Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stämmer, jag som startade. Men den togs bort då man hellre behöll befintliga Rolex tråden för klockor och skapa en ny för värdeökning etc. Därav denna trådstart.Hm.. kanske olämplig fråga i denna tråd men startade det inte en Rolex-tråd igår, någon slags 180 grader den här tråden? Vart tog den vägen? Är den borttagen? Minns inte vad den hette och hittar den inte.
Jaha, ok.Stämmer, jag som startade. Men den togs bort då man hellre behöll befintliga Rolex tråden för klockor och skapa en ny för värdeökning etc. Därav denna trådstart.
Tror det kan bli kanon. Perfekt att länka hit till folk som har detta specialintresse.Därav denna trådstart.
- ”Specialintresse”Tror det kan bli kanon. Perfekt att länka hit till folk som har detta specialintresse.
Ser att underdog:en YM har klättrat en del i pris det senaste. Kommer den att följa samma hype som Explorer har genomgått de senaste åren?
Får ta en kaffe å klura på det…
Känns som att YM skenat lite nu med efter prishöjningen? Tankar?
Men man får väll ta Luxueywatches med en nypa salt
Dem kände kanske av att dem va billigast och höjde 13k från igår
Även TT (både sub och Daytona) har börjat klättra upp i pris, TT har ju varit hyfsat svalt och ”prisvärt” jämfört med stål tidigareSer att underdog:en YM har klättrat en del i pris det senaste. Kommer den att följa samma hype som Explorer har genomgått de senaste åren?
Får ta en kaffe å klura på det…
Vad innebär ”alla listor”? allt i stål? Även typ dj som inte varit omöjlig direkt?Va inne på Rolex AD i GBG och snackade lite och där fick jag det bekräftat det som alla vet. Rolex-hypen fortsätter och Covid-19 har hjälpt till med hysterin. Alla listor stängda och tilldelningen till butikerna fortfarande lik oviss som tidigare.
De som tjänar mest på detta är väl gråhandlare gissar jag…
Senast jag var in på Bergströms i Gbg var det exhibition only på den DJ36 med svart tavla som fanns inne. Det var nog för någon vecka sedan.Vad innebär ”alla listor”? allt i stål? Även typ dj som inte varit omöjlig direkt?
för det kan väll inte betyda ALLA listor? I december när jag pratade med AD gick de allra flesta TT att sätta upp sig på och DJ oavsett storlek var inga problem (bortsett från 36 Palm och 36 motif)
Vad innebär ”alla listor”? allt i stål? Även typ dj som inte varit omöjlig direkt?
för det kan väll inte betyda ALLA listor? I december när jag pratade med AD gick de allra flesta TT att sätta upp sig på och DJ oavsett storlek var inga problem (bortsett från 36 Palm och 36 motif)
Det vore så konstigt om de öppnade upp för att köpa tavlor löst. Jag har hört både och. Det Ska bli spännande att se vart det slutar.. jobbigt för de som köpt en turkos op för300k och sedan släpper de lös tavlorna..Var inne hos AD i fredags. Gick inte att ställa sig på kö för färgglad OP eller DJ med palmtavla. Säljaren antydde samtidigt att det kommer antagligen gå att köpa palmtavlan separat om ett par år. Kanske även gäller för de färgglada OP tavlorna? Väldigt osunda priser på dem!
Samtidigt så vore det ett sätt att hålla andrahandsmarknaden lite sundare. Det är klart Rolex tjänar på hypen, men måste sticka lite i ögonen på dem också.Det vore så konstigt om de öppnade upp för att köpa tavlor löst. Jag har hört både och. Det Ska bli spännande att se vart det slutar.. jobbigt för de som köpt en turkos op för300k och sedan släpper de lös tavlorna..
Va inne på Rolex AD i GBG och snackade lite och där fick jag det bekräftat det som alla vet. Rolex-hypen fortsätter och Covid-19 har hjälpt till med hysterin. Alla listor stängda och tilldelningen till butikerna fortfarande lik oviss som tidigare.
De som tjänar mest på detta är väl gråhandlare gissar jag…
Nymans hade både Wimbledon och Fluted Motif inne förra veckan. Visserligen 126200.Vad innebär ”alla listor”? allt i stål? Även typ dj som inte varit omöjlig direkt?
Absolut men varför ska Rolex egentligen bry sig om andrahandsmarknaden och försöka reglera den på det sättet? Kunderna kan fortfarande inte köpa sina klockor så problemet kvarstår..Samtidigt så vore det ett sätt att hålla andrahandsmarknaden lite sundare. Det är klart Rolex tjänar på hypen, men måste sticka lite i ögonen på dem också.
Ganska OT: hur bär man sig åt för att ta så sjukt dåliga bilder av en så fin klocka?!?
Är det utanför Sverige? Hos Rob gick dessa att köpa i fredagsKan ju lagga ut bilderna pa hur det ser ut hos min AF igen om nagon vill se.
Ingenting finns i butiken. Ingenting kan bestallas. Ingenting (Just det. Inte ens en 28MM DJ) kan du "Sta pa ko" for. Enbart meddela intresse.
Ar du bra nog kund sa godkanner butikschef samt agare ditt onskemal och du far ett samtal nar man kanner for att erbjuda dig en klocka.
Hinner du inte in samma dag fore stangning sa blir det ingenting utan klockan ga vidare till nasta person. Samt att du formodligen inte far nagra fler samtal....
RIP- Rob’s telefonsystem ……Är det utanför Sverige? Hos Rob gick dessa att köpa i fredags
Är det utanför Sverige? Hos Rob gick dessa att köpa i fredags