda gångerna fått de jag fått bekräftelse på, ena gången efter under halva tiden som dom sa när jag skrev upp mig å andra gången ungefär på samma tid som i bekräftelsen.Så man bör se bekräftelsemejlet som en genuin - ”ja klockan kommer”?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har båda gångerna fått de jag fått bekräftelse på, ena gången efter under halva tiden som dom sa när jag skrev upp mig å andra gången ungefär på samma tid som i bekräftelsen.Så man bör se bekräftelsemejlet som en genuin - ”ja klockan kommer”?
Det skulle jag säga, det kommer ju efter man pratat med en säljare och de sagt att den finns tillgänglig och man tackar ja. Sedan innehåller mailet produkt, pris, levtid. Utan att vara jurist, borde det ju räknas som ett köpeavtal.Så man bör se bekräftelsemejlet som en genuin - ”ja klockan kommer”?
Knappast.Det skulle jag säga, det kommer ju efter man pratat med en säljare och de sagt att den finns tillgänglig och man tackar ja. Sedan innehåller mailet produkt, pris, levtid. Utan att vara jurist, borde det ju räknas som ett köpeavtal.
Är smått nyfiken på att se exakt hur mailet ser ut. Någon som vågar visa en screenshot?Det skulle jag säga, det kommer ju efter man pratat med en säljare och de sagt att den finns tillgänglig och man tackar ja. Sedan innehåller mailet produkt, pris, levtid. Utan att vara jurist, borde det ju räknas som ett köpeavtal.
Kontrakt kanske är fel ordval, men med en bekräftelse/order har väl ändå Säljaren bundit sig till att leverera enligt de villkor som står i den?Knappast.
Du saknar en hel del i det "kontraktet" för att det skall vara juridiskt bindande.
Tex vad som händer om endera parten bryter avtalet. Dvs varan inte levereras inom utsatt tid/köparen hoppar av.
Nu har väl en Rolexhandlare svårt att hävda någon ekonomisk skada om du inte köper,men åtminstone en har ju försökt.
Men kommer det en klocka inom utlovad tid är det ju bra nog
Klockan kan ju utgå också och då har det inget med AD att göra.Kontrakt kanske är fel ordval, men med en bekräftelse/order har väl ändå Säljaren bundit sig till att leverera enligt de villkor som står i den?
Såklart, då kan de hävda det och det ligger till grund för att häva köpet. Annars har jag svårt att se att det inte skulle vara bindande, men jag är som sagt ingen jurist.Klockan kan ju utgå också och då har det inget med AD att göra.
Ad’n i Gbg sa nåt i stil med att ”har du fått en bekräftelse så kommer du få din klocka”. Sen allt juridiskt vet jag inget om men de har som sagt funkat för mig iallafall.Kontrakt kanske är fel ordval, men med en bekräftelse/order har väl ändå Säljaren bundit sig till att leverera enligt de villkor som står i den?
Ja, det har som sagt även funkat för mig de senaste 3 gångerna jag lagt beställning.Ad’n i Gbg sa nåt i stil med att ”har du fått en bekräftelse så kommer du få din klocka”. Sen allt juridiskt vet jag inget om men de har som sagt funkat för mig iallafall.
Nej.Kontrakt kanske är fel ordval, men med en bekräftelse/order har väl ändå Säljaren bundit sig till att leverera enligt de villkor som står i den?
Fått både en Rolex Submariner Date och en Rolex Explorer utan att fått ett enda mail om någon bekräftelse, via Nymans. Så antar att detta är något nytt som gällt senaste max 2 åren?Med tanke på hur ”svårt”’ det är att lista sig kan man med allra största säkerhet se ett sånt mejl som att man får klockan inom tidsramen.
Ologiskt för AD att ta ens uppgifter och skicka ett mejl om beställningsbekräftelse bara för att inte leverera klockan.
Är rätt säker att deras intentioner är att både leverera klockan och inom den angivna tidsramen.
Har för övrigt fått alla klockor jag fått en sån ”bekräftelse” på.
Ok! Vi kommer inte så mycket längre här känner jag. Får helt enkelt hoppas att de uppfyller sitt "orderförslag".Nej.
Det kan enbart bli bindande vid en accept,dvs där bägge parter bekräftar sina respektive skyldigheter.
Du kan möjligen se detta,som ett orderförslag.
Skulle leverans/betalning utebli har endera part ingen laglig rätt att kräva motparten på betalning/ersättning för kostnader eller leverans.
Fått både en Rolex Submariner Date och en Rolex Explorer utan att fått ett enda mail om någon bekräftelse, via Nymans. Så antar att detta är något nytt som gällt senaste max 2 åren?
Det gör jag också!Ok! Vi kommer inte så mycket längre här känner jag. Får helt enkelt hoppas att de uppfyller sitt "orderförslag".
Frågan är väl om det verkligen finns någon lista, verkar ganska tvetydigt.Något nytt på submariner fronten? Någon som fått skriva upp sig nyligen?
Beror förmodligen hur deras försäljningsvillkor ser ut, finns många parametrar som kan göra att ett köpeavtal inte är giltigt.Det skulle jag säga, det kommer ju efter man pratat med en säljare och de sagt att den finns tillgänglig och man tackar ja. Sedan innehåller mailet produkt, pris, levtid. Utan att vara jurist, borde det ju räknas som ett köpeavtal.
Givetvis, det finns ingen lista eller köplats.Frågan är väl om det verkligen finns någon lista, verkar ganska tvetydigt.
Hoppas det funkar, ser fram emot uppföljning.Ok! Vi kommer inte så mycket längre här känner jag. Får helt enkelt hoppas att de uppfyller sitt "orderförslag".
I Gbg skickar dom bekräftelse iafHar köpt en del från Bergströms. Aldrig fått något mail. Är det olika på orter tro?
Råder ingen brist på dinkor…
Yes, fick en med. Då börjar paniken över att pengarna skall försvinna på kontotI Gbg skickar dom bekräftelse iaf![]()
Absolut, det ska jag!Det gör jag också!
Alltid kul när en "Klock-Kompis" får något efterlängtat.
Glöm inte posta bilder när det händer
Ja så är det säkert, men diskussionen kring avtal osv är nog OT för denna tråden.Beror förmodligen hur deras försäljningsvillkor ser ut, finns många parametrar som kan göra att ett köpeavtal inte är giltigt.
Det här är väl den enda tråden på KS där det är topicJa så är det säkert, men diskussionen kring avtal osv är nog OT för denna tråden.
Vad har du fått skriva upp dig på då?Yes, fick en med. Då börjar paniken över att pengarna skall försvinna på kontot![]()