• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Det kommer bara att vara Nymans.

Appropå Nymans, vet någon mer om planen för nya och gamla butiksytan? Jag gissar vilt att gamla kanske blir en ren Rolex-butik och nya lokalen kör resten av märkena (eller tvärtom, men Bibilioteksg är nog mer sannolikt givet grannarna)
Gamla lokalen tror jag inte passar Rolex nya image.
Nya på övervåningen med bar är nog mer vad Rolex kräver av exklusivitet. Vi vet hur det blev om 6 månader

Läge
Ovilja att uppdatera till Rolex standard.

Nymans tar med glädje över som enda ÅF i Byhålan.
Snart försvinner Uppsala och Jönköping om Flups teori stämmer.
Bergströms verkar ha en förmåga att klara sig. Annat märke men hur kunde dom få fortsätta att sälja Breitling (Göteborg) efter att det öppnat en butik mittemot när Bo Berggren (Stockholm) tappade märket efter att Breitling öppnat på samma gata? Ett svar är nog att dom även har butiker i Uppsala och Malmö där dom är enda återförsäljaren.

Bergströms verkar ha en förmåga att klara sig. Annat märke men hur kunde dom få fortsätta att sälja Breitling (Göteborg) efter att det öppnat en butik mittemot när Bo Berggren (Stockholm) tappade märket efter att Breitling öppnat på samma gata? Ett svar är nog att dom även har butiker i Uppsala och Malmö där dom är enda återförsäljaren.
Ska väl nämnas att Engströms i Jönköping renoverade för några år sedan, så deras standard bör väl ändå inte vara så långt ifrån vad Rolex vill ha. Om jag ser till hur andra har det. Men visst, butiken ligger inte i en av våra storstäder.

För att många vill slippa huvudbry om att bli lurad eller att klockan är skadad på något sätt. Många vill även ha en ny klocka på samma sätt som att du köper en ny tröja från h&m stället för en begagnad på vinted
H&M???? Köpa kläder där😴 Annars kan det nog vara som du skriver. Då får man vara utan dinka - några år framöver. Eller köpa en via KS. /P

Nypris och andrahandsmarknaden börjar närma sig. I vart fall för stål Rolex. Varför stå i kö?
För att få hela "Upplevelsen" givetvis.
Kaffe&Choklad samt reklampenna på Biblioteksgatan är ju oerhört mycket mer exklusivt än på GtevTure eller Nybrogatan.

Jag kan köpa att man värdesätter att verkligen vara 1a ägare och att inga tveksamheter föreligger ang klockan.
Tex Har den blivit "tillsnyggad" eller har 6månader på garantin redan gått.
Resten kan väl kvitta om priset är det samma.

Jag tror,och har givetvis inga bevis för att så är fallet,att Sthlm Uppsala är för nära varandra geografiskt.
Tar det 90minuter att ta sig från Kungstensgatan i U-A till Sthlms City?
Likaväl som Västerås ansågs opassande för en Rolexbutik,må nu vara att där var ägaren samma som Sveriges flaggskeppsbutiks.

Jönköping kan väl två tredjedelar av Sveriges befolkning inte placera rätt på en blindkarta,så återigen tror jag det är staden och inte butiken i sig som är fel för Rolex framtida,strategi.
Det ryktas att ett 40tal ÅFs i Tyskland kommer kapas efter Bucherers nya 2våningsbygge i Düsseldorf.

Någon som vet hur man kan ta reda på från vilket land en Rolex är såld från början? Det fanns ju en tresiffrig kod på de gamla papperna förr men hittar inget motsvarande på plastkorten.

Ok, kostym och 300+k på bankkontot borde inte vara ett hinder. Ovilja att köpa TT eller helguld kanske troligare - men vill ha något jag kan bära dagligdags till jobbet

Ok, kostym och 300+k på bankkontot borde inte vara ett hinder. Ovilja att köpa TT eller helguld kanske troligare - men vill ha något jag kan bära dagligdags till jobbet
Så vad hindrar dig att handla av någon som vill sälja det du vill ha och dessutom slippa vänta och kanske även köpa det du inte vill?

Plus att du kan handla i din äggfläckiga nätbrynja och trånga kalsonger om du så önskar

Nu hänger jag inte med.

Du har fått det du blivit lovad?
Du har blivit nekad vissa?

Vad ska du med en lista till?
Du har ju fått besked om både tid och möjlighet redan.
Nej men 2023 skrev jag upp mig på en Explorer 1 36mm, den kom i feb i år, tackade nej till den. Dec -23 skrev jag upp mig på en dj hos annan ad, 12-18mån väntetid men den kom efter drygt 7mån, uttagen och har suttit på handleden sedan dess. Sub no date fick jag skriva upp mig på för tre veckor sedan hos ad’n där jag tackade nej till explorern och har alltså ingen historik alls och den väntar jag på nu med okänd leveranstid.

Hos ad’n där jag köpte dj’n har jag blivit nekad hela tiden på en sub no date.

Tillbaka
Topp